Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Magisterska pracownia artystyczna - 2 [EP-2F-MPA2] Semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Magisterska pracownia artystyczna - 2 [EP-2F-MPA2]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (nieparzyste), 13:30 - 20:30
(sala nieznana)
każdy czwartek, 13:30 - 16:55
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 4
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Maciej Zychowicz
Literatura:

1. Anatomia dla artystów, Sarah Simblet, Arkady, Warszawa, 2004

2. Judy Collins, Sculpture Today; Phaidon, 2007.

3. Kwartalnik Rzeźby „Orońsko” wyd. Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku

4. Rocznik „Rzeźba Polska” wyd. Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku

5. Szubert P., Baraniewski W. (1999) Figura w rzeźbie polskiej XIX i XX wieku, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Muzeum im.

Xawerego Dunikowskiego. Oddział Muzeum Narodowego, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku

6. Duby Georges, Daval Jean-Luc: Sculpture - from Antiquity to the Present Day. Taschen, 2006

Zakres tematów:

1.Kroczący – studium z modela prowadzące do budowy struktury rzeźbiarskiej abstrahującej i intensyfikującej ruch. Poszukiwanie wewnętrznej dynamiki bryły oraz kompozycji, która odniesie się do zagadnienia równowagi (lub jej braku).

2.Praca nad koncepcją (szkice rysunkowe i rzeźbiarskie) pracy dyplomowej

Metody dydaktyczne:

Stawianie zadań studyjnych i koncepcyjnych poprzedzane omówieniem zagadnienia, z odwołaniem do przykładów oglądanych dzieł sztuki. Przygotowanie koncepcji pracy – rozmowy i analizy zmierzające do wyłonienia zamysłu kompozycyjnego i ideowego, prowadzone zawsze w oparciu o szkice rysunkowe. Systematyczne korekty. Przegląd semestralny - omówienie powstałych prac w obecności całej grupy.

Godziny kontaktowe - ćwiczenia 60

Przygotowanie się do zajęć, szkice koncepcyjne, przygotowywanie stanowiska pracy i dbanie o stan rzeźby w glinie 45

Inne formy (lektury i wizyty w galeriach i muzeach, praca własna)

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia jest wykonanie zadania semestralnego prowadzonego w pracowni, oraz przemyślenie koncepcji pracy dyplomowej

a także udział w zajęciach.

Efekty kształcenia są sprawdzane na podstawie:

obserwacji pracy studenta

rozmów

konsultacji na temat projektów

Ocena zostanie wystawiona po analizie powstałych prac dokonanej w czasie przeglądu semestralnego, w obecności całej grupy. Uwzględniane będą: wnikliwość obserwacji, kreatywne podejście do zadań, samodzielność myślenia, wkład pracy, rozwój.

Uwagi:

gr wargr warsztatowa II DUEP - RZEŹBA prof. M. Zychowicz

Pracownia jest połączona z licencjacką pracownią dyplomową. Te same zadania realizowane są na innym poziomie i z różnym rozłożeniem akcentów.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)