Metody wspierania rozwoju człowieka w całym cyklu życia - 2 [20-3S-MW2]
Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metody wspierania rozwoju człowieka w całym cyklu życia - 2 [20-3S-MW2] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 15:20 - 18:45
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Iwona Omelańczuk | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Agryle, M. (1999). Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa: PWN. • Gordon, T. (1994). Wychowanie bez porażek. Warszawa : Instytut Wydawniczy Pax. • Grzesiak-Feldman, M. (2005). Warsztat umiejętności psychospołecznych jako metoda edukacyjna i rozwojowa: wybrane zagadnienia. Psychologia. Edukacja i Społeczeństwo, 2(2), 171-186. • Hartley, P. (2000). Komunikacja w grupie. Poznań: Zysk i S-ka. • Król-Fijewska, M. (1993). Trening asertywności. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości. • McKay, M., Davis, M. Fanning, P. (2003). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk GWP. • Nęcka, E. (1998) Trening twórczości. Podręcznik dla psychologów, pedagogów i nauczycieli. Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. • Oatley, K.. Jenkins, J. M. (2003). Zrozumieć emocje. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. • Oyster, C.K. (2002). Grupy . Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka • Steward, J. (2002). Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. • Vopel, K. (2004). Warsztaty, skuteczna forma nauki. Kielce: Wydawnictwo Jedność. • Wills-Brandon, C. (2001). Jak mówić i budować trwałe związki. Gdańsk: GWP. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wybrane metody wspierania kreatywności Wybrane metody wspierania rozwoju umiejętności komunikacyjnych Wybrane metody radzenia sobie ze stresem Wybrane metody wspierania inteligencji emocjonalnej Elementy treningu asertywności Elementy coachingu w pracy indywidualnej i grupowej |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- wykład konwersatoryjny - prezentacja multimedialna - gra dydaktyczna - projekt grupowy - działania praktyczne - dyskusja |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
obecność na zajęciach (1 nieobecności) praca podczas zajęć przygotowanie projektów zespołowych |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla IV DMPY-WIK 1 Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów z wykorzystaniem platformy Teams. Za pośrednictwem USOS studenci otrzymają link do grupy zajęciowej utworzonej w Teams. Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a360cb421343842e7b28a6cdb060becd2%40thread.tacv2/conversations?groupId=0315bfb7-5ca9-463f-bd5f-7eab3fe1d050&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Część zajęć, w której będą uczestniczyli zaproszeni Goście będzie mogła odbywać się za pośrednictwem innych komunikatorów/aplikacji, tj., Skype lub zoom lub Google meet. Linki do spotkań zostaną przesłane odpowiednio wcześniej do studentów |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.