Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Proces diagnozy psychologicznej. Studium przypadku 20-3F-PRD1
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 3

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Proces diagnozy psychologicznej. Studium przypadku 20-3F-PRD1
Zajęcia Semestr zimowy 2020/2021 (2020Z) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy poniedziałek, 15:20 - 16:55
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Marcin Sękowski
Literatura:

Ciechanowicz, A., Zalewska, E., Stańczak, J. (2006). WKP - Wielowymiarowy Kwestionariusz Preferencji WKP. Pracownia Testów Psychologicznych PTP.

Cyniak-Cieciura, M., Zawadzki, B., Strelau, J. (2017). FCZ-KT(R) Formalna Charakterystyka Zachowania – Kwestionariusz Temperamentu w wersji zrewidowanej. Pracownia Testów Psychologicznych PTP.

Jaworowska, A., Matczak, A. (2008). RISB - Test Niedokończonych Zdań Rottera. Pracownia Testów Psychologicznych PTP.

Stemplewska-Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Zakres tematów:

Wprowadzenie w zagadnienie formułowania studium przypadku w praktyce diagnozy psychologicznej.

Kontakt z osobą badaną.

Zagadnienie oporu.

Zagadnienie kontraktu.

Narzędzia diagnostyczne.

Hipotezy diagnostyczne i ich osadzenie w teorii psychologicznej.

Studium przypadku.

Obszary badane w czasie diagnozy psychologicznej.

Podstawy prowadzenia wywiadu ukierunkowanego. Strategie pracy z oporem.

Potwierdzenie, częściowe potwierdzenie i falsyfikacja hipotezy diagnostycznej.

Nauka formułowania hipotez diagnostycznych.

Nauka formułowania planu badania diagnostycznego.

Problem przeciwprzeniesienia.

Interpretacja zebranego materiału diagnostycznego.

Omawianie doświadczeń związanych z diagnozą.

Tworzenie pracy pisemnej.

Omawianie fragmentów pracy pisemnej.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia będą realizowane zdalnie i synchronicznie za pośrednictwem MS Teams.

--- Mini wykład

--- Dyskusja na forum grupy za pośrednictwem TEAMs.

--- Praca w podgrupach studenckich

--- Część zajęć będzie miała formę konsultacji prowadzonych kolejno z małymi podgrupami lub z indywidualnymi osobami (np. sprawdzanie planów wywiadów)

--- Analiza zebranego materiału diagnostycznego ukierunkowana na weryfikację postawionych hipotez

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia przedmiotu stanowi jakość studium przypadku opracowanego przez każdego uczestnika kursu. Pod uwagę brane są jakość postawionych hipotez, planu wywiadu, analizy informacji uzyskanych z użyciem technik kwestionariuszowych i projekcyjnych, analizy danych zebranych w przebiegu wywiadu ukierunkowanego na weryfikacje postawionych hipotez, staranność pracy pisemnej.

Uwagi:

Link do kanału w aplikacji MS Teams:

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aa9a039c3dc5647c5888a27b847d5e12c%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=42cb4556-4a36-474a-8afd-ecf838c54ad6&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.