Podstawy psychologii [PE-3F-PPY]
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Podstawy psychologii [PE-3F-PPY] | ||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każda środa, 17:10 - 18:45
(sala nieznana) |
||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||
Prowadzący: | Dorota Zawadzka | ||||||||||||||
Literatura: |
Percepcja • Gerrig, R., Zimbardo, P. G. (2006). Psychologia i życie (Wrażenia zmysłowe i percepcja). Wydawnictwo Naukowe PWN Uczenie się • Gerrig, R., Zimbardo, P. G. (2006). Psychologia i życie (Uczenie się i analiza zachowania). Wydawnictwo Naukowe PWN • Ostaszewski, P., (2007): Procesy warunkowania. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (str. 97-117). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. • Ledzińska, M., (2007): Uczenie się wykraczające poza warunkowanie.. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (str. 118-136). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Pamięć • Maruszewski, T., (2007): Pamięć jako podstawowy mechanizm przechowywania informacji. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (str. 137-182). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Procesy uwagi • Nęcka, E., (2007): Procesy uwagi. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (str. 77-97). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Procesy poznawcze • Gerrig, R., Zimbardo, P. G. (2006). Psychologia i życie (Procesy poznawcze). Wydawnictwo Naukowe PW Inteligencja • Gerrig, R., Zimbardo, P. G. (2006). Psychologia i życie (Inteligencja i pomiar inteligencji). Wydawnictwo Naukowe PWN • Vasta, R., Haith, M., M., Miller, S. (2004). Psychologia dziecka (rozdział 8). Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne. • Schaffer, D. R., Kipp, K. (2015). Psychologia rozwoju od dziecka do dorosłości (str. 235-283). Gdańsk: Harmonia Universalis |
||||||||||||||
Zakres tematów: |
Ćwiczenia: 1. Wprowadzenie do nauk psychologicznych - definicja i cele psychologii, podział nauk psychologicznych, metody stosowane w psychologii 2. Koncepcje psychologii człowieka - - psychodynamiczna (psychoanaliza i neopsychoanaliza) - koncepcja behawiorystyczna - Koncepcja poznawcza - Koncepcja humanistyczna 3. Percepcja: odbiór wrażeń i spostrzeżenia 4. Procesy uczenia się i pamięci. 5 Myślenie i rozwiązywanie problemów. 6. Emocje i uczucia. 7. Motywacja. 8. Inteligencja. 9. Temperament. 10 . Osobowość - teorie cech 11. Funkcjonowanie człowieka w sytuacjach trudnych, stres, frustracja 12. Człowiek jako istota społeczna. Ja w rzeczywistości społecznej. |
||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- wykład konwersatoryjny - prezentacja multimedialna - gra dydaktyczna - projekt grupowy - działania praktyczne - dyskusja |
||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
obecność na zajęciach (1 nieobecność) praca podczas zajęć przygotowanie projektów zespołowych test sprawdzający wiedzę lub ustna odpowiedź. |
||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćw I DZPE 2 WIEDZA: - wykład konwersatoryjny - prezentacja multimedialna UMIEJĘTNOŚCI: - gra dydaktyczna - projekt grupowy - działania praktyczne KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - test sprawdzający wiedzę lub odpowiedź ustna. Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów z wykorzystaniem platformy Teams. https://teams.microsoft.com/l/team/19%3afd5348696190498ca990490010ff6efc%40thread.tacv2/conversations?groupId=6e48dabd-fabd-4543-96b2-a4923b0bb36b&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.