Metody zabawowe w edukacji dziecka [10-1S-MZE1]
Semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metody zabawowe w edukacji dziecka [10-1S-MZE1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 13:30 - 15:05
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Grażyna Hennel | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Fleming I., Po prostu zaczynamy – praktyczne porady z pedagogiki zabawy, Wyd. JEDNOŚĆ, Kielce 1999 Pancewicz A. (red), Psychologiczne gry i ćwiczenia grupowe, Wyd IBE, Warszawa 1991 Stroms G., 100 nowych gier muzycznych, Wydawnictwo KLANZA 1999 Jachimska M. (red), Grupa bawi się i pracuje - zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych, wyd. Oficyna Wydawnicza Unus 1994, cz. I Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje - zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych , wyd. Oficyna Wydawnicza Unus 2000, cz.II Literatura dodatkowa .Nęcka E., Trening twórczości, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Warszawa 1992 Wiertsem H, 100 gier ruchowych Wydawnictwo KLANZA 1999. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zabawa w rozwoju dzieci - wprowadzenie teoretyczne (3h) 2.Świat emocji -jak pomóc dzieciom, aby potrafiły wyrażać własne uczucia. Zabawy wzmacniające postawy prospołeczne u dzieci. (3h) 3. Chusta Klanzy. Zabawy integrujące. Zabawy rozwijające współzawodnictwo. Zabawy rozwijające poczucie zaufania w grupie. (2h) 4. Ćwiczenia relaksacyjne Czym jest stres. Jak radzić sobie ze stresem. (2h) 5. Drama. Czym jest drama. Czym drama różni się od teatru. Scenariusz dramy w oparciu o Małego Księcia. (5h) 6. Bajkoterapia jako metoda mówiąca o trudnych sprawach językiem dziecka. Bajki relaksacyjne, psychoedukacyjne. (4h) 7. Metoda kinestezji ruchu. Zestaw ćwiczeń rozwijających sprawności półkul mózgowych, myślenia, spostrzegania. (2h) 8. Gry i zabawy kształtujące pewność siebie. (2h) 9.Gry i zabawy rozwijające kreatywność. (3h) 10. Gry i zabawy rozwijające zdolności poznawcze.(2h) 11. Laboratorium inwencji - szkoła jako miejsce dla człowieka. (2h) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody aktywizujące |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia przedmiotu będzie: 1. Aktywny udział w ćwiczeniach proponowanych podczas zajęć 2. Przygotowanie przewodnika metodycznego z wykorzystaniem poznanych metod zabawowych |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr war III DZPE-PWK 2 Zajęcia prowadzone w aplikacji microsoft TEAMS zgodnie z planem zajęć Kod umożliwiający wejście studenta do grupy zajęciowej w aplikacji Microsoft Teams (generowany przez Teamsy) został przekazany grupie w wiadomości mailowej przez USOSmail. Nakład pracy studenta Godziny kontaktowe 30h Przygotowanie pomocy metodycznej, przygotowanie się do zajęć 30h Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.