Proces diagnozy psychologicznej. Studium przypadku 20-3F-PRD1
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 3
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Proces diagnozy psychologicznej. Studium przypadku 20-3F-PRD1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
Semestr zimowy 2020/2021 (2020Z)
(zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: |
każdy poniedziałek, 15:20 - 16:55
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marcin Sękowski | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Ciechanowicz, A., Zalewska, E., Stańczak, J. (2006). WKP - Wielowymiarowy Kwestionariusz Preferencji WKP. Pracownia Testów Psychologicznych PTP. Cyniak-Cieciura, M., Zawadzki, B., Strelau, J. (2017). FCZ-KT(R) Formalna Charakterystyka Zachowania – Kwestionariusz Temperamentu w wersji zrewidowanej. Pracownia Testów Psychologicznych PTP. Jaworowska, A., Matczak, A. (2008). RISB - Test Niedokończonych Zdań Rottera. Pracownia Testów Psychologicznych PTP. Stemplewska-Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wprowadzenie w zagadnienie formułowania studium przypadku w praktyce diagnozy psychologicznej. Kontakt z osobą badaną. Zagadnienie oporu. Zagadnienie kontraktu. Narzędzia diagnostyczne. Hipotezy diagnostyczne i ich osadzenie w teorii psychologicznej. Studium przypadku. Obszary badane w czasie diagnozy psychologicznej. Podstawy prowadzenia wywiadu ukierunkowanego. Strategie pracy z oporem. Potwierdzenie, częściowe potwierdzenie i falsyfikacja hipotezy diagnostycznej. Nauka formułowania hipotez diagnostycznych. Nauka formułowania planu badania diagnostycznego. Problem przeciwprzeniesienia. Interpretacja zebranego materiału diagnostycznego. Omawianie doświadczeń związanych z diagnozą. Tworzenie pracy pisemnej. Omawianie fragmentów pracy pisemnej. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia będą realizowane zdalnie i synchronicznie za pośrednictwem MS Teams. --- Mini wykład --- Dyskusja na forum grupy za pośrednictwem TEAMs. --- Praca w podgrupach studenckich --- Część zajęć będzie miała formę konsultacji prowadzonych kolejno z małymi podgrupami lub z indywidualnymi osobami (np. sprawdzanie planów wywiadów) --- Analiza zebranego materiału diagnostycznego ukierunkowana na weryfikację postawionych hipotez |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia przedmiotu stanowi jakość studium przypadku opracowanego przez każdego uczestnika kursu. Pod uwagę brane są jakość postawionych hipotez, planu wywiadu, analizy informacji uzyskanych z użyciem technik kwestionariuszowych i projekcyjnych, analizy danych zebranych w przebiegu wywiadu ukierunkowanego na weryfikacje postawionych hipotez, staranność pracy pisemnej. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Link do kanału w aplikacji MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aa9a039c3dc5647c5888a27b847d5e12c%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=42cb4556-4a36-474a-8afd-ecf838c54ad6&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.