Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Specjalne potrzeby edukacyjne - wykrywanie i udzielanie wsparcia [10-0S-SPD] Semestr letni 2020/2021
Wykład, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Specjalne potrzeby edukacyjne - wykrywanie i udzielanie wsparcia [10-0S-SPD]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020L] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 13:30 - 15:05
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agnieszka Olechowska
Literatura:

Olechowska A, Specjalne potrzeby edukacje - dostęp libra ibuk

Thompson J, Specjalne potrzeby edukacje - dostęp libra ibuk

Gładyszewska-Cylulko J, Specjalne potrzeby edukacje uczniów z niepełnosprawnością - dostęp libra ibuk

https://docplayer.pl/51175145-Specjalne-potrzeby-edukacyjne.html

https://www.ore.edu.pl/2017/11/specjalne-potrzeby-edukacyjne-materialy-do-pobrania/

Zakres tematów:

Przyczyny zaburzeń rozwoju, którego skutki mogą być widoczne w procesie uczenia się dziecka (przyczyny biopsychologiczne i społeczne).

Trudności w procesie uczenia się w przypadku dzieci z ADHD i sposoby organizacji pomocy.

Trudności w procesie uczenia się w przypadku dzieci ze spektrum autyzmu i sposoby organizacji pomocy.

Trudności w procesie uczenia się w przypadku dzieci z Zespołem Aspergera i sposoby organizacji pomocy.

Trudności w procesie uczenia się w przypadku dzieci z dysleksją rozwojową i sposoby organizacji pomocy.

Trudnościw procesie uczenia się w przypadku dzieci z depresją i sposoby organizacji pomocy.

Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu i szkole.

Metody dydaktyczne:

„wykład w postaci prezentacji z komentarzami”,

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie przedmiotu polega na przygotowaniu prezentacji w PP, na której przedstawiono znaną, popularną i/lub wybitna osobę z niepełnosprawnością pod kątem zidentyfikowania i wskazania w jej życiu uwarunkowań sprzyjających osiągnięciu sukcesu określonych czynników wewnętrznych (dążenia intelektualnego z woli danej osoby w jej życiu, skierowania ku dobru, doświadczania wolności, doświadczania odpowiedzialności, zdolności do relacji z innymi ludźmi, zdolności do relacji z Absolutem (Bogiem), "twórczego pędu") oraz

zewnętrznych (organizacyjnych, ekonomicznych, technologicznych)

Prace przesyłane są za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl

Uwagi:

gr wyk III DZPE-ASK-EK

Zajęcia synchroniczne dla grupy ASK-EK odbywają się w Zespole Teams pod linkiem:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab7d79102ef1b4e0f92b4898c1f4ba45b%40thread.tacv2/conversations?groupId=9405eea5-d94c-4137-afce-c1966115666f&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)