Specjalne potrzeby edukacyjne - wykrywanie i udzielanie wsparcia [10-0S-SPD]
Semestr letni 2020/2021
Wykład,
grupa nr 2
Przedmiot: | Specjalne potrzeby edukacyjne - wykrywanie i udzielanie wsparcia [10-0S-SPD] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 13:30 - 15:05
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Olechowska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Olechowska A, Specjalne potrzeby edukacje - dostęp libra ibuk Thompson J, Specjalne potrzeby edukacje - dostęp libra ibuk Gładyszewska-Cylulko J, Specjalne potrzeby edukacje uczniów z niepełnosprawnością - dostęp libra ibuk https://docplayer.pl/51175145-Specjalne-potrzeby-edukacyjne.html https://www.ore.edu.pl/2017/11/specjalne-potrzeby-edukacyjne-materialy-do-pobrania/ |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Przyczyny zaburzeń rozwoju, którego skutki mogą być widoczne w procesie uczenia się dziecka (przyczyny biopsychologiczne i społeczne). Trudności w procesie uczenia się w przypadku dzieci z ADHD i sposoby organizacji pomocy. Trudności w procesie uczenia się w przypadku dzieci ze spektrum autyzmu i sposoby organizacji pomocy. Trudności w procesie uczenia się w przypadku dzieci z Zespołem Aspergera i sposoby organizacji pomocy. Trudności w procesie uczenia się w przypadku dzieci z dysleksją rozwojową i sposoby organizacji pomocy. Trudnościw procesie uczenia się w przypadku dzieci z depresją i sposoby organizacji pomocy. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu i szkole. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
„wykład w postaci prezentacji z komentarzami”, |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu polega na przygotowaniu prezentacji w PP, na której przedstawiono znaną, popularną i/lub wybitna osobę z niepełnosprawnością pod kątem zidentyfikowania i wskazania w jej życiu uwarunkowań sprzyjających osiągnięciu sukcesu określonych czynników wewnętrznych (dążenia intelektualnego z woli danej osoby w jej życiu, skierowania ku dobru, doświadczania wolności, doświadczania odpowiedzialności, zdolności do relacji z innymi ludźmi, zdolności do relacji z Absolutem (Bogiem), "twórczego pędu") oraz zewnętrznych (organizacyjnych, ekonomicznych, technologicznych) Prace przesyłane są za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr wyk III DZPE-ASK-EK Zajęcia synchroniczne dla grupy ASK-EK odbywają się w Zespole Teams pod linkiem: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab7d79102ef1b4e0f92b4898c1f4ba45b%40thread.tacv2/conversations?groupId=9405eea5-d94c-4137-afce-c1966115666f&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.