Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia kliniczna [10-1S-PKL] Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia kliniczna [10-1S-PKL]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 11:40 - 13:15
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Hryniewicka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Borkowska A., Domańska Ł. (2007): Neuropsychologia kliniczna dziecka. Warszawa: PWN. (Rozdz. 7).

2. Hammen C. (2004). Depresja. Modele kliniczne i techniki terapeutyczne. Gdańsk: GWP.

3. Krasowicz-Kulis G. (2008). Psychologia dysleksji. Warszawa: PWN.

4. Carr A. (2004). Depresja i próby samobójcze młodzieży. Sposoby przeciwdziałania i reagowania. Gdańsk: GWP.

4. Rachman S. (2005). Zaburzenia lękowe. Modele kliniczne i techniki terapeutyczne. Gdańsk: GWP.

Literatura uzupełniająca:

1. Starzomska M. (2006). Anoreksja. Trudne pytania. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

2. Radziwiłłowicz W. Wilczewska B. (2006): Sytuacje trudne i sposoby radzenia sobie z nimi przez młodzież podejmującą próbę samobójczą. [w:] W. Radziwiłłowicz, A. Sumiły (red.). Psychopatologia okresu dorastania. Wybrane zagadnienia. Kraków: Oficyna Wyd. „Impuls.”

3. Wrześniewski K. (2000). Psychologiczne uwarunkowania powstawania i rozwoju chorób somatycznych. [w:] J. Strelau (red.). Podręcznik akademicki. T. III. Gdańsk: GWP. (Rozdz.57).

Zakres tematów:

Treści ćwiczeń:

1. Rozległe zaburzenia rozwojowe (autyzmu, niepełnosprawność intelektualna).

2. Trudności w uczeniu się (dysgrafia, dysleksja, dyskalkulia).

3. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej.

4. Zaburzenia lękowe.

5. Zaburzenia depresyjne reaktywne.

6. Zaburzenia psychosomatyczne.

7. Zaburzenia odżywiania i nawyków.

8. Zespoły pourazowe (normalna i ostra reakcja na stres, zespół stresu pourazowego, osobowość postraumatyczna).

9. Zaburzenia zachowania i osobowości.

10. Uzależnienia od narkotyków i alkoholu.

Metody dydaktyczne:

Prezentacja i analiza studium przypadków, film, praca zespołowa nad przygotowaniem i prezentacją wybranych zagadnień.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach, samodzielne przygotowanie i wygłoszenie referatu na wybrany temat, wykazanie się znajomością literatury przedmiotu..

W przypadku usprawiedliwionej nieobecności dodatkowa praca w terminie uzgodnionym z prowadzącym.

Uwagi:

gr ćw III DZPE-PWK 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)