Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody zabawowe w edukacji dziecka [10-1S-MZE1] Semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metody zabawowe w edukacji dziecka [10-1S-MZE1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 13:30 - 15:05
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Grażyna Hennel
Literatura:

Fleming I., Po prostu zaczynamy – praktyczne porady z pedagogiki zabawy, Wyd. JEDNOŚĆ, Kielce 1999

Pancewicz A. (red), Psychologiczne gry i ćwiczenia grupowe, Wyd IBE, Warszawa 1991

Stroms G., 100 nowych gier muzycznych, Wydawnictwo KLANZA 1999

Jachimska M. (red), Grupa bawi się i pracuje - zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych, wyd. Oficyna Wydawnicza Unus 1994, cz. I

Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje - zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych , wyd. Oficyna Wydawnicza Unus 2000, cz.II

Literatura dodatkowa

.Nęcka E., Trening twórczości, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Warszawa 1992 Wiertsem H, 100 gier ruchowych Wydawnictwo KLANZA 1999.

Zakres tematów:

1. Zabawa w rozwoju dzieci - wprowadzenie teoretyczne (3h)

2.Świat emocji -jak pomóc dzieciom, aby potrafiły wyrażać własne uczucia. Zabawy wzmacniające postawy prospołeczne u dzieci. (3h)

3. Chusta Klanzy. Zabawy integrujące. Zabawy rozwijające współzawodnictwo. Zabawy rozwijające poczucie zaufania w grupie. (2h)

4. Ćwiczenia relaksacyjne Czym jest stres. Jak radzić sobie ze stresem. (2h)

5. Drama. Czym jest drama. Czym drama różni się od teatru. Scenariusz dramy w oparciu o Małego Księcia. (5h)

6. Bajkoterapia jako metoda mówiąca o trudnych sprawach językiem dziecka. Bajki relaksacyjne, psychoedukacyjne. (4h)

7. Metoda kinestezji ruchu. Zestaw ćwiczeń rozwijających sprawności półkul mózgowych, myślenia, spostrzegania. (2h)

8. Gry i zabawy kształtujące pewność siebie. (2h)

9.Gry i zabawy rozwijające kreatywność. (3h)

10. Gry i zabawy rozwijające zdolności poznawcze.(2h)

11. Laboratorium inwencji - szkoła jako miejsce dla człowieka. (2h)

Metody dydaktyczne:

metody aktywizujące

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia przedmiotu będzie:

1. Aktywny udział w ćwiczeniach proponowanych podczas zajęć

2. Przygotowanie przewodnika metodycznego z wykorzystaniem poznanych metod zabawowych

Uwagi:

gr war III DZPE-PWK 2

Zajęcia prowadzone w aplikacji microsoft TEAMS zgodnie z planem zajęć

Kod umożliwiający wejście studenta do grupy zajęciowej w aplikacji Microsoft Teams (generowany przez Teamsy) został przekazany grupie w wiadomości mailowej przez USOSmail.

Nakład pracy studenta

Godziny kontaktowe 30h

Przygotowanie pomocy metodycznej, przygotowanie się do zajęć 30h

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)