Zaburzenia psychiczne człowieka dorosłego [20-3F-ZPC]
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Zaburzenia psychiczne człowieka dorosłego [20-3F-ZPC] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 11:40 - 13:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Prot-Klinger | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Cierpiałkowska, L., Sęk, H. (red.) (2018). Psychologia kliniczna. Warszaw: PWN Millon,T., Davison, R. (2005). Zaburzenia osobowości. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia Morrison, J. (2016). DSM-5 bez tajemnic. Praktyczny przewodnik dla klinicystów. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Seligman, E.P., Walker E.,F. Rosenhan, D.L. (2003). Psychopatologia. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Ustalenie zasad, losowanie 2. Diagnoza, psychopatoologia 3. Osobowości grupy A (paranoiczne, schizoidalne, schizotypowe) 4. Osobowości grupy B - (antyspołeczne, pogranicza) 5. Osobowości grupy B cd. ( histrioniczne, narcystyczne) 6. Osobowości grupy C – unikające, zależne, anankastyczna 7. Zaburzenia pod postacią lęku panicznego, zaburz. lękowe uogólnione, zaburz. obsesyjno-kompulsyjne, fobie 8. PTSD, somatyzacyjne, hipochondryczne 9. Zaburzenia psychiczne i zachowania wywołane substancjami psychoaktywnymi - marihuana, amfetamina, opiaty 10. Anoreksja, bulimia, zaburz snu, psychoseks. 11. Zaburzenia nastroju (afektywne) – depresja, mania 12. Paranoja, parafrenia 13. Schizofrenia, zaburzenie schizoafektywne 14. Schizofrenia/psychiatria środowiskowa 15. Zaburzenia na tle organicznym (bez otępienia) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Odgrywanie ról Dyskusja grupowa |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność i aktywność w czasie zajęć Przygotowanie roli pacjenta/ odegranie scenki/ opis przypadku Przygotowanie roli psychologa/opracowanie kryteriów diagnostycznych przydzielonego zaburzenia wg ICD-10 i DSM-5 Uzyskanie pozytywnego wyniku z testu sprawdzającego wiadomości z literatury przedmiotu |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa III DMPY-PKL 1 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a1d1518c6f9c745788bd477cc3ddc99e6%40thread.tacv2/conversations?groupId=c587f0d7-f5a5-45c3-85d4-74553af87780&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.