Seminarium dyplomowe - 3 i złożenie pracy [10-PE-LI3]
Semestr letni 2020/2021
Seminarium,
grupa nr 15
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe - 3 i złożenie pracy [10-PE-LI3] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020L]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 15 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 17:10 - 18:45
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Maja Wenderlich | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Arlin, P.K., Cognitive developmnet in adulthood: A fifth state?, „Developmntal Psychology” 1”, s. 602- 606. 164 Bednarz-Łuczewska P/, Łuczewski M., Podejście biograficzne, [w:] Badania jakościowe. Metody i narzędzia, D. Jelemniak (red.) tom 2, wyd. PWN, Warszawa 2012. Benbow C. P. ,Stanley J. C., Sex differences in mathematical ability: fact or artifact? Science, New Series, Vol. 210, Nr. 4475, s. 1262-1264, 1980. Bourne D., Jankowicz D. A., Technika identyfikacji konstruktów osobistych [w:] Badania jakościowe. Metody i narzędzia, D. Jelemniak (red.) tom 2, wyd. PWN, Warszawa 2012. Literatura uzupełniająca: Buhler, C., Hetzer, H., Testing children's development from birth to school age., Allen and Unwin, London 1935. Buhler, C., The social behavior of children. In C. Murchison (red.) Handbook of child psychology, Clark University Press, Worcester 1931. Byrnes, J. P., Gender Differences in Math: Cognitive Processes in an Expanded Framework. In A. M. Gallagher & J. C. Kaufman (Eds.), Gender differences in mathematics: An integrative psychological approach New York, NY, US: Cambridge University Press 2005, s. 73-98. Cipro M., Czesko-morawskie pismo pedagogiczne – XIX/XX wiek, Reforma szkolna w Czechosłowacji, Państwowe Zakłady Wydawnictw szkolnych, Warszawa 1963. Gardner H., Walters J., The Development and Education of Intelligences, Bernard Van Leer Foundation, The Hague 1984 (Netherlands).; Spencer Foundation, Chicago, IL.; Carnegie Corp. of New York, NY. Gruszczyk – Kolczyńska E., Charakterystyka wiadomości i umiejętności matematycznych dzieci. Wnioskowanie o ich uzdolnieniach matematycznych. Wyniki badań, interpretacje i wnioski, [w:] O dzieciach matematycznie uzdolnionych, Gruszczyk – Kolczyńska (red.), wyd. Nowa Era, Warszawa 2012. Gruszczyk-Kolczyńska E., Dzieci matematycznie uzdolnione: wyniki badań, interpretacje, wnioski. [w: Matematyczna edukacja wczesnoszkolna. Teoria i praktyka, (red.) Z. Semadeni, E., Gruszczyk-Kolczyńska, G. Terliński, B., Bugajska-Jaszczołt, M. Czajkowska., Wyd. Pedagogiczne, Kielce 2015. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wybitne uzdolnienia matematyczne 2. Punkty krytyczne - przełomowe w biegu ludzkiego życia 3. Tworzenie optymalnych warunków do rozwoju człowieka w cyklu życia 4. Biografia i badanie biografii |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1) Opis biograficzny znanego matematyka, 2) Oddawanie zgodnie z założonymi terminami fragmentów pracy dyplomowej, 3) Aktywny udział w dyskusjach. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa seminaryjna - dr M. Wenderlich Godziny kontaktowe: 30h Przygotowanie się do zajęć - 20h Czytanie wskazanej literatury: 40h Przygotowanie pracy dyplomowej: 50h Sumaryczna liczba punktow ECTS - 6 link do kanału: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a1697981d0528459fbd33fd36ab4e34b0%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=783cb1c6-9e1e-402a-b573-a7a8ef05d356&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.