Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy psychologii [PE-3F-PPY] Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy psychologii [PE-3F-PPY]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 13:30 - 15:05
(sala nieznana)
każda środa, 17:10 - 18:45
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 29
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Iwona Omelańczuk
Literatura:

Percepcja

• Gerrig, R., Zimbardo, P. G. (2006). Psychologia i życie (Wrażenia zmysłowe i percepcja). Wydawnictwo Naukowe PWN

• Mietzel, G. (2003). Wprowadzenie do psychologii (Psychologia spostrzegania). Gdańskie Wydawnictwo psychologiczne

• Nęcka, E., Orzechowski, J., Szymura, B. (2006). Psychologia poznawcza (rozdział 7.1 i 7..2; 7.3; 7.5). Wydawnictwo Naukowe PWN

Pamięć

• Gerrig, R., Zimbardo, P. G. (2006). Psychologia i życie (Pamięć). Wydawnictwo Naukowe PWN

• Maruszewski, T., (2007): Pamięć jako podstawowy mechanizm przechowywania informacji. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (str. 137-182). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

• Mietzel, G. (2003). Wprowadzenie do psychologii (Psychologia pamięci). Gdańskie Wydawnictwo psychologiczne

Uwaga

• Nęcka, E., (2007): Procesy uwagi. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (str. 77-97). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Nęcka, E., Orzechowski, J., Szymura, B. (2006). Psychologia poznawcza (rozdział 5). Wydawnictwo Naukowe PWN

Uczenie się i myślenie

• Gerrig, R., Zimbardo, P. G. (2006). Psychologia i życie (Uczenie się i analiza zachowania). Wydawnictwo Naukowe PWN

• Ledzińska, M., (2007): Uczenie się wykraczające poza warunkowanie.. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (str. 118-136). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

• Nęcka, E., Orzechowski, J., Szymura, B. (2006). Psychologia poznawcza (rozdział 10.1 i 10.2). Wydawnictwo Naukowe PWN

• Ostaszewski, P., (2007): Procesy warunkowania. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (str. 97-117). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

• Spitzer, M. (2012). Jak uczy się mózg (str 149-169). Wydawnictwo Naukowe PWN

Inteligencja i rozwiązywanie problemów

• Gerrig, R., Zimbardo, P. G. (2006). Psychologia i życie (Inteligencja i pomiar inteligencji). Wydawnictwo Naukowe PWN

• Nęcka, E., Orzechowski, J., Szymura, B. (2006). Psychologia poznawcza (rozdział 11.1; 11.2; 11.5; 11.6; 11.7). Wydawnictwo Naukowe PWN

• Vasta, R., Haith, M., M., Miller, S. (2004). Psychologia dziecka (rozdział 8). Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne.

• Schaffer, D. R., Kipp, K. (2015). Psychologia rozwoju od dziecka do dorosłości (str. 235-283). Gdańsk: Harmonia Universalis

Zakres tematów:

Percepcja

Pamięć

Uwaga

Uczenie się i myślenie

Inteligencja

Metody dydaktyczne:

- wykład konwersatoryjny

- prezentacja multimedialna

- gra dydaktyczna

- projekt grupowy

- działania praktyczne

- dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

obecność na zajęciach (1 nieobecność)

praca podczas zajęć

przygotowanie projektów zespołowych

Uwagi:

gr ćw I DZPE 3

gr ćwiczeniowa II DMPY 1

WIEDZA:

- wykład konwersatoryjny

- prezentacja multimedialna

UMIEJĘTNOŚCI:

- gra dydaktyczna

- projekt grupowy

- działania praktyczne

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów z wykorzystaniem platformy Teams.

Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af65052172c6a480f8ff704bb219274c8%40thread.tacv2/conversations?groupId=4704f331-f952-482a-af1e-3e60db65253d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)