Psychologia kliniczna [10-1S-PKL]
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia kliniczna [10-1S-PKL] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każda środa, 11:40 - 13:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Hryniewicka | ||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Borkowska A., Domańska Ł. (2007): Neuropsychologia kliniczna dziecka. Warszawa: PWN. (Rozdz. 7). 2. Hammen C. (2004). Depresja. Modele kliniczne i techniki terapeutyczne. Gdańsk: GWP. 3. Krasowicz-Kulis G. (2008). Psychologia dysleksji. Warszawa: PWN. 4. Carr A. (2004). Depresja i próby samobójcze młodzieży. Sposoby przeciwdziałania i reagowania. Gdańsk: GWP. 4. Rachman S. (2005). Zaburzenia lękowe. Modele kliniczne i techniki terapeutyczne. Gdańsk: GWP. Literatura uzupełniająca: 1. Starzomska M. (2006). Anoreksja. Trudne pytania. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. 2. Radziwiłłowicz W. Wilczewska B. (2006): Sytuacje trudne i sposoby radzenia sobie z nimi przez młodzież podejmującą próbę samobójczą. [w:] W. Radziwiłłowicz, A. Sumiły (red.). Psychopatologia okresu dorastania. Wybrane zagadnienia. Kraków: Oficyna Wyd. „Impuls.” 3. Wrześniewski K. (2000). Psychologiczne uwarunkowania powstawania i rozwoju chorób somatycznych. [w:] J. Strelau (red.). Podręcznik akademicki. T. III. Gdańsk: GWP. (Rozdz.57). |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Treści ćwiczeń: 1. Rozległe zaburzenia rozwojowe (autyzmu, niepełnosprawność intelektualna). 2. Trudności w uczeniu się (dysgrafia, dysleksja, dyskalkulia). 3. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej. 4. Zaburzenia lękowe. 5. Zaburzenia depresyjne reaktywne. 6. Zaburzenia psychosomatyczne. 7. Zaburzenia odżywiania i nawyków. 8. Zespoły pourazowe (normalna i ostra reakcja na stres, zespół stresu pourazowego, osobowość postraumatyczna). 9. Zaburzenia zachowania i osobowości. 10. Uzależnienia od narkotyków i alkoholu. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja i analiza studium przypadków, film, praca zespołowa nad przygotowaniem i prezentacją wybranych zagadnień. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach, samodzielne przygotowanie i wygłoszenie referatu na wybrany temat, wykazanie się znajomością literatury przedmiotu.. W przypadku usprawiedliwionej nieobecności dodatkowa praca w terminie uzgodnionym z prowadzącym. |
||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćw III DZPE-PWK 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.