Podstawowe zagadnienia sztuki słowa i dramy [PE-3S-ZAD]
Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawowe zagadnienia sztuki słowa i dramy [PE-3S-ZAD] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 13:30 - 15:05
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ewa Lewandowska-Tarasiuk | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Pankowska K., Pedagogika dramy, Warszawa 2000. Way B, Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży, Warszawa 1990. Drama w przekraczaniu granic niepełnosprawności pod red. K. Pankowskiej, Warszawa 2000. Literatura uzupełniająca: Bielańska A., Teatr, który leczy, Kraków 2002. Lewandowska- Kidoń T., Drama w kształceniu pedagogicznym, Lublin 2002. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wprowadzenie w problematykę istoty dramy. Wprowadzenie w problematykę improwizacji słownych i kreatywności. Wprowadzenie różnorodnych metod dramowych. Drama, jej istota i stan badań nad problematyką. Kreacyjna siła słowa w dramie. Improwizacje słowne- założenia teoretyczne. Zabawowy rodowód dramy- teoria i praktyka. Słowo i drama w kulturze, polityce, edukacji, wychowaniu, terapii, literaturze i mediach. Drama w wychowaniu - diagnoza i prognoza. Drama jako trening życia. Edukacja w perspektywie dramy-kreowanie twórczych postaw, nauczanie metoda dramy. Drama w rozwiązywaniu problemów. Tematyka zajęć: - edukacja w perspektywie dramy-kreowanie twórczych postawy - teoria i praktyka - kreacyjna siła słowa w dramie. - improwizacje słowne - konstruowanie zajęć dramowych - przeprowadzanie ćwiczeń dramowych - przeprowadzanie dyskusji |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład aktywizujący, ćwiczenia, praca na przykładzie, praca w grupie, analiza prac studentów, dyskusja dydaktyczna, |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- aktywność - obecność na zajęciach - poziom wywiązania się z zadanych prac |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćw I DZPE-ASK https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3a1a660b1534444010abb70eed1f97c498%40thread.tacv2/1614080926999?context=%7b%22Tid%22%3a%22aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86%22%2c%22Oid%22%3a%22e1e6d124-52a4-4025-8063-a88ac00be690%22%7d |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.