Metody wspierania rozwoju człowieka w całym cyklu życia - 1 [20-3S-MW1]
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metody wspierania rozwoju człowieka w całym cyklu życia - 1 [20-3S-MW1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 13:30 - 15:05
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Iwona Omelańczuk | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa • Cieszyńska, J., Korendo, M. (2007). Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6 roku życia. Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne. • Jąder, M. (2010). Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi. Kraków: Impuls • Artykuły naukowe (sciencedirect, springer, Plos one, Ebsco) Literatura uzupełniająca • Ayres, A. J. (2015). Dziecko a integracja sensoryczna. Gdańsk: Grupa Wydawnicza HARMONIA • Bogdanowicz, M. (2007). Metoda dobrego startu. Warszawa: WSiP • Bogdanowicz, M., Kisiel, B., Przasnyska, M. (1992). Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka. Warszawa: WSiP • Buzan, T. (2007). Pamięć na zawołanie. Metody i techniki pamięciowe. Łódź: Wydawnictwo Aha. • Frostig, M., Horne, D. (1987). Wzory i obrazki. Polskie Towarzystwo Psychologiczne. • Gray, C. (2013). Nowe historyjki społeczne. Gdańsk: HARMONIA. • Howling, P., Baron-Cohen, S., Hadwin, J. (2010). Jak nauczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu. Kraków: Wydawnictwo JAK. • Kaduson, H., Schaefer., C. (2011). Zabawa w psychoterapii. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. • McGinnis, E., Goldstein, A. P. (2003). Kształtowanie umiejętności prospołecznych małego dziecka. Profilaktyka agresji i zaburzeń zachowania w przedszkolu i przygotowaniu do szkoły. Warszawa: Instytut Amity. • Mechło, P. i Grzelak, J. (2012). Trening intelektu. Wyćwicz pamięć, koncentrację i kreatywność w 31 dni. Gliwice: Wydawnictwo Helion. • Oster, D.O., Gould. P. (2011). Rysunek w psychoterapii. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. • Pulchny-Wrona, M., Wolińska-Chlebosz, A. (2009). Jak ćwiczyć społeczne umiejętności komunikacyjne i zwiększyć samodzielność u osób z autyzmem. Kraków: Wydawnictwo JAK. • Schopler, E., Lansing, M., Waters, L. (1995). Ćwiczenia edukacyjne dla dzieci autystycznych. Gdańsk: SPOA. • Sternberg, R.J., Spear-Swerling, L. (2003). Jak nauczyć dzieci myślenia. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. • Szumski, G., Smogorzewska, J., & Karwowski, M. (2016). Can play develop social skills? The effects of “Play Time/Social Time” programme implementation. International Journal of Developmental Disabilities, 62(1), 41–50. • Timmis, S. (2016). Skuteczne historyjki społeczne dla młodszych dzieci z autyzmem. Gdańsk: Grupa Wydawnicza Harmonia. • Uszyńska- Jarmoc, J. (2005). Podróże. Skarby. Przygoda. Podręcznik i program rozwijania twórczości, samoświadomości oraz dyspozycji autokreacyjnych dzieci klas I-III. Białystok: Trans Humana. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1) Metody wspierania rozwoju dziecka od 0 do 3 roku życia – 1 2) Wspieranie rozwoju dzieci z zaburzeniami w rozwoju od 0 do 3 roku życia 3) Metody wspierania rozwoju poznawczego dziecka w wieku 3-6 lat 4) Metody wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku 3-6 lat - 1 5) Metody wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku 3-6 lat – 2 6) Wspieranie rozwoju dzieci z zaburzeniami w rozwoju w wieku 3-6 lat 7) Metody wspierania rozwoju poznawczego dziecka w wieku wczesnoszkolnym 8) Metody wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku wczesnoszkolnym - 1 9) Metody wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku wczesnoszkolnym – 2 10) Wspieranie rozwoju dzieci z zaburzeniami w rozwoju w wieku wczesnoszkolnym 11) Metody wspierania rozwoju poznawczego adolescentów 12) Metody wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego adolescentów - 1 13) Metody wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego adolescentów – 2 14) Wspieranie rozwoju adolescentów z zaburzeniami w rozwoju |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- wykład konwersatoryjny - prezentacja multimedialna - gra dydaktyczna - projekt grupowy - działania praktyczne - dyskusja |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
obecność na zajęciach (2 nieobecności) praca podczas zajęć przygotowanie projektów zespołowych |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla IV DMPY-WIK 1 Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów z wykorzystaniem platformy Teams. Za pośrednictwem USOS studenci otrzymają link do grupy zajęciowej utworzonej w Teams. Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a360cb421343842e7b28a6cdb060becd2%40thread.tacv2/conversations?groupId=0315bfb7-5ca9-463f-bd5f-7eab3fe1d050&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.