Metody kreatywnej resocjalizacji [PC-2S-MKR]
Semestr zimowy 2020/2021
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metody kreatywnej resocjalizacji [PC-2S-MKR] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 11:40 - 13:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 28 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Hubert Iwanicki | ||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Konopczyński, Metody twórczej resocjalizacji, PWN, Warszawa 2010 Pospiszyl I., M. Konopczyński (red.), Resocjalizacja – w stronę środowiska otwartego, WSPR-APS, Warszawa 2007 Urban B., J. M. Stanik (red.), Resocjalizacja, Tom I, PWN Warszawa 2007. Literatura uzupełniająca: Iwanicki H., Rola turystyki i survivalu w resocjalizacji młodzieży, Problemy Opiekuńczo -Wychowawcze, ROK LV (541), Instytut Rozwoju Służb Społecznych, Czerwiec 2015. Iwanicki H., Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego. [w:] Opieka, Wychowanie, Terapia, L. Pytka (red.) Nr 4 (40), Warszawa 1999. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
WYKŁAD 1. Omówienie tematyki zajęć, podanie literatury oraz przedstawienie wymagań. Specyfika praktycznych zabiegów tzw. koncepcji „twórczej resocjalizacji”. Cele „twórczej resocjalizacji”: wzbudzenie rozwoju strukturalnych czynników procesów twórczych i poznawczych nieprzystosowanych społecznie jednostek; zmiany ich wizerunku społecznego. 2. Wiara i religia w procesie autoresocjalizacji. 3. Metoda Teatru Resocjalizacyjnego. 4. Metoda resocjalizacyjna przez sport. 5. Idea resocjalizacji poprzez kulturę i sztukę: - terapia przez muzykę - plastyka jako metoda wspomagająca proces resocjalizacji 6. Dogoterapia w pracy z jednostkami nieprzystosowanymi społecznie. 7. Resocjalizacja przez kołysanki. 8. Wolontariat w hospicjach jako innowacyjna metoda pracy z więźniami. 9. Wykorzystanie właściwości jogi i medytacji w resocjalizacji na wybranych przykładach zakładów poprawczych i zakładów karnych. 10. Rekreacja i survival nowatorskie metody resocjalizacji z nieletnimi i więźniami. 11. Rekolekcje medytacyjne dla osadzonych jako nietypowe sposoby resocjalizacji. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład - metoda podająca, uzupełniana prezentacjami treści wykładów w Power point |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
W sytuacji trwania zawieszenia zajęć i realizacji ich on-line: - obecność studenta podczas wykładów i ćwiczeń realizowanych za pomocą aplikacji Teams - ocena umiejętności projektowania innowacyjnych oddziaływań resocjalizacyjnych adekwatnych do określonych problemów - ocena umiejętności weryfikacji metod resocjalizacyjnych - sprawdzenie umiejętności dokonywania krytycznej analizy dostępnych innowacyjnych programów i metod resocjalizacyjnych - sprawdzenie zrozumienia problemów osób nieprzystosowanych społecznie oraz zagrożonych nieprzystosowaniem społecznym |
||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa wykładowa dla I DUPC-PRPo Na czas edukacji on-line realizacja zajęć, przekazywanie studentom zagadnień do samodzielnego opracowania, treści programowych oraz monitorowanie wykonywanych zadań przez studentów będzie realizowane zdalnie za pomocą korespondencji poprzez pocztę USOS lub na adres służbowy prowadzących zajęcia. Studenci mają na bieżąco możliwość zgłaszania swoich pytań i uwag poprzez pocztę APS lub USOS-mail. Konsultacje indywidulane ze studentami są prowadzone za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz w godzinach dyżurów przy wykorzystaniu aplikacji Teams. Zajęcia realizowane są zgodnie z planem studiów za pośrednictwem aplikacji Teams Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3afe0ffa2d1ec3494ab3b2076f9fbf103e%40thread.tacv2/conversations?groupId=698ba032-569d-4665-abfd-e55dccc29f89&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.