Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe magisterskie - 4 i złożenie pracy [PE-2F-MR4] Semestr letni 2020/2021
Seminarium, grupa nr 8

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe magisterskie - 4 i złożenie pracy [PE-2F-MR4]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020L] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 8 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 15:20 - 16:55
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Józefa Bałachowicz
Literatura:

Flick U. (2011) Jakość w badaniach jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Konarzewski K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe, metodologia praktyczna. Warszawa: WSiP.

Magda-Adamowicz M., Kowalska E. (red.) (2020) Dziecko i dzieciństwo w badaniach pedagogicznych. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek (plik zamieszczony w zespole sem. mgr Teams).

Pilch T. ,(1995) Zasady badań pedagogicznych. Warszawa: Wydawnictwo " Żak".

Rubacha K.(2007). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Yin R. K. (2015). Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie i metody. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Literatura przedmiotu zgodna z zainteresowaniami i potrzebami studentów oraz przygotowywanym projektem badawczym.

Zakres tematów:

Tematyka seminarium: Edukacja wczesnoszkolna w kontakcie ze środowiskiem kulturowym, społecznym i przyrodniczym. Dziecko w relacjach rówieśniczych w klasie szkolnej, w grupie nieformalnej, dziecko izolowane.

Dziecko i dzieciństwo jako przedmiot zainteresowań poznawczych. Przemiany teorii i praktyki wczesnej edukacji dziecka. Teorie uczenia się a model pracy z dziećmi. Konstruktywizm poznawczy i społeczny a projektowanie celów edukacyjnych i aktywności dzieci. Kreatywny uczeń i nauczyciel wczesnej edukacji. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w edukacji wczesnoszkolnej. Ryzyko dysleksji.

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, teorie rozwoju i badania kompetencji nauczyciela. Badania w działaniu - pojęcie, cele, założenia metodologiczne. Rola teorii indywidualnej nauczyciela w kształtowaniu praktyki edukacji dziecka. Ocena szkolna w doświadczeniach studentów pedagogiki specjalnej i wczesnoszkolnej Wspieranie rozwoju dziecięcej kreatywności w klasie. Bajka w kreowaniu dziecięcych zabaw.

Klasa szkolna jako przestrzeń funkcjonowania i rozwoju społecznego uczniów w młodszym wieku szkolnym

Edukacja wczesnoszkolna w okresie pandemii - doświadczanie i nadawanie znaczeń przez podmioty edukacji. Integracja dzieci w klasie stacjonarnej i wirtualnej na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Klimat klasy szkolnej w okresie pandemii. Praca grupowa w edukacji zdalnej. Przerwa szkolna i jej doświadczanie z pozycji ucznia i nauczyciela.

Rodzic jako nauczyciel dziecka w okresie pandemii. Relacje wychowawczo-edukacyjne z perspektywy dziecięcych i rodzicielskich narracji. Kształtowanie emocji dzieci w wieku przedszkolnym przez rodziców.

Metody dydaktyczne:

Metody pracy: praca z tekstem, dyskusja, metody problemowe, metoda projektów

Zajęcia prowadzone z użyciem aplikacji Teams, link do Zespołu podany za pomocą USOS

Metody i kryteria oceniania:

Analiza poziomu wykonania w poprzednim roku pracy magisterskiej i jej zaawansowania. Prezentacja własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, wybranych perspektyw teoretycznych i badawczych. Ocena poprawności przyjętych stanowisk, problemów badawczych, projektów i szans ich realizacji w okresie pandemii. Przekształcanie i rozwijanie przyjętych założeń badawczych. Dobór i konstruowanie narzędzi badań, Przedstawianie etapów badań i ich etycznej poprawności. Dokumentowanie materiału badawczego.

Przygotowanie roboczego i ostatecznego tekstu rozprawy magisterskiej - kompletność podstaw teoretycznych, analiza, poziom naukowy i edytorski rozprawy, przypisy - prawa autorskie, rzetelność i dokładność sporządzanej bibliografii. Powrót do zasad korzystania z publikacji i zasad cytowania. Dokumentowanie wyników badań, analiza badań, prezentacja badań, możliwości graficzne i ich trafność. Analiza wyników w podejściu jakościowym. Doskonalenie rozprawy -poziom językowy, wykorzystanie założeń teoretycznych w interpretacji i dyskusji wyników.

Przygotowanie do egzaminu końcowego: wymagania merytoryczne, prawne i organizacyjne; USOS i zasady umieszczania w systemie, etapy postępowania przygotowawczego do egzaminu końcowego.

Zaliczenie przedmiotu studiów:

Zaliczenie I semestru, przedstawienie całościowego projektu pracy i zgromadzonego materiału badawczego.

Zaliczenie II semestru, ostateczne przygotowanie rozprawy magisterskiej i uzyskanie pozytywnych recenzji..

Uwagi:

grupa seminaryjna - prof. J. Bałachowicz

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe np. seminarium: 60 godz.

Uzupełnienie brakującej problematyki, analiza literatury, ostateczna redakcja części teoretycznej -30 godz.

Przygotowanie projektu badań i zgromadzenie materiału badawczego: 40 godz.

Opracowanie wyników i sprawozdania z badań: 30 godz.

Ostateczna redakcja pracy, poprawki: 50 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS:6

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)