Seminarium dyplomowe magisterskie - 4 i złożenie pracy [PE-2F-MR4]
Semestr letni 2020/2021
Seminarium,
grupa nr 8
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe magisterskie - 4 i złożenie pracy [PE-2F-MR4] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020L]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 15:20 - 16:55
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Józefa Bałachowicz | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Flick U. (2011) Jakość w badaniach jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Konarzewski K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe, metodologia praktyczna. Warszawa: WSiP. Magda-Adamowicz M., Kowalska E. (red.) (2020) Dziecko i dzieciństwo w badaniach pedagogicznych. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek (plik zamieszczony w zespole sem. mgr Teams). Pilch T. ,(1995) Zasady badań pedagogicznych. Warszawa: Wydawnictwo " Żak". Rubacha K.(2007). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Yin R. K. (2015). Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie i metody. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Literatura przedmiotu zgodna z zainteresowaniami i potrzebami studentów oraz przygotowywanym projektem badawczym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematyka seminarium: Edukacja wczesnoszkolna w kontakcie ze środowiskiem kulturowym, społecznym i przyrodniczym. Dziecko w relacjach rówieśniczych w klasie szkolnej, w grupie nieformalnej, dziecko izolowane. Dziecko i dzieciństwo jako przedmiot zainteresowań poznawczych. Przemiany teorii i praktyki wczesnej edukacji dziecka. Teorie uczenia się a model pracy z dziećmi. Konstruktywizm poznawczy i społeczny a projektowanie celów edukacyjnych i aktywności dzieci. Kreatywny uczeń i nauczyciel wczesnej edukacji. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w edukacji wczesnoszkolnej. Ryzyko dysleksji. Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, teorie rozwoju i badania kompetencji nauczyciela. Badania w działaniu - pojęcie, cele, założenia metodologiczne. Rola teorii indywidualnej nauczyciela w kształtowaniu praktyki edukacji dziecka. Ocena szkolna w doświadczeniach studentów pedagogiki specjalnej i wczesnoszkolnej Wspieranie rozwoju dziecięcej kreatywności w klasie. Bajka w kreowaniu dziecięcych zabaw. Klasa szkolna jako przestrzeń funkcjonowania i rozwoju społecznego uczniów w młodszym wieku szkolnym Edukacja wczesnoszkolna w okresie pandemii - doświadczanie i nadawanie znaczeń przez podmioty edukacji. Integracja dzieci w klasie stacjonarnej i wirtualnej na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Klimat klasy szkolnej w okresie pandemii. Praca grupowa w edukacji zdalnej. Przerwa szkolna i jej doświadczanie z pozycji ucznia i nauczyciela. Rodzic jako nauczyciel dziecka w okresie pandemii. Relacje wychowawczo-edukacyjne z perspektywy dziecięcych i rodzicielskich narracji. Kształtowanie emocji dzieci w wieku przedszkolnym przez rodziców. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody pracy: praca z tekstem, dyskusja, metody problemowe, metoda projektów Zajęcia prowadzone z użyciem aplikacji Teams, link do Zespołu podany za pomocą USOS |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Analiza poziomu wykonania w poprzednim roku pracy magisterskiej i jej zaawansowania. Prezentacja własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, wybranych perspektyw teoretycznych i badawczych. Ocena poprawności przyjętych stanowisk, problemów badawczych, projektów i szans ich realizacji w okresie pandemii. Przekształcanie i rozwijanie przyjętych założeń badawczych. Dobór i konstruowanie narzędzi badań, Przedstawianie etapów badań i ich etycznej poprawności. Dokumentowanie materiału badawczego. Przygotowanie roboczego i ostatecznego tekstu rozprawy magisterskiej - kompletność podstaw teoretycznych, analiza, poziom naukowy i edytorski rozprawy, przypisy - prawa autorskie, rzetelność i dokładność sporządzanej bibliografii. Powrót do zasad korzystania z publikacji i zasad cytowania. Dokumentowanie wyników badań, analiza badań, prezentacja badań, możliwości graficzne i ich trafność. Analiza wyników w podejściu jakościowym. Doskonalenie rozprawy -poziom językowy, wykorzystanie założeń teoretycznych w interpretacji i dyskusji wyników. Przygotowanie do egzaminu końcowego: wymagania merytoryczne, prawne i organizacyjne; USOS i zasady umieszczania w systemie, etapy postępowania przygotowawczego do egzaminu końcowego. Zaliczenie przedmiotu studiów: Zaliczenie I semestru, przedstawienie całościowego projektu pracy i zgromadzonego materiału badawczego. Zaliczenie II semestru, ostateczne przygotowanie rozprawy magisterskiej i uzyskanie pozytywnych recenzji.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa seminaryjna - prof. J. Bałachowicz Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe np. seminarium: 60 godz. Uzupełnienie brakującej problematyki, analiza literatury, ostateczna redakcja części teoretycznej -30 godz. Przygotowanie projektu badań i zgromadzenie materiału badawczego: 40 godz. Opracowanie wyników i sprawozdania z badań: 30 godz. Ostateczna redakcja pracy, poprawki: 50 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS:6 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.