Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Specyfika zaburzeń w wybranych okresach rozwojowych [20-3F-SZO] Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Specyfika zaburzeń w wybranych okresach rozwojowych [20-3F-SZO]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:50 - 11:25
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Katarzyna Prot-Klinger
Literatura:

LITERATURA OBOWIAZKOWA:

1. Sobów T. Praktyczna psychogeriatria. Wydawniztwo Continuo. Wrocław 2010.

2. Namysłowska I. Psychiatria dzieci i młodzieży, PZWL Warszawa 2012

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Wciórka J., Pużyński S., Rybakowski J., (red.) Psychiatria, T 1 i 2 Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2012.

Stuart-Hamilton I. Psychologia starzenia się. Zyski i s-ka. Poznań 2006

Marcelli D. Psychopatologia wieku dziecięcego. Elsevier. Wrocław 2013

Cepeda C. Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Elsevier. Wrocław 2010.

Wciórka J., Pużyński S., Rybakowski J., (red.) Psychiatria, T 1 i 2, Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2012.

Zakres tematów:

1. Diagnozowanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Zaburzenia wczesnego dzieciństwa.

2. Upośledzenie umysłowe i autyzm.

3. Zaburzenia zachowania i ADHD

4. Charakterystyka zaburzeń psychotycznych i depresji młodzieńczej.

5. Specyfika badania osoby starszej. Psychologia starzenia się.

6. Zmiany osobowościowe i zaburzenia nerwicowe i osób starszych

7. zaburzenia psychotyczne, depresyjne i uzależnienia u osób starszych

8. Zespoły otępienne i zaburzenia w chorobach somatycznych

Metody dydaktyczne:

Odgrywanie "scenek" związanych z badaniem dzieci i osób starszych

Metody i kryteria oceniania:

przygotowanie do zajęć, obecność na zajęciach, aktywność

Uwagi:

gr ćwiczeniowa III DMPY-PKL 2

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a64edfdf52ffd46808e5ee60e1370416c%40thread.tacv2/conversations?groupId=ae31a246-dfda-44cf-802c-3c59642a9df7&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-7 (2022-11-16)