Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proseminarium specjalnościowe - tutoring [PC-2S-PTU] Semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Proseminarium specjalnościowe - tutoring [PC-2S-PTU]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 17:10 - 18:45
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Danuta Al-Khamisy
Literatura:

Obowiązkowa

1.   Al-Khamisy, D. (2012). Tutoring jako strategia edukacji dialogu. W: K. Denek (red.), Edukacja Jutra. Zakopane: HUMANITAS.

2. Czayka-Chełmińska, K.,Maria Makowska, Przemysław Radwan-Röhreschef, Michał Wroński (2007). Tuto ring w poszukiwaniu metody kształcenia liderów. Publikacja sfinansowana w ramach programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności „Liderzy PAFW”.

3. Czekierda, P,. Budzyński, M., Ttraczyński, J., Zalewski, Z., Zembrzuska, A (2009). Tutoring w szkole, miedzy teorią a praktyką edukacyjną w szkole. Wrocław: Towarzystwo Wiedzy Otwartej.

4. Pełczyński, Z.(2007). Tutoring wart zachodu. Z doświadczeń tutora oksfordzkiego. W: Tutoring. W poszukiwaniu metody kształcenia liderów. Warszawa

Uzupełniająca

1. Brzezińska, A. Smykowski, B. (1995). Dziecko wśród rówieśników i dorosłych. Poznań: Zysk i S-ka

2. Pawlak, A., (2009). Tutoring dziecięcy w procesie nauczania – uczenia się dzieci siedmioletnich. i ośmioletnich. Lublin. UMSC

3. Raport z realizacji programu .Wsparcie Tutoringu we Wrocławskich Gimnazjach nr 3, 8, 16 i 25 realizowanego w latach 2008-2011 przez Towarzystwo Edukacji Otwartej oraz finansowanego ze środków Wydziału Edukacji Urzędu Miejskiego Wrocławia.

4. literatura adekwatna do wybranego projektu badawczego

Zakres tematów:

Zapoznanie z programem i wymaganiami.

Forma realizacji: tutoring indywidualny i grupowy

Określenie cech i kompetencji terapeuty pedagogicznego w roli badacza

Stopniowe budowanie zaufania i atmosfery współpracy w relacji student- tutor; studenci (małe grupy) – tutor , student-studenci (małe grupy)

Określenie stanu wyjściowego wiedzy i umiejętności z zakresu zaproponowanego projektu z obszaru terapii pedagogicznej

Określenie mocnych stron, zdolności i tych aspektów osobowości oraz kompetencji, które należy rozwijać i wzmacniać (kontynuacja na kolejnych spotkaniach), techniki efektywnego rozwiązywania projektów, formułowanie celów, problemów, hipotez, dobór metod, technik, narzędzi

Wyznaczenie kierunku pracy nad rozwojem studenta w realizowanym projekcie

Zaplanowanie zmiany rozwojowej:

- Sformułowanie celów rozwojowych w ramach przyjętego programu badawczego

- Dobranie tematyki badawczej

Opracowanie strategii badawczej

- Sformułowanie celu, pytań i zadań badawczych

- Wybranie narzędzi

- Opracowanie harmonogramu działań

poszukiwania badań w bazie Ebsco,

Opracowanie planu rozwoju

Realizacja planu – proces uczenia się, dokonywania zmiany

Wsparcie studenta w realizacji planu tak, by podjęte przez niego zobowiązania wobec samego siebie zostały wypełnione

Wsparcie merytoryczne w pracy nad konkretnymi zadaniami, pomysłami, problemami

Wsparcie w realizacji planu rozwoju

Sformułowanie planów na przyszłość

Prezentacja wyników w małych grupach w formie multimedialnej, panel dyskusyjny

Metody dydaktyczne:

metody:

Rozmowa, dyskusja, panel, prezentacje, metoda problemowa, praca w małych grupach

Metody i kryteria oceniania:

sposoby pomiaru:

praca pisemna - realizacja projektu badawczego w grupach

prezentacja etapów badawczych i refleksji własnych

obecność

obserwacja zaangażowania studentów

Uwagi:

grupa warsztatowa dla I DUPC-TPEw

nakład pracy studenta:

nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury 5

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10

Inne formy

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a405f8f319e074f599e8d7b8fc3774eb6%40thread.tacv2/conversations?groupId=ea2d236a-459d-4b3c-954d-80f364509f1d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)