Promocja zdrowia psychicznego [20-3S-PRZ1]
Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Promocja zdrowia psychicznego [20-3S-PRZ1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 13:30 - 15:05
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Filip Rola | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Czabała J.C. (1994). Promocja zdrowia psychicznego. Promocja zdrowia. Nauki społeczne i medycyna. Rocznik 1, Numer 3-4, 1994, str. 46-61 Czabała J.C. (2000) Zdrowie psychiczne - zagrożenia i promocja, IPiN, Warszawa Czabała Cz. (2009). Promocja zdrowia psychicznego. Polityka dla Europy. W: H. Wrona- Polańska (red.), Promocja zdrowia w teorii i praktyce psychologicznej (s.27-35). Kraków: Wydawnictwo UJ Jane-Llopis E. Anderson P. (2006) Promocja zdrowia psychicznego i zapobieganie zaburzeniom psychicznym. Polityka dla Europy, IPiN Lis, K., Reichert, M., Cosack, A., Billings, J. & Brown, P. (Ed.) (2008). Evidence-Based Guidelines on Health Narodowy Program Ochrony Zdrowia Psychicznego Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 lutego 2017 r. w sprawie Narodowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2017-2022 (Dz. U. poz. 458). Ochrona zdrowia psychicznego w Polsce. Wyzwania, paly, bariery, dobre praktyki. Raport RPO. Warszawa, 2014. https://www.rpo.gov.pl/ sites/default/files/Ochrona_zdrowia_psychicznego.pdf Okulicz-Kozaryn K., Ostaszewski K.(2008). Promocja zdrowia psychicznego. Badania i działania w Polsce. Warszawa: IPiN Okulicz-Kozaryn K., Ostaszewski K.(2010). Promocja zdrowia psychicznego. Badania i działania w Polsce. Część II. Warszawa: IPiN Sokołowska, E., Zabłocka-Żytka, L., Kluczyńska S., Wojda- Kornacka J. (2015). Zdrowie psychiczne młodych dorosłych. Wybrane zagadnienia. Warszawa: Wydawnictwo Difin Sokołowska, E., Zabłocka-Żytka, L., Kluczyńska S., Wojda- Kornacka J. What mental health promotion do university students need? Polish Journal of Applied Psychology 2016, vol. 14 (3), 53–72, DOI: 10.1515/pjap-2015-0062 Tabak, I., Zabłocka-Żytka, L., Czabała, J., Cz. Empowering families with the experience of mental illness. A presentation of the Polish version of CAMILLE training package. Psychiatria Polska, vol. 50, nr 4, 2016, p. 859-871 , DOI:10.12740/PP/59312 Tabak, I., Zabłocka-Żytka, L., Ryan, P. [i in.]. Needs, expectations and consequences for children growing up in a family where the parent has a mental illness. International Journal of Mental Health Nursing, vol. 25, nr 4, 2016, p. 319-329, DOI:10.1111/inm.12194 Wożniak B., Tobiasz –Adamczyk B., Brzyska M (2009). Promocja zdrowia wśród osób starszych w Polsce w świetle badań przeprowadzonych w projekcie healthPROelderly – wypracowanie opartego na faktach przewodnika dotyczącego promocji zdrowia wśród osób starszych. Problem High Epidemiology 90(4):459-464. Zabłocka-Żytka, L. (2017). Promocja zdrowia psychicznego w praktyce psychologa klinicznego. W: D. Danielewicz, J. Rola (red.). Stare dylematy i nowe wyzwania w psychoterapii. Wydawnictwo APS LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Czabała Cz., Danielewicz D., Hryniewicka A., Rola J., Zasępa E. (2008). Promocja zdrowia psychicznego jako działania zapobiegające samobójstwom. Suicydologia, tom 4, 1 http://www.imp.lodz.pl/home_pl/offert/tematyka_bad/heal_prom_in_workpl/ Świątkiewicz G.(2002). Profilaktyka w środowisku lokalnym. Warszawa www.entermentalhealth.net www.mentalhealthpromotion.net http://www.uj.edu.pl/documents/1686948/e513e6e7-7941-4218-b089-79686ba8bc36 |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematyka ćwiczeń: 1.Zasady tworzenia programów promocji zdrowia. 2.Rola i miejsce psychologa w programach promocji zdrowia psychicznego 3. Przykładowe programy promocji zdrowia psychicznego z kraju i zagranicy realizowane w: a)szkole b)miejscu pracy c) społeczności lokalnej d)wśród seniorów |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
prezentacja multimedialna, dyskusja, praca w grupach, analiza przygotowanego materiału |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aby zaliczyć przedmiot należy spełnić następujące kryteria: 1.Obecność na zajęciach (1 nieobecność dozwolona) 2.Aktywne uczestnictwo w proponowanych aktywnościach 3.Wykonanie zadania na zaliczenie w grupie (przegląd literatury, projekt programu promocji zdrowia psychicznego, przeprowadzenie jednego warsztatu) |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla V DMPY-PKL 2 https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a2633a3b0b7014cea97d9f9bc06d4920f%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=b53754c1-fd60-4ae1-bda9-73ccb1a16890&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.