Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Projekt badawczy - 2 20-2F-PB2
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 3

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Projekt badawczy - 2 20-2F-PB2
Zajęcia Semestr zimowy 2020/2021 (2020Z) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 13:30 - 15:05
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań:
2020-10-29 13:30 : 15:05 sala
2020-11-05 13:30 : 15:05 sala
2020-11-12 13:30 : 15:05 sala
2020-11-19 13:30 : 15:05 sala
2020-11-26 13:30 : 15:05 sala
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ilona Matysiak
Literatura:

Krzyżowski, Ł., et al. (2014). Młodzi emeryci w Polsce. Między biernością a aktywnością. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar, rozdz. 3. Wizerunki emerytów i osób starszych w przestrzeni medialnej.

Krzyżowski, Ł., et al. (2014). Młodzi emeryci w Polsce. Między biernością a aktywnością. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar, rozdz. 4. Czynniki wpływające na strategie przechodzenia na emeryturę w polskich kulturach starości

Niezabitowska, E., et al. (2013). Środowisko zamieszkania polskich seniorów w badaniach interdyscyplinarnych. Katowice: Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, rozdz. 1. Problematyka ludzi starych w środowisku zamieszkania w teorii i literaturze przedmiotu.

Frąckowiak, T. (2019). Fenomen długowieczności. Perspektywa psychologiczna. Na podstawie badań nad stulatkami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, rozdz. 5. Podsumowanie danych jakościowych.

Wybrane fragmenty lektur zostaną studentom i studentkom udostępnione w zakładce „Pliki” w ramach zespołu „Projekt Badawczy-2 2020/2021 – ćwiczenia”.

Zakres tematów:

TREŚCI PROGRAMOWE

- omówienie i podsumowanie badania przeprowadzonego w ramach praktyk badawczych;

- przygotowanie do analizy danych jakościowych na przykładach;

- omawianie wyników przeprowadzonych przez studentów i studentki wyników analiz;

- demograficzne starzenie się a decyzje o przejściu na emeryturę;

- demograficzne starzenie się a środowisko zamieszkania i jakość życia osób starszych w Polsce;

- przygotowanie do pracy nad raportem z badania;

- bieżące wydarzenia, przebieg pandemii i sytuacja osób starszych w miejscowościach objętych badaniem;

Metody dydaktyczne:

Zajęcia będą odbywać się co tydzień (czwartki, godz. 13.30-15.00), w zespole „Projekt Badawczy-2 2020/2021 – ćwiczenia” utworzonym w aplikacji Ms Teams:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a10c969913f5449aa8eac7d8c0a955218%40thread.tacv2/conversations?groupId=71693c59-872f-4166-ace8-af187f9b2628&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

- praca w grupie – przygotowanie prezentacji PP na podstawie lektury dostarczonej przez prowadzącą zajęcia (referat wraz z pytaniami do dyskusji), przygotowanie prezentacji PP prezentującej kontekst lokalny danej miejscowości objętej badaniem (Wołomin, Zielonka, Kobyłka, Radzymin, Ząbki), analiza danych jakościowych (materiał zebrany w czasie badania) w ramach wybranego wątku tematycznego i przygotowanie prezentacji omawiającej jej wyniki – wszystkie prezentacje będą pokazywane i omawiane na kanale ogólnym w zespole „Projekt Badawczy-2 2020/2021 – ćwiczenia”;

- praca w grupie – przygotowanie raportu z badania, prezentującego wyniki analiz materiału empirycznego przeprowadzonych przez daną grupę, raporty będą przesyłane prowadzącej drogą mailową;

- praca indywidualna - przygotowanie krótkiej prezentacji (indywidualnie) omawiającej najważniejsze bieżące wydarzenia w danej miejscowości (na podstawie źródeł internetowych: strony lokalnych instytucji, organizacji, prasy lokalnej itp.), prezentacje te będą pokazywane i omawiane podczas kolejnych zajęć (kanał ogólny, zespół Ms Teams);

- dyskusja – dotycząca prezentacji przygotowywanych przez studentów i studentki (kanał ogólny w zespole Ms Teams, udzielanie głosu przez prowadzącą na podstawie podniesionej „żółtej rączki”);

Metody i kryteria oceniania:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

- praca w grupie – przygotowanie prezentacji PP na podstawie lektury dostarczonej przez prowadzącą zajęcia (referat wraz z pytaniami do dyskusji);

- praca w grupie – przygotowanie prezentacji PP prezentującej kontekst lokalny danej miejscowości objętej badaniem (Wołomin, Zielonka, Kobyłka, Radzymin, Ząbki) – charakterystyka społeczno-gospodarcza, najważniejsze instytucje i organizacje lokalne, inicjatywy adresujące potrzeby osób starszych, aktywność społeczna osób starszych, osoby starsze w czasie pandemii – dyskurs w prasie lokalnej i na forach internetowych, zidentyfikowane innowacje społeczne na rzecz seniorów;

- praca w grupie – analiza danych jakościowych (materiał zebrany w czasie badania) w ramach wybranego wątku tematycznego i przygotowanie prezentacji omawiającej jej wyniki;

- praca w grupie – przygotowanie raportu z badania, prezentującego wyniki analiz materiału empirycznego przeprowadzonych przez daną grupę;

- przygotowanie krótkiej prezentacji (indywidualnie) omawiającej najważniejsze bieżące wydarzenia w danej miejscowości, szczególnie te związane z osobami starszymi (na podstawie źródeł internetowych: strony lokalnych instytucji, organizacji, prasy lokalnej itp.);

- aktywność na zajęciach – udział w dyskusji na kanale ogólnym w ramach zespołu Ms Teams (udzielanie głosu przez prowadzącą kolejno na podstawie „żółtej rączki”);

Uwagi:

gr cw III DZSC-SKP 1

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.