Magisterska pracownia artystyczna - 2 [EP-2F-MPA2]
Semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Magisterska pracownia artystyczna - 2 [EP-2F-MPA2] | ||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
co drugi czwartek (nieparzyste), 13:30 - 20:30
(sala nieznana)
każdy czwartek, 13:30 - 16:55
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 4 | ||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Maciej Zychowicz | ||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Anatomia dla artystów, Sarah Simblet, Arkady, Warszawa, 2004 2. Judy Collins, Sculpture Today; Phaidon, 2007. 3. Kwartalnik Rzeźby „Orońsko” wyd. Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku 4. Rocznik „Rzeźba Polska” wyd. Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku 5. Szubert P., Baraniewski W. (1999) Figura w rzeźbie polskiej XIX i XX wieku, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Muzeum im. Xawerego Dunikowskiego. Oddział Muzeum Narodowego, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku 6. Duby Georges, Daval Jean-Luc: Sculpture - from Antiquity to the Present Day. Taschen, 2006 |
||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1.Kroczący – studium z modela prowadzące do budowy struktury rzeźbiarskiej abstrahującej i intensyfikującej ruch. Poszukiwanie wewnętrznej dynamiki bryły oraz kompozycji, która odniesie się do zagadnienia równowagi (lub jej braku). 2.Praca nad koncepcją (szkice rysunkowe i rzeźbiarskie) pracy dyplomowej |
||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Stawianie zadań studyjnych i koncepcyjnych poprzedzane omówieniem zagadnienia, z odwołaniem do przykładów oglądanych dzieł sztuki. Przygotowanie koncepcji pracy – rozmowy i analizy zmierzające do wyłonienia zamysłu kompozycyjnego i ideowego, prowadzone zawsze w oparciu o szkice rysunkowe. Systematyczne korekty. Przegląd semestralny - omówienie powstałych prac w obecności całej grupy. Godziny kontaktowe - ćwiczenia 60 Przygotowanie się do zajęć, szkice koncepcyjne, przygotowywanie stanowiska pracy i dbanie o stan rzeźby w glinie 45 Inne formy (lektury i wizyty w galeriach i muzeach, praca własna) |
||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia jest wykonanie zadania semestralnego prowadzonego w pracowni, oraz przemyślenie koncepcji pracy dyplomowej a także udział w zajęciach. Efekty kształcenia są sprawdzane na podstawie: obserwacji pracy studenta rozmów konsultacji na temat projektów Ocena zostanie wystawiona po analizie powstałych prac dokonanej w czasie przeglądu semestralnego, w obecności całej grupy. Uwzględniane będą: wnikliwość obserwacji, kreatywne podejście do zadań, samodzielność myślenia, wkład pracy, rozwój. |
||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr wargr warsztatowa II DUEP - RZEŹBA prof. M. Zychowicz Pracownia jest połączona z licencjacką pracownią dyplomową. Te same zadania realizowane są na innym poziomie i z różnym rozłożeniem akcentów. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.