Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody zabawowe w edukacji dziecka [10-1S-MZE1] Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metody zabawowe w edukacji dziecka [10-1S-MZE1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:40 - 13:15
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Witkowska-Tomaszewska
Literatura:

INFORMACJA DO PRACY ZDALNEJ: Link do wirtualnych bibliotek w tym pedagogicznych udostępniony został na wirtualnej klasie "Metody zabawowe w edukacji dziecka"

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

• Kiezik-Kordzińska E., Jeden Za Wszystkich Wszyscy Za Jednego. Jak zintegrować klasę, WSIP, Warszawa 2008

• Koak A. Proces grupowy : poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Wyd Helion, Gliwice 2014

• Weston D. Ch., Weston M. S., Co dzień mądrzejsze – 365 gier I zabaw kształtujących wrażliwość I inteligencję emocjonalną dziecka, Prószyński i S-ka, Warszawa 2002

• Fleming I., Po prostu zaczynamy – praktyczne porady z pedagogiki zabawy, Wyd. JEDNOŚĆ", Kielce 1999 *Klaus W. Y., Umiejętność współpracy w grupach - zabawy i improwizacje, JEDNOŚĆ", Kielce 1999 *Pancewicz A. (red), Psychologiczne gry i ćwiczenia grupowe, Wyd IBE, Warszawa 1991

• Stroms G., 100 nowych gier muzycznych, Wydawnictwo KLANZA 1999

• Jachimska M. (red), Grupa bawi się i pracuje - zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych, wyd. Oficyna Wydawnicza Unus 1994, cz. I

• Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje - zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych , wyd. Oficyna Wydawnicza Unus 2000, cz.II

• Faber A., Mazlish E., Jak mówić żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać aby dzieci do nas mówiły, Media Rodzina of Poznań INc, Poznań 1993

• Grela J., Szewczak R., Bloch M. Coaching grupowy : praktyczny podręcznik dla liderów, trenerów, doradców i nauczycieli /

• Dmitruk P.,Trening relaksacyjny : kurs dla zapracowanych, Wyd Piotr Dmitruk, e-book

LITERATURA DODATKOWA

• Faber A., Mazlish E., Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, by samemu żyć z godnością, Media Rodzina of Poznań INc, Poznań 1993

• Nęcka E., Trening twórczości, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Warszawa 1992 Wiertsem H, 100 gier ruchowych Wydawnictwo KLANZA 1999.

Zakres tematów:

INFORMACJA DO PRACY ZDALNEJ: Zajęcia będą odbywały się na platformie TEAMS gdzie utworzona została wirtualna klasa „Metody zabawowe w edukacji wczesnoszkolnej". Na platformie zgodnie z programem sylabusa będą zamieszczane prezentacje ćwiczenia i zadania do poszczególnych bloków tematycznych. Będą odbywały się zajęcia zdalne w trybie rzeczywistym zgodnie z planem, zajęć. Uruchomiony został indywidualny CZAT na wirtualnej klasie gdzie możecie Państwo konsultować się ze mną.

• Zajęcia organizacyjne. (2h)

• Świat emocji (4h) Jak pomóc dzieciom, aby potrafiły wyrażać własne uczucia. Zabawy wzmacniające postawy prospołeczne u dzieci.

• Proces integracji grupy. (2h) Cztery etapy budowania zespołu. Zabawy „Poznajemy się” Zabawy „Uczymy się akceptować że różnimy się od siebie” Zabawy „Uczymy się mieć różne zdanie” Zabawy „Nasze silne strony”

• Chusta KLANZA (2h) Zabawy integrujące. Zabawy rozwijające współpracę. Zabawy rozwijające poczucie zaufania w grupie

• Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne (4h) Rozwijanie inicjatywy i aktywności w zabawie. Rozwijanie poprzez ruch świadomości własnego ciała, przestrzeni oraz działania w niej. Relacje „Z”, „Przeciw” „Razem”

• Treningi relaksacyjne (2h) Radzenie sobie ze stresem. Treningi relaksacyjne Jakobsona i Schulzca, Zabawy z treningu uważności

• Bajka psychoedukacja. (4h)Trzy rodzaje bajek terapeutycznych. Bajka psychoedukacyajna jako narzędzie radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi

• Integracja Sensoryczna. (4h)Zabawy wspomagające pracę układu prioceptywnego, słuchowego, wzrokowego

• Terapia ręki (2h) Zabawy rozwijające małą motorykę,

• Drama (2h) Czym jest drama. Czym drama różni się od teatru. Zabawy dramowe

• Pedagogika zabawy (2h) Gry i zabawy wzmacniające poczucie empatii u dzieci. s. Gry i zabawy rozwijające kreatywność. Gry i zabawy rozwijające zdolności poznawcze: pamięć, spostrzeganie. Zabawy rozwijające zdolności manualne

Metody dydaktyczne:

METODY ORGANIZACJI ZAJĘĆ W TRYBIE ZDALNYM:

Prezentacje multimedialne, filmy metodyczne, ćwiczenia i zadania praktyczne, praca samokształceniowa

Metody i kryteria oceniania:

SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA W TRYBIE ZDALNYM:

• Uczestnictwo w zajęciach

• Wykonywanie ćwiczeń i zadań praktycznych zamieszczanych na platformie

• Przygotowanie szkolenia online w zespole dotyczącego wybranych metod zabawowych

Uwagi:

gr ćw III DZPE-PWK 1

Nakład pracy studenta:

udział w zajęciach online 30h

Przygotowanie ćwiczeń, szkolenia online 15h

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)