Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody wspierania rozwoju człowieka w całym cyklu życia - 2 [20-3S-MW2] Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metody wspierania rozwoju człowieka w całym cyklu życia - 2 [20-3S-MW2]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 15:20 - 18:45
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Iwona Omelańczuk
Literatura:

Agryle, M. (1999). Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa: PWN.

• Gordon, T. (1994). Wychowanie bez porażek. Warszawa : Instytut Wydawniczy Pax.

• Grzesiak-Feldman, M. (2005). Warsztat umiejętności psychospołecznych jako metoda edukacyjna i rozwojowa: wybrane zagadnienia. Psychologia. Edukacja i Społeczeństwo, 2(2), 171-186.

• Hartley, P. (2000). Komunikacja w grupie. Poznań: Zysk i S-ka.

• Król-Fijewska, M. (1993). Trening asertywności. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości.

• McKay, M., Davis, M. Fanning, P. (2003). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk GWP.

• Nęcka, E. (1998) Trening twórczości. Podręcznik dla psychologów, pedagogów i nauczycieli. Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

• Oatley, K.. Jenkins, J. M. (2003). Zrozumieć emocje. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

• Oyster, C.K. (2002). Grupy . Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka

• Steward, J. (2002). Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

• Vopel, K. (2004). Warsztaty, skuteczna forma nauki. Kielce: Wydawnictwo Jedność.

• Wills-Brandon, C. (2001). Jak mówić i budować trwałe związki. Gdańsk: GWP.

Zakres tematów:

Wybrane metody wspierania kreatywności

Wybrane metody wspierania rozwoju umiejętności komunikacyjnych

Wybrane metody radzenia sobie ze stresem

Wybrane metody wspierania inteligencji emocjonalnej

Elementy treningu asertywności

Elementy coachingu w pracy indywidualnej i grupowej

Metody dydaktyczne:

- wykład konwersatoryjny

- prezentacja multimedialna

- gra dydaktyczna

- projekt grupowy

- działania praktyczne

- dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

obecność na zajęciach (1 nieobecności)

praca podczas zajęć

przygotowanie projektów zespołowych

Uwagi:

gr ćwiczeniowa dla IV DMPY-WIK 1

Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów z wykorzystaniem platformy Teams.

Za pośrednictwem USOS studenci otrzymają link do grupy zajęciowej utworzonej w Teams.

Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a360cb421343842e7b28a6cdb060becd2%40thread.tacv2/conversations?groupId=0315bfb7-5ca9-463f-bd5f-7eab3fe1d050&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Część zajęć, w której będą uczestniczyli zaproszeni Goście będzie mogła odbywać się za pośrednictwem innych komunikatorów/aplikacji, tj., Skype lub zoom lub Google meet. Linki do spotkań zostaną przesłane odpowiednio wcześniej do studentów

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)