Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rola psychologa w procesie edukacji - 2 [20-3S-RP2] Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Rola psychologa w procesie edukacji - 2 [20-3S-RP2]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 15:20 - 18:45
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Iwona Omelańczuk
Literatura:

Literatura obowiązkowa

• Dragan, W. (2020). Orientacja seksualna – źródła i konteksty. Wydawnictwo Naukowe Scholar.

• Jankowiak, B., Soroko, E. (2021). Socjoterapia młodzieży. Studium psychologiczno-pedagogiczne. Wydawnictwo PWN.

• Kowalik, S. (2018). Stosowana psychologia rehabilitacji. Wydawnictwo Naukowe Scholar.

• Okulicz-Kuzaryn, K. (2011). Klimat i kultura szkoły a zdrowie psychiczne uczniów i nauczycieli. Ośrodek rozwoju Edukacji

• Pisula, E. (2007). Rodzice i rodzeństwo dzieci z zaburzeniami rozwoju. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.

Literatura uzupełniająca

• Bieńko, M., Izdebski, Z., Wąż, K. (2016). Edukacja seksualna w polskiej szkole. Perspektywa uczniów i dyrektorów. Wydawnictwo Difin.

• Grudziewska, E. (2015). Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć. Wydawnictwo Difin.

• Katra, G., Sokołowska, E. (2009). Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole.

Zakres tematów:

Psycholog w edukacji, nie tylko w szkole

Psycholog w edukacji – metody pracy z różnych zakątków świata

Wsparcie psychologiczne osób z niepełnosprawnością i SPE w procesie edukacji

Orientacja seksualna, seksualność i wsparcie psychologa w systemie edukacji

Socjoterapia w pracy psychologa

Praca psychologa w szkole i placówkach edukacyjnych

Metody dydaktyczne:

- wykład konwersatoryjny

- prezentacja multimedialna

- gra dydaktyczna

- projekt grupowy

- działania praktyczne

- dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

obecność na zajęciach (1 nieobecności)

praca podczas zajęć

przygotowanie projektów zespołowych

Uwagi:

gr ćwiczeniowa dla IV DMPY-WIK 1

Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów z wykorzystaniem platformy Teams.

Za pośrednictwem USOS studenci otrzymają link do grupy zajęciowej utworzonej w Teams.

Link do zespołu:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a21ee23b5125449469e18d005861a2195%40thread.tacv2/conversations?groupId=c881413c-cb85-41a9-a60b-63227d1ce4ce&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Część zajęć, w której będą uczestniczyli zaproszeni Goście będzie mogła odbywać się za pośrednictwem innych komunikatorów/aplikacji, tj., Skype lub zoom lub Google meet. Linki do spotkań zostaną przesłane odpowiednio wcześniej do studentów

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)