Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy integrowania treści, metod i organizacji kształcenia we wczesnej edukacji. Programy i podręczniki [PW-5F-PIE] Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy integrowania treści, metod i organizacji kształcenia we wczesnej edukacji. Programy i podręczniki [PW-5F-PIE]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 9:50 - 11:25
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Grygoruk
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. D. Klus-Stańska, M. Nowicka, Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, WSiP, Warszawa, 2005.

2. E. Zalewska, Obraz świata w podręcznikach szkolnych do klas początkowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2013

3. E. Zalewska, Programy kształcenia i podręczniki szkolne w edukacji początkowej jako „wybór z kultury”, [w:] D. Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska, (red.) Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania, Warszawa 2009.

4. E. Zalewska, Kształcenie zintegrowane jako koncepcja zmiany w polskiej edukacji początkowej, W: D. Klus– Stańska, M. Szczepska – Pustkowska. Pedagogika wczesnoszkolna- dyskursy, problemy, rozwiązania, WSiP. Warszawa 2009

5. Szyller, (2018) Podręczniki zintegrowane dla edukacji wczesnoszkolnej – koncepcja autorów a perspektywa uczniowska, Forum Pedagogiczne nr 8.

6. Aktualna Podstawa programowa kształcenia ogólnego.

Literatura dodatkowa:

1. D. Klus-Stańska, „Nasz elementarz” – krótki opis daru, który zubaża obdarowanych, Problemy Wczesnej Edukacji, 10/4(27), 2014, s. 24-44

2. M. Duda, I. Chmura-Rutkowska, M. Mazurek, A. Sołtysiak-Łuczak (2016) Gender w podręcznikach. Projekt badawczy. Raport tom I i tom II Literatura dodatkowa:

1. E. Zalewska, Teoretyczne i metodologiczne konteksty badań nad podręcznikiem szkolnym w Niemczech: między ujęciem konwencjonalnym a dyskursywno - analitycznym, [w:] L. Hurło, D. Klus-Stańska, M. Łojko (red.), Paradygmaty współczesnej dydaktyki, Kraków 2009.

2. E. Zalewska, "Murzynek Bambo wiecznie żywy" Rzeczywistość politycznej poprawności w podręcznikach szkolnych. Przegląd Pedagogiczny, nr. 2, 2012.

3. D. Klus-Stańska, „Nasz elementarz” – krótki opis daru, który zubaża obdarowanych, Problemy Wczesnej Edukacji, 10/4(27), 2014, s. 24-44

4. M. Duda, I. Chmura-Rutkowska, M. Mazurek, A. Sołtysiak-Łuczak (2016) Gender w podręcznikach. Projekt badawczy. Raport tom I i tom II

Zakres tematów:

Podstawa programowa jako baza programu kształcenia i podręcznika

Program i podręcznik jako przykład obowiązującej koncepcji kształcenia

Analiza podręczników dostępnych na rynku. Kryteria i sposoby krytycznej oceny oraz doboru programów i podręczników szkolnych. Podręcznik w kontekście dyskursywno-analitycznym. Ukryty i wyzerowany program w podręcznikach szkolnych. Koncepcja nauczania zintegrowanego w teorii i praktyce edukacyjnej

Poziomy integracji treści metod i organizacji kształcenia. Sposoby integrowania wiedzy i umiejętności dzieci w klasach I-III. Cele, formy i sposoby realizacji kształcenia zintegrowanego. Organizacja działań edukacyjnych w oparciu o konstruowanie wiedzy.

Uwagi:

gr ćw II DMPW 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)