Psychologia rozwoju człowieka [PE-3F-PRC]
Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Psychologia rozwoju człowieka [PE-3F-PRC] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 9:50 - 11:25
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Hryniewicka | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Bee H. (2007). Psychologia rozwoju człowieka. Poznań: Zysk i S-ka. Brzezińska A. (red.). Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa. Gdańsk: GWP Harwas-Napierała B., Trempała J. (red.) (2000). Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresów życia. T.2. Warszawa: PWN. Harwas-Napierała B., Trempała J. (red.) (2000). Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych. T.3. Warszawa: PWN. Schaffer D.R., Kipp K. (2014) Psychologia rozwoju. od dziecka ku dorosłości. Wydawnictwo Naukowe PWN. Kielar-Turska M. (2000). Rozwój w pełnym cyklu życia, [w:] J. Strelau (red.): Psychologia, Podręcznik akademicki. T.1. Podstawy psychologii. Gdańsk: GWP. Dział 1.Rozdz. 8. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie w problematykę zajęć. 2. Charakterystyka rozwoju psychoruchowego w okresie prenatalnym. 3. Charakterystyka rozwoju w wieku przedszkolnym. 4. Charakterystyka rozwoju młodszego wieku szkolnego. 5. Charakterystyka rozwoju w okresie niemowlęcym i poniemowlęcym. 6. Charakterystyka rozwoju w okresie adolescencji. 7. Charakterystyka rozwoju w okresie wczesnej dorosłości. 8. Charakterystyka rozwoju w wieku średnim. 9. Specyficzne problemy i potrzeby człowieka starego. 10. Wybrane zagadnienia psychopatologii wieku rozwojowego (rozległe zaburzenia rozwojowe: niepełnosprawność intelektualna i autyzm; zaburzenia nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, specyficzne trudności w uczeniu się). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
referat, prezentacja multimedialna, film, dyskusja, |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo, wygłoszenie referatu na wybrany temat, uzyskanie poprawnej oceny z zaliczenia obejmującego materiał omówiony przez prowadzącego oraz zdobyty samodzielnie zgodnie ze wskazaniami przekazanymi podczas 1-szych zajęć organizacyjnych; próg zaliczenia 60 % poprawnych odpowiedzi w teście jednokrotnego wyboru |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa I DZPE EME+PIZ 4l4aj5p |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.