Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Magisterska pracownia artystyczna - 2 [EP-2F-MPA2] Semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Magisterska pracownia artystyczna - 2 [EP-2F-MPA2]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (nieparzyste), 13:30 - 20:30
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Jarema Drogowski
Literatura:

Literatura wprowadzana jest pomocniczo i dobierana jest indywidualnie w zależności od zakresu działań i tematu, którego dotyczy praca dyplomanta.

Literatura Obowiązkowa:

1. "Teoria widzenia", Władysław Strzemiński, wydane przez Muzeum Sztuki w Łodzi, ISBN 978-83-63820-47-3

2. Arnheim R., 2004, Sztuka i percepcja wzrokowa, Gdańsk

Literatura Uzupełniająca:

1. "Psychopatologia życia codziennego. Marzenia senne" Sigmund Freud, Wydawnictwo naukowe PWN, ISBN 978-83-01-17283-1

2. "Wstęp do Psychoanalizy" Sigmund Freud, Wydawnictwo Marek Derewiecki, ISBN 978-83-61199-18-2

3. "Imiona - Ojca" Jacques Lacan, Wydawnictwo Naukowe PWN, ISBN 978-83-01-17437-8

4. "Seminarium III Psychozy" Jacques Lacan, Wydawnictwo Naukowe PWN, ISBN 978-83-01-17840-6

5. "Hiperprzestrzeną" Michio Kaku, Wydawnictwo Pruszyński i S-ka, ISBN 978-83-7648-769-4

6. "Europa niedokończona przygoda" Zygmunt Bauman, Wydawnictwo Literackie, 978-83-08-04972-3

7. "Diabeł i arcydzieło", Stanisław Lem, Wydawnictwo Literackie, ISBN 978-83-08-06809-0

8. "Mit indywidualny neurotyka", Jacques Lacan, Wydawnictwo PWN, ISBN: 978-83-01-18073-7

9. Polski Street Art (vol. 1), Fundacja Sztuki Zewnętrznej

10. Polski Street Art (vol. 2), Fundacja Sztuki Zewnętrznej

11. Graffiti w Polsce, (2011), Fundacja Sztuki Zewnętrznej

12. "Poza zasadą przyjemności", Sigmund Freud, Wydawnictwo Naukowe PWN, ISBN: 978-83-01-14494-4

13. "Człowiek i jego znaki", Adrian Frutiger, d2d.pl, ISBN: 978-83-927308-3-5

14. "Jeszcze krótsza historia czasu", Stephen Hawking, Leonard Mlodinow, Zysk i S-ka, ISBN: 978-83-7785-296-5

15. "Interaction of Color" Josef Alberts, Yale University Press, ISBN: 978-0-300-17935-4

Zakres tematów:

W tym semestrze student kontynuuje pracę nad autorskim projektem, którego wstępną strukturę opracował w poprzednim semestrze.

W tym semestrze kluczowa jest wytężona praca nad dziełem w wyznaczonym wspólnie z promotorem kierunku.

Student ma przekształcić wstępne propozycje przedstawiane w poprzednim semestrze w spójne dzieło o wartości artystycznej wymaganej do uzyskania dyplomu magisterskiego.

Semestr kończy się komisyjnym dopuszczeniem w formie absolutoriów, gdzie student może dowiedzieć się jaki jest odbiór jego prac przez grono pedagogów. Na tym etapie student może ostatecznie zweryfikować czy jego założenia artystyczne zostały odzwierciedlone w pracy.

W wyniku pracy nad dyplomem magisterskim student uzyskuje podwyższony poziom wiedzy o sposobach realizacji działań artystycznych. Student nabywa umiejętność budowania znaczeń poprzez wypowiedź artystyczną na podwyższonym poziomie. Student uczy się pracować w obszarze krytyki i dyskusji na poziomie odpowiadającym stopniowi magistra.

Metody dydaktyczne:

Samodzielna praca studenta.

Dyskusje i korekty z prowadzącym.

Prezentacja prac.

W Magisterskiej pracowni artystycznej, student realizuje indywidualny projekt artystyczny, którego rezultatem ma być dyplom i uzyskanie tytułu magistra. Każdy student wraz z promotorem wypracowuje własny sposób realizacji dzieła. Praca może być realizowana w rozmaitych technikach plastycznych i multimedialnych. Postęp w pracy oceniany jest przez promotora podczas regularnych korekt podczas których student otrzymuje informacje niezbędne do postępu w pracy i rozwinięcia własnych umiejętności.

Metody i kryteria oceniania:

Oceniana jest wartość artystyczna pracy, obecność na zajęciach i zaangażowanie w prace oraz stopień świadomości i dojrzałości twórczej.

Ocena aktywności studenta na zajęciach.

Ocena wykonanych prac pod kątem doboru adekwatnych środków wyrazu, przejrzystości koncepcji, skutecznej realizacji i właściwego sposobu prezentacji.

Gotowość do dalszej pracy nad dyplomem w kolejnym semestrze.

Oceniana jest wartość artystyczna pracy oraz stopień świadomości i dojrzałości twórczej.

Uwagi:

gr warsztatowa II DUEP - dr J. Drogowski

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)