Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy pedagogiki [PE-3F-PPG] Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy pedagogiki [PE-3F-PPG]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 11:40 - 13:15
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 27
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Elżbieta Strutyńska-Laskus
Literatura:

Gordon, T. (1991). Wychowanie bez porażek. Warszawa (całość) lub Gordon, T. (1994). Wychowanie bez porażek w praktyce. Warszawa 1994 (całość).

B. Gołębniak, Proces kształcenia, w: Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2019, s. 859-875.

J. Surzykiewicz, Agresja i przemoc szkolna, w: Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2019, s. 981-1002.

Z. Melosik, Kultura popularna jako czynnik socjalizacji, w: Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2019, s. 365-380.

J. Pyżalski, Cyfrowa pedagogika medialna, w: Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2019, s. 407-417.

Wołoszyn, S. (1998). Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej. T. III. Ks. I. Kielce: Dom Wydawniczy Strzelec (metoda Marii Montessori, s. 173-194; zakład wychowawczy Aleksandra Neilla, s. 216-239; postawa pedagogiczna Janusza Korczaka, s. 240-272).

Rubacha, K. (2003). Edukacja jako przedmiot pedagogiki i jej subdyscyplin. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.) Pedagogika. Podręcznik akademicki. T.1. Warszawa: PWN (s. 18-33).

Kunowski, S. (1993). Podstawy współczesnej pedagogiki. Warszawa (s. 164-181).

Hejnicka-Bezwińska, T. (2015). Pedagogika. Podręcznik akademicki (s. 164-181).

Zakres tematów:

1. Zajęcia organizacyjne. Omówienie programu, wymagań i warunków zaliczenia, poznanie grupy.

2. Nurt wychowania naturalnego na tle socjalizacji. Współczesne praaktyki wychowawcze na poziomie rodziny.

3. Nurt wychowania celowo-instytucjonalnego.Współczesne środowiska i praktyki wychowawcze na poziomie szkoły. Przemoc czy emancypacja instytucji wychowujących?

4. Nurt intencjonalnych wpływów społecznych. Edukacyjny potencjał instytucji kultury w świecie kultury urynkowionej. Edukacja wobec naporu kultury masowej i popularnej.

5. Pytania w współczesne praktyki wychowania. Nowe wychowanie i odkrycie podmiotowości dziecka oraz wskazanie jego praw.

6. Podstawowe pojęcia pedagogiczne: edukacja, wychowanie, kształcenie, opieka, socjalizacja, inkulturacja.

7. Podsumowanie. Prezentacja mapy myśli pojęć pedagogicznych.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia prowadzone w formie synchronicznej z wykorzystaniem aplikacji MS Teams w formie video-spotkania zaplanowanego w kalendarzu

Metody i kryteria oceniania:

WYMAGANIA:

1. Krytyczna analiza literatury, dyskusje i praca w grupach.

2. Prezentacja własnej mapy myśli, przygotowanej w formie elektronicznej, na forum grupy na ostatnich zajęciach.

Uwagi:

Link do zespołu:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a31aa4b2b9cfd4d748c60b59742bc110d%40thread.tacv2/conversations?groupId=4cca05ed-e6cd-498f-b2b9-69717ca47f3d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Kod zespołu: mbng0t0

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)