Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Narzędzia diagnozy psychologicznej człowieka dorosłego [20-3F-NDC1] Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Narzędzia diagnozy psychologicznej człowieka dorosłego [20-3F-NDC1]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 11:40 - 13:15
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Barbara Ratajska
Literatura:

Fragmenty podręczników do poszczególnych narzędzi:

Brzozowski, P., Drwal, R. Ł. (1995) Eysenck, S., Eysenck, H.J, Barrett, B. Kwestionariusz Osobowości Eysencka EPQ-R

Siuta, J. (2006)P. T. Costa Jr, R. R. McCrae. Inwentarz Osobowości NEO-PI-R

Cyniak-Cieciura, M., Zawadzki, B., Strelau, J. (2016). Formalna Charakterystyka Zachowania - Kwestionariusz Temperamentu: wersja zrewidowana. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP, wybrane fragmenty.

Jaworowska, A., Matczak, A. (2008) Rotter, J.B., Lah, M.I., Rafferty J. E. Test Niedokończonych Zdań Rottera RISB

Murray, H. (1987)Test Apercepcji Tematycznej TAT

Martowska, K. (2012). ACL lista przymiotnikowa. Podręcznik . Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP, wybrane fragmenty.

Matczak, A., Jaworowska, A., Ciechanowicz, A., Zalewska, E., Stańczak, J. (2006). Wielowymiarowy Kwestionariusz Preferencji WKP

Bellack, Hersen (2010). Diagnoza behawioralna. Podręcznik. Warszawa: ME-KOM.

Egan, G. (2002). Kompetentne pomaganie. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwa.

Drat – Ruszczak, K. Drążkowska – Zielińska E. (red.) (2005). Podręcznik pomagania. Warszawa: Academica wydawnictwo SWPS.

Stemplewska – Żakowicz, K. (2009). Diagnoza. GWP

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do indywidualnej diagnozy osobowości człowieka dorosłego.

2. Kontekst biologiczny i środowiskowy zróżnicowania osobowości.

3. Dyspozycyjna perspektywa diagnozy osobowości.

4. Podejście intrapsychiczne do osobowości.

5. Podejście personologiczne do osobowości.

6. Podejście humanistyczne i egzystencjalne do osobowości człowieka.

7. Wywiad jako wszechstronne narzędzie w diagnozie osobowości

8. Podstawy prowadzenia wywiadu ukierunkowanego

Metody dydaktyczne:

Założeniem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi technikami diagnozy osobowości i stworzenie warunków do opanowania umiejętności refleksyjnego korzystania z technik tego typu.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność i aktywny udział w ćwiczeniach

Bycie w grupie zadaniowej i realizacja zadania (6 pkt)

Terminowe wykonanie prac domowych i ćwiczeń w czasie zajęć (2x4 pkt)

Uwagi:

gr ćwiczeniowa III DMPY-PKL 2

link do zoom

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a0f2301db453745cba6c4ac7788ea4d4a%40thread.tacv2/conversations?groupId=0c5e99c5-2204-43e4-a33f-cfd0710e6785&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0-1 (2023-01-18)