Metody zabawowe w edukacji dziecka [10-1S-MZE1]
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metody zabawowe w edukacji dziecka [10-1S-MZE1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 11:40 - 13:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Witkowska-Tomaszewska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
INFORMACJA DO PRACY ZDALNEJ: Link do wirtualnych bibliotek w tym pedagogicznych udostępniony został na wirtualnej klasie "Metody zabawowe w edukacji dziecka" LITERATURA OBOWIĄZKOWA • Kiezik-Kordzińska E., Jeden Za Wszystkich Wszyscy Za Jednego. Jak zintegrować klasę, WSIP, Warszawa 2008 • Koak A. Proces grupowy : poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Wyd Helion, Gliwice 2014 • Weston D. Ch., Weston M. S., Co dzień mądrzejsze – 365 gier I zabaw kształtujących wrażliwość I inteligencję emocjonalną dziecka, Prószyński i S-ka, Warszawa 2002 • Fleming I., Po prostu zaczynamy – praktyczne porady z pedagogiki zabawy, Wyd. JEDNOŚĆ", Kielce 1999 *Klaus W. Y., Umiejętność współpracy w grupach - zabawy i improwizacje, JEDNOŚĆ", Kielce 1999 *Pancewicz A. (red), Psychologiczne gry i ćwiczenia grupowe, Wyd IBE, Warszawa 1991 • Stroms G., 100 nowych gier muzycznych, Wydawnictwo KLANZA 1999 • Jachimska M. (red), Grupa bawi się i pracuje - zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych, wyd. Oficyna Wydawnicza Unus 1994, cz. I • Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje - zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych , wyd. Oficyna Wydawnicza Unus 2000, cz.II • Faber A., Mazlish E., Jak mówić żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać aby dzieci do nas mówiły, Media Rodzina of Poznań INc, Poznań 1993 • Grela J., Szewczak R., Bloch M. Coaching grupowy : praktyczny podręcznik dla liderów, trenerów, doradców i nauczycieli / • Dmitruk P.,Trening relaksacyjny : kurs dla zapracowanych, Wyd Piotr Dmitruk, e-book LITERATURA DODATKOWA • Faber A., Mazlish E., Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, by samemu żyć z godnością, Media Rodzina of Poznań INc, Poznań 1993 • Nęcka E., Trening twórczości, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Warszawa 1992 Wiertsem H, 100 gier ruchowych Wydawnictwo KLANZA 1999. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
INFORMACJA DO PRACY ZDALNEJ: Zajęcia będą odbywały się na platformie TEAMS gdzie utworzona została wirtualna klasa „Metody zabawowe w edukacji wczesnoszkolnej". Na platformie zgodnie z programem sylabusa będą zamieszczane prezentacje ćwiczenia i zadania do poszczególnych bloków tematycznych. Będą odbywały się zajęcia zdalne w trybie rzeczywistym zgodnie z planem, zajęć. Uruchomiony został indywidualny CZAT na wirtualnej klasie gdzie możecie Państwo konsultować się ze mną. • Zajęcia organizacyjne. (2h) • Świat emocji (4h) Jak pomóc dzieciom, aby potrafiły wyrażać własne uczucia. Zabawy wzmacniające postawy prospołeczne u dzieci. • Proces integracji grupy. (2h) Cztery etapy budowania zespołu. Zabawy „Poznajemy się” Zabawy „Uczymy się akceptować że różnimy się od siebie” Zabawy „Uczymy się mieć różne zdanie” Zabawy „Nasze silne strony” • Chusta KLANZA (2h) Zabawy integrujące. Zabawy rozwijające współpracę. Zabawy rozwijające poczucie zaufania w grupie • Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne (4h) Rozwijanie inicjatywy i aktywności w zabawie. Rozwijanie poprzez ruch świadomości własnego ciała, przestrzeni oraz działania w niej. Relacje „Z”, „Przeciw” „Razem” • Treningi relaksacyjne (2h) Radzenie sobie ze stresem. Treningi relaksacyjne Jakobsona i Schulzca, Zabawy z treningu uważności • Bajka psychoedukacja. (4h)Trzy rodzaje bajek terapeutycznych. Bajka psychoedukacyajna jako narzędzie radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi • Integracja Sensoryczna. (4h)Zabawy wspomagające pracę układu prioceptywnego, słuchowego, wzrokowego • Terapia ręki (2h) Zabawy rozwijające małą motorykę, • Drama (2h) Czym jest drama. Czym drama różni się od teatru. Zabawy dramowe • Pedagogika zabawy (2h) Gry i zabawy wzmacniające poczucie empatii u dzieci. s. Gry i zabawy rozwijające kreatywność. Gry i zabawy rozwijające zdolności poznawcze: pamięć, spostrzeganie. Zabawy rozwijające zdolności manualne |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
METODY ORGANIZACJI ZAJĘĆ W TRYBIE ZDALNYM: Prezentacje multimedialne, filmy metodyczne, ćwiczenia i zadania praktyczne, praca samokształceniowa |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA W TRYBIE ZDALNYM: • Uczestnictwo w zajęciach • Wykonywanie ćwiczeń i zadań praktycznych zamieszczanych na platformie • Przygotowanie szkolenia online w zespole dotyczącego wybranych metod zabawowych |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćw III DZPE-PWK 1 Nakład pracy studenta: udział w zajęciach online 30h Przygotowanie ćwiczeń, szkolenia online 15h |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.