Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody wspierania rozwoju człowieka w całym cyklu życia - 1 [20-3S-MW1] Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metody wspierania rozwoju człowieka w całym cyklu życia - 1 [20-3S-MW1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 13:30 - 15:05
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Iwona Omelańczuk
Literatura:

Literatura obowiązkowa

• Cieszyńska, J., Korendo, M. (2007). Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6 roku życia. Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne.

• Jąder, M. (2010). Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi. Kraków: Impuls

• Artykuły naukowe (sciencedirect, springer, Plos one, Ebsco)

Literatura uzupełniająca

• Ayres, A. J. (2015). Dziecko a integracja sensoryczna. Gdańsk: Grupa Wydawnicza HARMONIA

• Bogdanowicz, M. (2007). Metoda dobrego startu. Warszawa: WSiP

• Bogdanowicz, M., Kisiel, B., Przasnyska, M. (1992). Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka. Warszawa: WSiP

• Buzan, T. (2007). Pamięć na zawołanie. Metody i techniki pamięciowe. Łódź: Wydawnictwo Aha.

• Frostig, M., Horne, D. (1987). Wzory i obrazki. Polskie Towarzystwo Psychologiczne.

• Gray, C. (2013). Nowe historyjki społeczne. Gdańsk: HARMONIA.

• Howling, P., Baron-Cohen, S., Hadwin, J. (2010). Jak nauczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu. Kraków: Wydawnictwo JAK.

• Kaduson, H., Schaefer., C. (2011). Zabawa w psychoterapii. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

• McGinnis, E., Goldstein, A. P. (2003). Kształtowanie umiejętności prospołecznych małego dziecka. Profilaktyka agresji i zaburzeń zachowania w przedszkolu i przygotowaniu do szkoły. Warszawa: Instytut Amity.

• Mechło, P. i Grzelak, J. (2012). Trening intelektu. Wyćwicz pamięć, koncentrację i kreatywność w 31 dni. Gliwice: Wydawnictwo Helion.

• Oster, D.O., Gould. P. (2011). Rysunek w psychoterapii. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

• Pulchny-Wrona, M., Wolińska-Chlebosz, A. (2009). Jak ćwiczyć społeczne umiejętności komunikacyjne i zwiększyć samodzielność u osób z autyzmem. Kraków: Wydawnictwo JAK.

• Schopler, E., Lansing, M., Waters, L. (1995). Ćwiczenia edukacyjne dla dzieci autystycznych. Gdańsk: SPOA.

• Sternberg, R.J., Spear-Swerling, L. (2003). Jak nauczyć dzieci myślenia. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

• Szumski, G., Smogorzewska, J., & Karwowski, M. (2016). Can play develop social skills? The effects of “Play Time/Social Time” programme implementation. International Journal of Developmental Disabilities, 62(1), 41–50.

• Timmis, S. (2016). Skuteczne historyjki społeczne dla młodszych dzieci z autyzmem. Gdańsk: Grupa Wydawnicza Harmonia.

• Uszyńska- Jarmoc, J. (2005). Podróże. Skarby. Przygoda. Podręcznik i program rozwijania twórczości, samoświadomości oraz dyspozycji autokreacyjnych dzieci klas I-III. Białystok: Trans Humana.

Zakres tematów:

1) Metody wspierania rozwoju dziecka od 0 do 3 roku życia – 1

2) Wspieranie rozwoju dzieci z zaburzeniami w rozwoju od 0 do 3 roku życia

3) Metody wspierania rozwoju poznawczego dziecka w wieku 3-6 lat

4) Metody wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku 3-6 lat - 1

5) Metody wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku 3-6 lat – 2

6) Wspieranie rozwoju dzieci z zaburzeniami w rozwoju w wieku 3-6 lat

7) Metody wspierania rozwoju poznawczego dziecka w wieku wczesnoszkolnym

8) Metody wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku wczesnoszkolnym - 1

9) Metody wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku wczesnoszkolnym – 2

10) Wspieranie rozwoju dzieci z zaburzeniami w rozwoju w wieku wczesnoszkolnym

11) Metody wspierania rozwoju poznawczego adolescentów

12) Metody wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego adolescentów - 1

13) Metody wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego adolescentów – 2

14) Wspieranie rozwoju adolescentów z zaburzeniami w rozwoju

Metody dydaktyczne:

- wykład konwersatoryjny

- prezentacja multimedialna

- gra dydaktyczna

- projekt grupowy

- działania praktyczne

- dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

obecność na zajęciach (2 nieobecności)

praca podczas zajęć

przygotowanie projektów zespołowych

Uwagi:

gr ćwiczeniowa dla IV DMPY-WIK 1

Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów z wykorzystaniem platformy Teams.

Za pośrednictwem USOS studenci otrzymają link do grupy zajęciowej utworzonej w Teams.

Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a360cb421343842e7b28a6cdb060becd2%40thread.tacv2/conversations?groupId=0315bfb7-5ca9-463f-bd5f-7eab3fe1d050&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)