Rola psychologa w procesie edukacji - 2 [20-3S-RP2]
Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Rola psychologa w procesie edukacji - 2 [20-3S-RP2] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 15:20 - 18:45
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Iwona Omelańczuk | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa • Dragan, W. (2020). Orientacja seksualna – źródła i konteksty. Wydawnictwo Naukowe Scholar. • Jankowiak, B., Soroko, E. (2021). Socjoterapia młodzieży. Studium psychologiczno-pedagogiczne. Wydawnictwo PWN. • Kowalik, S. (2018). Stosowana psychologia rehabilitacji. Wydawnictwo Naukowe Scholar. • Okulicz-Kuzaryn, K. (2011). Klimat i kultura szkoły a zdrowie psychiczne uczniów i nauczycieli. Ośrodek rozwoju Edukacji • Pisula, E. (2007). Rodzice i rodzeństwo dzieci z zaburzeniami rozwoju. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. Literatura uzupełniająca • Bieńko, M., Izdebski, Z., Wąż, K. (2016). Edukacja seksualna w polskiej szkole. Perspektywa uczniów i dyrektorów. Wydawnictwo Difin. • Grudziewska, E. (2015). Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć. Wydawnictwo Difin. • Katra, G., Sokołowska, E. (2009). Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Psycholog w edukacji, nie tylko w szkole Psycholog w edukacji – metody pracy z różnych zakątków świata Wsparcie psychologiczne osób z niepełnosprawnością i SPE w procesie edukacji Orientacja seksualna, seksualność i wsparcie psychologa w systemie edukacji Socjoterapia w pracy psychologa Praca psychologa w szkole i placówkach edukacyjnych |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- wykład konwersatoryjny - prezentacja multimedialna - gra dydaktyczna - projekt grupowy - działania praktyczne - dyskusja |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
obecność na zajęciach (1 nieobecności) praca podczas zajęć przygotowanie projektów zespołowych |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla IV DMPY-WIK 1 Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów z wykorzystaniem platformy Teams. Za pośrednictwem USOS studenci otrzymają link do grupy zajęciowej utworzonej w Teams. Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a21ee23b5125449469e18d005861a2195%40thread.tacv2/conversations?groupId=c881413c-cb85-41a9-a60b-63227d1ce4ce&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Część zajęć, w której będą uczestniczyli zaproszeni Goście będzie mogła odbywać się za pośrednictwem innych komunikatorów/aplikacji, tj., Skype lub zoom lub Google meet. Linki do spotkań zostaną przesłane odpowiednio wcześniej do studentów |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.