Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe - 3 i złożenie pracy [10-PE-LI3] Semestr letni 2020/2021
Seminarium, grupa nr 15

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe - 3 i złożenie pracy [10-PE-LI3]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020L] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 15 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 17:10 - 18:45
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Maja Wenderlich
Literatura:

Literatura podstawowa:

Arlin, P.K., Cognitive developmnet in adulthood: A fifth state?, „Developmntal Psychology” 1”, s. 602- 606.

164

Bednarz-Łuczewska P/, Łuczewski M., Podejście biograficzne, [w:] Badania jakościowe. Metody i narzędzia, D. Jelemniak (red.) tom 2, wyd. PWN, Warszawa 2012.

Benbow C. P. ,Stanley J. C., Sex differences in mathematical ability: fact or artifact? Science, New Series, Vol. 210, Nr. 4475, s. 1262-1264, 1980.

Bourne D., Jankowicz D. A., Technika identyfikacji konstruktów osobistych [w:] Badania jakościowe. Metody i narzędzia, D. Jelemniak (red.) tom 2, wyd. PWN, Warszawa 2012.

Literatura uzupełniająca:

Buhler, C., Hetzer, H., Testing children's development from birth to school age., Allen and Unwin, London 1935.

Buhler, C., The social behavior of children. In C. Murchison (red.) Handbook of child psychology, Clark University Press, Worcester 1931.

Byrnes, J. P., Gender Differences in Math: Cognitive Processes in an Expanded Framework. In A. M. Gallagher & J. C. Kaufman (Eds.), Gender differences in mathematics: An integrative psychological approach New York, NY, US: Cambridge University Press 2005, s. 73-98.

Cipro M., Czesko-morawskie pismo pedagogiczne – XIX/XX wiek, Reforma szkolna w Czechosłowacji, Państwowe Zakłady Wydawnictw szkolnych, Warszawa 1963.

Gardner H., Walters J., The Development and Education of Intelligences, Bernard Van Leer Foundation, The Hague 1984 (Netherlands).; Spencer Foundation, Chicago, IL.; Carnegie Corp. of New York, NY.

Gruszczyk – Kolczyńska E., Charakterystyka wiadomości i umiejętności matematycznych dzieci. Wnioskowanie o ich uzdolnieniach matematycznych. Wyniki badań, interpretacje i wnioski, [w:] O dzieciach matematycznie uzdolnionych, Gruszczyk – Kolczyńska (red.), wyd. Nowa Era, Warszawa 2012.

Gruszczyk-Kolczyńska E., Dzieci matematycznie uzdolnione: wyniki badań, interpretacje, wnioski. [w: Matematyczna edukacja wczesnoszkolna. Teoria i praktyka, (red.) Z. Semadeni, E., Gruszczyk-Kolczyńska, G. Terliński, B., Bugajska-Jaszczołt, M. Czajkowska., Wyd. Pedagogiczne, Kielce 2015.

Zakres tematów:

1. Wybitne uzdolnienia matematyczne

2. Punkty krytyczne - przełomowe w biegu ludzkiego życia

3. Tworzenie optymalnych warunków do rozwoju człowieka w cyklu życia

4. Biografia i badanie biografii

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące.

Metody i kryteria oceniania:

1) Opis biograficzny znanego matematyka,

2) Oddawanie zgodnie z założonymi terminami fragmentów pracy dyplomowej,

3) Aktywny udział w dyskusjach.

Uwagi:

grupa seminaryjna - dr M. Wenderlich

Godziny kontaktowe: 30h

Przygotowanie się do zajęć - 20h

Czytanie wskazanej literatury: 40h

Przygotowanie pracy dyplomowej: 50h

Sumaryczna liczba punktow ECTS - 6

link do kanału: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a1697981d0528459fbd33fd36ab4e34b0%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=783cb1c6-9e1e-402a-b573-a7a8ef05d356&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)