Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Magisterska pracownia artystyczna - 1 [EP-2F-MPA1] Semestr letni 2020/2021
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Magisterska pracownia artystyczna - 1 [EP-2F-MPA1]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020L] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:40 - 15:05
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 12
Prowadzący: Grzegorz Mroczkowski
Literatura:

Giżycki M.: Słownik kierunków, ruchów i kluczowych pojęć sztuki drugiej połowy XX wieku. Gdańsk 2002

- Gierowski St., Taranienko Zb.: Obszary abstrakcji. Warszawa 2008

- Czerni K.: Rezerwat sztuki. Tropami artystów polskich XX w.. Kraków 2000.

- Rodziński S.: Dzieła Czasy Ludzie. Kraków 2007

- Juszczak W.: Wędrówka do źródeł. Gdańsk 2010

- Herbert Z. Węzeł gordyjski oraz inne pisma rozproszone 1948-1998 (także recenzje i

publicystyka. Warszawa 2008

- Czapski J.: Patrząc. Kraków 2004

- Taranienko Zb.: Dialogi o sztuce. Warszawa 2004

- Stoichita V.: Ustanowienie obrazu. Gdańsk 2010

- czasopisma z dziedziny sztuki i katalogi dostępne w Księgozbiorze podręcznym IEA.

Zakres tematów:

-ćwiczenia oparte na studium natury stawiające problemy budowy obrazu realizowane z uwzględnieniem poziomu i nabytych wcześniej umiejętności poszczególnych studentów (w semestrze I).

- Ćwiczenia rozwijające świadomości artystyczną i umiejętność doboru środków wyrazu, poprzez studium natury (martwa natura, studium modela)

- ćwiczenia z określonym tematem, traktujące studium natury jako pretekst i inspirację w realizacji konkretnego zadania.

- Ćwiczenia klauzurowe na zadany temat (umiejętność warsztatowa a wyobraźnia)

- Ćwiczenia wzbogacone o interpretację natury precyzujące zakres tematyki przyszłego dyplomu

- Prace domowe na zdane tematy aktywujące indywidualne cechy postaw artystycznych

- Szkicownik prowadzony systematycznie.

Metody dydaktyczne:

Podstawową metodą kształcenia jest korekta.

- korekty indywidualne podczas realizacji ćwiczeń

- korekty podczas przeglądów okresowych i semestralnych

- dyskusje na temat inspiracji, koncepcji, projektów i ich realizacji

obejmujące również sferę szeroko pojętej kultury powinny być pomocne

w podjęciu tematu pracy dyplomowej.

- korekty i indywidualne rozmowy dotyczące zainteresowań studenta, jego widzenia świata.

- wskazówki warsztatowe mają na celu dobór techniki i zastosowanie malarskich środków wyrazu tak by trafnie wyrażały koncepcję

- stawiane zadania służą podsumowaniu doświadczeń, są dostosowane indywidualnie do osobowości studenta przygotowującego się do realizację pracy dyplomowej.

- wymagana autoprezentacje poparta argumentacją .

Metody i kryteria oceniania:

-Pozytywna ocena prac prezentowanaych podczas przeglądów.

-Ocena aktywności studenta podczas zajęć w pracowni przy realizacji zadania.

-Komunikatywność autoprezentacji projektu.

- Ocena spójności założeń intelektualnych z emocjonalnym przekazem realizowanych zadań.

-Ocena umiejętnościumiejętność wybrania i użycia medium do realizowanego projektu.

-Ocena aktywności przy realizacji zadania.

- Samodzielność kreacji i twórcze rozwinięcie w porozumieniu z prowadzącym przedmiot.

- Umiejętność wybrania i użycia medium do realizowanego projektu

-Obowiązkowa obecność na zajęciach (25% nieobecności na zajęciach stanowi podstawę do nie zaliczenia przedmiotu)

Uwagi:

gr warsztatowa I DUEP - MALARSTWO prof. G. Mroczkowski

Godziny kontaktowe - 60 godzin.

Przygotowanie się do zajęć - 5 godzin

Przygotowanie sie do egzaminu - 10 godzin

Przygotowanie prezentacji - 5 godzin

Inne godziny kontaktowe - 20 godzin

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)