Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka pracy surdologopedycznej [PC-2S-MSU] Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka pracy surdologopedycznej [PC-2S-MSU]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:50 - 11:25
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Dorota Porembska
Literatura:

Gałkowski T. Jastrzębowska G (red.). Logopedia , Opole 1999

Gunia G. Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy, Kraków 2010.

Kurkowski Z.M. Mowa dzieci sześcioletnich z uszkodzonym narządem słuchu, Lublin 1996

Krakowiak K., Panasiuk M. Umiejętności komunikacyjne dzieci z uszkodzonym słuchem, Lublin 1992

Lowe A. Wychowanie słuchowe, PZWL Warszawa,1985.

Prożych A. Radziszewska –Konoka M. Poradnik dla rodziców i specjalistów pracujących z dzieckiem z wadą słuchu, Warszawa 2007, WWW.dzwiekimarzen.pl

Rodak H. Terapia dziecka z wada wymowy, PFZM, 1992.

Zakres tematów:

TREŚCI PROGRAMOWE

- Rozwój mowy dziecka z wadą słuchu.

- Prezentacja schematu diagnozy surdologopedycznej.

- Metody diagnozowania w logopedii.

- Prezentacja przygotowanych pomocy do ćwiczeń wstępnych.

- Czynniki warunkujące rozwój mowy dziecka z wadą słuchu.

- Omówienie i prezentowanie rodzajów ćwiczeń słuchowych.

- Wychowanie słuchowe a trening słuchowy.

Metody dydaktyczne:

Metody: podająca, problemowa, aktywizująca

Metody i kryteria oceniania:

Obowiązkowa obecność na zajęciach również prowadzonych zdalnie.

Opracowanie konspektu zajęć

Przygotowanie po 4 pomocy do ćwiczeń oddechowych, głosowych, usprawniających narządy artykulacyjne, słuchowych.

Przygotowanie domina logopedycznego lub gry dydaktycznej.

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla II DUPC-STP

link do zespołu

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a9767ba9504b048d2afe4b681fd2d703f%40thread.tacv2/conversations?groupId=0f6ece72-20ff-4a59-8f15-235ab41a861c&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)