Projekt badawczy - 2 [20-2F-PB2]
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Projekt badawczy - 2 [20-2F-PB2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 13:30 - 15:05
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ilona Matysiak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Krzyżowski, Ł., et al. (2014). Młodzi emeryci w Polsce. Między biernością a aktywnością. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar, rozdz. 3. Wizerunki emerytów i osób starszych w przestrzeni medialnej. Krzyżowski, Ł., et al. (2014). Młodzi emeryci w Polsce. Między biernością a aktywnością. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar, rozdz. 4. Czynniki wpływające na strategie przechodzenia na emeryturę w polskich kulturach starości Niezabitowska, E., et al. (2013). Środowisko zamieszkania polskich seniorów w badaniach interdyscyplinarnych. Katowice: Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, rozdz. 1. Problematyka ludzi starych w środowisku zamieszkania w teorii i literaturze przedmiotu. Frąckowiak, T. (2019). Fenomen długowieczności. Perspektywa psychologiczna. Na podstawie badań nad stulatkami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, rozdz. 5. Podsumowanie danych jakościowych. Wybrane fragmenty lektur zostaną studentom i studentkom udostępnione w zakładce „Pliki” w ramach zespołu „Projekt Badawczy-2 2020/2021 – ćwiczenia”. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
TREŚCI PROGRAMOWE - omówienie i podsumowanie badania przeprowadzonego w ramach praktyk badawczych; - przygotowanie do analizy danych jakościowych na przykładach; - omawianie wyników przeprowadzonych przez studentów i studentki wyników analiz; - demograficzne starzenie się a decyzje o przejściu na emeryturę; - demograficzne starzenie się a środowisko zamieszkania i jakość życia osób starszych w Polsce; - przygotowanie do pracy nad raportem z badania; - bieżące wydarzenia, przebieg pandemii i sytuacja osób starszych w miejscowościach objętych badaniem; |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia będą odbywać się co tydzień (czwartki, godz. 13.30-15.00), w zespole „Projekt Badawczy-2 2020/2021 – ćwiczenia” utworzonym w aplikacji Ms Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a10c969913f5449aa8eac7d8c0a955218%40thread.tacv2/conversations?groupId=71693c59-872f-4166-ace8-af187f9b2628&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 - praca w grupie – przygotowanie prezentacji PP na podstawie lektury dostarczonej przez prowadzącą zajęcia (referat wraz z pytaniami do dyskusji), przygotowanie prezentacji PP prezentującej kontekst lokalny danej miejscowości objętej badaniem (Wołomin, Zielonka, Kobyłka, Radzymin, Ząbki), analiza danych jakościowych (materiał zebrany w czasie badania) w ramach wybranego wątku tematycznego i przygotowanie prezentacji omawiającej jej wyniki – wszystkie prezentacje będą pokazywane i omawiane na kanale ogólnym w zespole „Projekt Badawczy-2 2020/2021 – ćwiczenia”; - praca w grupie – przygotowanie raportu z badania, prezentującego wyniki analiz materiału empirycznego przeprowadzonych przez daną grupę, raporty będą przesyłane prowadzącej drogą mailową; - praca indywidualna - przygotowanie krótkiej prezentacji (indywidualnie) omawiającej najważniejsze bieżące wydarzenia w danej miejscowości (na podstawie źródeł internetowych: strony lokalnych instytucji, organizacji, prasy lokalnej itp.), prezentacje te będą pokazywane i omawiane podczas kolejnych zajęć (kanał ogólny, zespół Ms Teams); - dyskusja – dotycząca prezentacji przygotowywanych przez studentów i studentki (kanał ogólny w zespole Ms Teams, udzielanie głosu przez prowadzącą na podstawie podniesionej „żółtej rączki”); |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - praca w grupie – przygotowanie prezentacji PP na podstawie lektury dostarczonej przez prowadzącą zajęcia (referat wraz z pytaniami do dyskusji); - praca w grupie – przygotowanie prezentacji PP prezentującej kontekst lokalny danej miejscowości objętej badaniem (Wołomin, Zielonka, Kobyłka, Radzymin, Ząbki) – charakterystyka społeczno-gospodarcza, najważniejsze instytucje i organizacje lokalne, inicjatywy adresujące potrzeby osób starszych, aktywność społeczna osób starszych, osoby starsze w czasie pandemii – dyskurs w prasie lokalnej i na forach internetowych, zidentyfikowane innowacje społeczne na rzecz seniorów; - praca w grupie – analiza danych jakościowych (materiał zebrany w czasie badania) w ramach wybranego wątku tematycznego i przygotowanie prezentacji omawiającej jej wyniki; - praca w grupie – przygotowanie raportu z badania, prezentującego wyniki analiz materiału empirycznego przeprowadzonych przez daną grupę; - przygotowanie krótkiej prezentacji (indywidualnie) omawiającej najważniejsze bieżące wydarzenia w danej miejscowości, szczególnie te związane z osobami starszymi (na podstawie źródeł internetowych: strony lokalnych instytucji, organizacji, prasy lokalnej itp.); - aktywność na zajęciach – udział w dyskusji na kanale ogólnym w ramach zespołu Ms Teams (udzielanie głosu przez prowadzącą kolejno na podstawie „żółtej rączki”); |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr cw III DZSC-SKP 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.