Magisterska pracownia artystyczna - 2 [EP-2F-MPA2]
Semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 2
Przedmiot: | Magisterska pracownia artystyczna - 2 [EP-2F-MPA2] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (nieparzyste), 13:30 - 20:30
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jarema Drogowski | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura wprowadzana jest pomocniczo i dobierana jest indywidualnie w zależności od zakresu działań i tematu, którego dotyczy praca dyplomanta. Literatura Obowiązkowa: 1. "Teoria widzenia", Władysław Strzemiński, wydane przez Muzeum Sztuki w Łodzi, ISBN 978-83-63820-47-3 2. Arnheim R., 2004, Sztuka i percepcja wzrokowa, Gdańsk Literatura Uzupełniająca: 1. "Psychopatologia życia codziennego. Marzenia senne" Sigmund Freud, Wydawnictwo naukowe PWN, ISBN 978-83-01-17283-1 2. "Wstęp do Psychoanalizy" Sigmund Freud, Wydawnictwo Marek Derewiecki, ISBN 978-83-61199-18-2 3. "Imiona - Ojca" Jacques Lacan, Wydawnictwo Naukowe PWN, ISBN 978-83-01-17437-8 4. "Seminarium III Psychozy" Jacques Lacan, Wydawnictwo Naukowe PWN, ISBN 978-83-01-17840-6 5. "Hiperprzestrzeną" Michio Kaku, Wydawnictwo Pruszyński i S-ka, ISBN 978-83-7648-769-4 6. "Europa niedokończona przygoda" Zygmunt Bauman, Wydawnictwo Literackie, 978-83-08-04972-3 7. "Diabeł i arcydzieło", Stanisław Lem, Wydawnictwo Literackie, ISBN 978-83-08-06809-0 8. "Mit indywidualny neurotyka", Jacques Lacan, Wydawnictwo PWN, ISBN: 978-83-01-18073-7 9. Polski Street Art (vol. 1), Fundacja Sztuki Zewnętrznej 10. Polski Street Art (vol. 2), Fundacja Sztuki Zewnętrznej 11. Graffiti w Polsce, (2011), Fundacja Sztuki Zewnętrznej 12. "Poza zasadą przyjemności", Sigmund Freud, Wydawnictwo Naukowe PWN, ISBN: 978-83-01-14494-4 13. "Człowiek i jego znaki", Adrian Frutiger, d2d.pl, ISBN: 978-83-927308-3-5 14. "Jeszcze krótsza historia czasu", Stephen Hawking, Leonard Mlodinow, Zysk i S-ka, ISBN: 978-83-7785-296-5 15. "Interaction of Color" Josef Alberts, Yale University Press, ISBN: 978-0-300-17935-4 |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
W tym semestrze student kontynuuje pracę nad autorskim projektem, którego wstępną strukturę opracował w poprzednim semestrze. W tym semestrze kluczowa jest wytężona praca nad dziełem w wyznaczonym wspólnie z promotorem kierunku. Student ma przekształcić wstępne propozycje przedstawiane w poprzednim semestrze w spójne dzieło o wartości artystycznej wymaganej do uzyskania dyplomu magisterskiego. Semestr kończy się komisyjnym dopuszczeniem w formie absolutoriów, gdzie student może dowiedzieć się jaki jest odbiór jego prac przez grono pedagogów. Na tym etapie student może ostatecznie zweryfikować czy jego założenia artystyczne zostały odzwierciedlone w pracy. W wyniku pracy nad dyplomem magisterskim student uzyskuje podwyższony poziom wiedzy o sposobach realizacji działań artystycznych. Student nabywa umiejętność budowania znaczeń poprzez wypowiedź artystyczną na podwyższonym poziomie. Student uczy się pracować w obszarze krytyki i dyskusji na poziomie odpowiadającym stopniowi magistra. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Samodzielna praca studenta. Dyskusje i korekty z prowadzącym. Prezentacja prac. W Magisterskiej pracowni artystycznej, student realizuje indywidualny projekt artystyczny, którego rezultatem ma być dyplom i uzyskanie tytułu magistra. Każdy student wraz z promotorem wypracowuje własny sposób realizacji dzieła. Praca może być realizowana w rozmaitych technikach plastycznych i multimedialnych. Postęp w pracy oceniany jest przez promotora podczas regularnych korekt podczas których student otrzymuje informacje niezbędne do postępu w pracy i rozwinięcia własnych umiejętności. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Oceniana jest wartość artystyczna pracy, obecność na zajęciach i zaangażowanie w prace oraz stopień świadomości i dojrzałości twórczej. Ocena aktywności studenta na zajęciach. Ocena wykonanych prac pod kątem doboru adekwatnych środków wyrazu, przejrzystości koncepcji, skutecznej realizacji i właściwego sposobu prezentacji. Gotowość do dalszej pracy nad dyplomem w kolejnym semestrze. Oceniana jest wartość artystyczna pracy oraz stopień świadomości i dojrzałości twórczej. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr warsztatowa II DUEP - dr J. Drogowski |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.