Statystyka - 2 [SC-3F-STA2]
Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Statystyka - 2 [SC-3F-STA2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każda środa, 17:10 - 18:45
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Małgorzata Korko | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Bedyńska, S., Cypryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 1. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie SEDNO. Francuz, P., Mackiewicz, R. (2005). Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Lublin: Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Wieczorkowska, G., Wierzbiński, J. (2011). Statystyka od teorii do praktyki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wnioskowanie statystyczne • Rozkład normalny; rozkład normalny standaryzowany; rozkład normalny jako rozkład prawdopodobieństwa • Odczytywanie prawdopodobieństwa z tabeli częstości, z wykresu i z tablic statystycznych • Odczytywanie wartości Z powiązanych z konkretnym obszarem pod krzywą • Centralne twierdzenie graniczne • Błąd standardowy • Etapy wnioskowania statystycznego • Hipotezy statystyczne: hipoteza zerowa i alternatywna • Kierunkowe i bezkierunkowe hipotezy badawcze • Istotność statystyczna • Błędy i-go i II-go rodzaju • Rozkład t-Studenta • test t-Studenta dla jednej próby; test t-Studenta dla prób niezależnych; test t-Studenta dla prób zależnych; • test korelacji liniowej Pearsona • test chi-kwadrat Podstawy pracy z programem SPSS • Praca ze zbiorami danych autentycznych i fikcyjnych • Opis i prezentacje danych w SPSS: tabele (tabela częstości) i wykresy (histogramy, wykresy słupkowe i kołowe) • Obliczanie miar tendencji centralnej i miar rozproszenia w SPSS • Przekształcanie wyników surowych na wartości standaryzowane Z w SPSS • Wizualna ocena skośności i kurtozy na podstawie histogramów w SPSS • Obliczanie wartości skośności i kurtozy w SPSS • Testy normalności rozkładów (Kołmogorowa-Smirnowa i Shapiro-Wilk) w SPSS • Obliczanie współczynnika korelacji liniowej Pearsona; tworzenie i interpretacja wykresu rozrzutu w SPSS • Obliczanie współczynnika korelacji rangowej Spearmana; rangowanie w SPSS • Obliczanie chi-kwadrat i innych współczynników w oparciu o chi-kwadrat w SPSS |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
• Wspólne rozwiązywanie zadań na wirtualnej tablicy • Praca ze zbiorem danych autentycznych (dane zebrane przez studentów w oparciu o ankiety online) • Praca ze zbiorem danych fikcyjnych • Krótkie (nieoceniane) zadania domowe do omówienia na zajęciach • Filmiki instruktażowe do pracy z SPSS |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- test końcowy - zadania domowe - punkty bonusowe do oceny końcowej w oparciu o quizy |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćw I DZSC 3 Zajęcia online przez MS Teams. Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2ee0cc39f6ce4425b15497b1aebc0ed9%40thread.tacv2/conversations?groupId=f77b01f9-f532-49a5-b68d-bee1467ce5b8&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe ćwiczenia: 30 h Godziny potrzebne do wykonania zadań w domu: 20 h Przygotowanie do quizów: 20 h Przygotowanie do testu końcowego: 20 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3 punkty |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.