Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy psychologii [PE-3F-PPY] Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy psychologii [PE-3F-PPY]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 17:10 - 18:45
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Dorota Zawadzka
Literatura:

Percepcja

• Gerrig, R., Zimbardo, P. G. (2006). Psychologia i życie (Wrażenia zmysłowe i percepcja). Wydawnictwo Naukowe PWN

Uczenie się

• Gerrig, R., Zimbardo, P. G. (2006). Psychologia i życie (Uczenie się i analiza zachowania). Wydawnictwo Naukowe PWN

• Ostaszewski, P., (2007): Procesy warunkowania. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (str. 97-117). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

• Ledzińska, M., (2007): Uczenie się wykraczające poza warunkowanie.. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (str. 118-136). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

Pamięć

• Maruszewski, T., (2007): Pamięć jako podstawowy mechanizm przechowywania informacji. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (str. 137-182). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

Procesy uwagi

• Nęcka, E., (2007): Procesy uwagi. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (str. 77-97). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Procesy poznawcze

• Gerrig, R., Zimbardo, P. G. (2006). Psychologia i życie (Procesy poznawcze). Wydawnictwo Naukowe PW

Inteligencja

• Gerrig, R., Zimbardo, P. G. (2006). Psychologia i życie (Inteligencja i pomiar inteligencji). Wydawnictwo Naukowe PWN

• Vasta, R., Haith, M., M., Miller, S. (2004). Psychologia dziecka (rozdział 8). Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne.

• Schaffer, D. R., Kipp, K. (2015). Psychologia rozwoju od dziecka do dorosłości (str. 235-283). Gdańsk: Harmonia Universalis

Zakres tematów:

Ćwiczenia:

1. Wprowadzenie do nauk psychologicznych - definicja i cele psychologii, podział nauk psychologicznych, metody stosowane w psychologii

2. Koncepcje psychologii człowieka -

- psychodynamiczna (psychoanaliza i neopsychoanaliza)

- koncepcja behawiorystyczna

- Koncepcja poznawcza

- Koncepcja humanistyczna

3. Percepcja: odbiór wrażeń i spostrzeżenia

4. Procesy uczenia się i pamięci.

5 Myślenie i rozwiązywanie problemów.

6. Emocje i uczucia.

7. Motywacja.

8. Inteligencja.

9. Temperament.

10 . Osobowość - teorie cech

11. Funkcjonowanie człowieka w sytuacjach trudnych, stres, frustracja

12. Człowiek jako istota społeczna. Ja w rzeczywistości społecznej.

Metody dydaktyczne:

- wykład konwersatoryjny

- prezentacja multimedialna

- gra dydaktyczna

- projekt grupowy

- działania praktyczne

- dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

obecność na zajęciach (1 nieobecność)

praca podczas zajęć

przygotowanie projektów zespołowych

test sprawdzający wiedzę lub ustna odpowiedź.

Uwagi:

gr ćw I DZPE 2

WIEDZA:

- wykład konwersatoryjny

- prezentacja multimedialna

UMIEJĘTNOŚCI:

- gra dydaktyczna

- projekt grupowy

- działania praktyczne

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- test sprawdzający wiedzę lub odpowiedź ustna.

Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów z wykorzystaniem platformy Teams.

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3afd5348696190498ca990490010ff6efc%40thread.tacv2/conversations?groupId=6e48dabd-fabd-4543-96b2-a4923b0bb36b&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)