Proseminarium specjalnościowe - tutoring [PC-2S-PTU]
Semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Proseminarium specjalnościowe - tutoring [PC-2S-PTU] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 17:10 - 18:45
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Danuta Al-Khamisy | ||||||||||||
Literatura: |
Obowiązkowa 1. Al-Khamisy, D. (2012). Tutoring jako strategia edukacji dialogu. W: K. Denek (red.), Edukacja Jutra. Zakopane: HUMANITAS. 2. Czayka-Chełmińska, K.,Maria Makowska, Przemysław Radwan-Röhreschef, Michał Wroński (2007). Tuto ring w poszukiwaniu metody kształcenia liderów. Publikacja sfinansowana w ramach programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności „Liderzy PAFW”. 3. Czekierda, P,. Budzyński, M., Ttraczyński, J., Zalewski, Z., Zembrzuska, A (2009). Tutoring w szkole, miedzy teorią a praktyką edukacyjną w szkole. Wrocław: Towarzystwo Wiedzy Otwartej. 4. Pełczyński, Z.(2007). Tutoring wart zachodu. Z doświadczeń tutora oksfordzkiego. W: Tutoring. W poszukiwaniu metody kształcenia liderów. Warszawa Uzupełniająca 1. Brzezińska, A. Smykowski, B. (1995). Dziecko wśród rówieśników i dorosłych. Poznań: Zysk i S-ka 2. Pawlak, A., (2009). Tutoring dziecięcy w procesie nauczania – uczenia się dzieci siedmioletnich. i ośmioletnich. Lublin. UMSC 3. Raport z realizacji programu .Wsparcie Tutoringu we Wrocławskich Gimnazjach nr 3, 8, 16 i 25 realizowanego w latach 2008-2011 przez Towarzystwo Edukacji Otwartej oraz finansowanego ze środków Wydziału Edukacji Urzędu Miejskiego Wrocławia. 4. literatura adekwatna do wybranego projektu badawczego |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Zapoznanie z programem i wymaganiami. Forma realizacji: tutoring indywidualny i grupowy Określenie cech i kompetencji terapeuty pedagogicznego w roli badacza Stopniowe budowanie zaufania i atmosfery współpracy w relacji student- tutor; studenci (małe grupy) – tutor , student-studenci (małe grupy) Określenie stanu wyjściowego wiedzy i umiejętności z zakresu zaproponowanego projektu z obszaru terapii pedagogicznej Określenie mocnych stron, zdolności i tych aspektów osobowości oraz kompetencji, które należy rozwijać i wzmacniać (kontynuacja na kolejnych spotkaniach), techniki efektywnego rozwiązywania projektów, formułowanie celów, problemów, hipotez, dobór metod, technik, narzędzi Wyznaczenie kierunku pracy nad rozwojem studenta w realizowanym projekcie Zaplanowanie zmiany rozwojowej: - Sformułowanie celów rozwojowych w ramach przyjętego programu badawczego - Dobranie tematyki badawczej Opracowanie strategii badawczej - Sformułowanie celu, pytań i zadań badawczych - Wybranie narzędzi - Opracowanie harmonogramu działań poszukiwania badań w bazie Ebsco, Opracowanie planu rozwoju Realizacja planu – proces uczenia się, dokonywania zmiany Wsparcie studenta w realizacji planu tak, by podjęte przez niego zobowiązania wobec samego siebie zostały wypełnione Wsparcie merytoryczne w pracy nad konkretnymi zadaniami, pomysłami, problemami Wsparcie w realizacji planu rozwoju Sformułowanie planów na przyszłość Prezentacja wyników w małych grupach w formie multimedialnej, panel dyskusyjny |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody: Rozmowa, dyskusja, panel, prezentacje, metoda problemowa, praca w małych grupach |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
sposoby pomiaru: praca pisemna - realizacja projektu badawczego w grupach prezentacja etapów badawczych i refleksji własnych obecność obserwacja zaangażowania studentów |
||||||||||||
Uwagi: |
grupa warsztatowa dla I DUPC-TPEw nakład pracy studenta: nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 5 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10 Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a405f8f319e074f599e8d7b8fc3774eb6%40thread.tacv2/conversations?groupId=ea2d236a-459d-4b3c-954d-80f364509f1d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.