Dydaktyka specjalna [PC-2F-DYS]
Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Dydaktyka specjalna [PC-2F-DYS] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 9:50 - 11:25
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Elżbieta Paradowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Wskazana w sylabusie przedmiotu (poniżej - w przyporządkowaniu do realizowanych tematów): 1. Mindmapping (mapy myśli) - Buzan, T., Buzan, B. (2014 i wcześniejsze). Mapy twoich myśli. Łódź: Wydawnictwo RAVI. 2. Metoda Baśniowych Spotkań - Głodkowska J. (2001). Zabawa i nauka w kręgu baśni. Warszawa: Wydawnictwo APS. 3. Techniki C. Freineta Semenowicz H.(2009). Freinet w Polsce. Próby realizacji pedagogiki C. Freineta w Polsce. Gniezno: Polskie stowarzyszenie Animatorów Pedagogiki C. Freineta LUB: - Semenowicz H.(1980). Freinet w Polsce. Warszawa: Wydawnictwo WSiP. 4. Metoda projektów - Chałas K. (2000). Metoda projektów i jej egzemplifikacja w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Nowa Era. - Wiśniewska, E. (2013). Projekt jako metoda edukacyjna w teorii i praktyce kształcenia elementarnego. Płock: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. 5. Szkoła Super- eksperyment pedagogiczny - Haring N.G., Schiefelbusch R.L. (red.), (1982). Nauczanie specjalne. Rozdział 10: Podsumowanie: Szkoła Super. Warszawa: Wydawnictwo PWN. 6. Gry i zabawy interakcyjne - Vopel K.W. (2009 i inne wydania). Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży. Kielce: Wydawnictwo Jedność, cz. 1,2,3,4; (s.5 – 16). 7. Gry i zabawy dydaktyczne - Kapica, G. (1990). Rozrywki umysłowe w nauczaniu początkowym Warszawa, Wydawnictwo: WSiP - Goźlińska E. (2004). Jak skonstruować grę dydaktyczną. Warszawa: Wydawnictwo WSiP.- Kapica G. (1986). Rozrywki umysłowe w nauczaniu początkowym. Warszawa: Wydawnictwo WSiP. 8. Metody aktywizujące - Kubiczek B. (2007). Metody aktywizujące. Jak nauczyć uczniów uczenia się. Opole: Wydawnictwo Nowik. - Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B. (2010). Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Kielce: Wydawnictwo Jedność. 9. Aspekt wychowawczy w kształceniu (2 zajęcia) - Azrin N.H, Besalel V. A. (2000). Jak stosować praktykę pozytywną, autokorekcję i hiperkorekcję. Gdańsk: Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym. - Striefel, S. (2000). Jak uczyć przez modelowanie i imitację. Gdańsk: Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym. - Hall, R. V. i Hall, M. L. (2000). Jak stosować wzmocnienia. Gdańsk: Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym. 10. Trening wizualizacji - Day J. (1997). Twórcza wizualizacja dla dzieci. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wskazany w sylabusie przedmiotu: 1. Zajęcia wstępne 2. Mindmapping (mapy myśli) 3. Metoda Baśniowych Spotkań 4. Techniki C. Freineta 5. Metoda projektów 6. Szkoła Super- eksperyment pedagogiczny 7. Gry i zabawy interakcyjne 8. Gry i zabawy dydaktyczne 9. Metody aktywizujące 10. Aspekt wychowawczy w kształceniu (2 zajęcia) 11. Trening wizualizacji 12. Zajęcia końcowe (podsumowanie omówionych zagadnień w ramach ćwiczeń Dydaktyka specjalna- wykonanie w podgrupach mapy myśli dotyczącej omówionej tematyki i zagadnień oraz ich zaprezentowanie przed grupą).( |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wskazane w sylabusie przedmiotu: Praca z tekstem, ćwiczenia praktyczne - indywidualne i grupowe, prezentacja multimedialna osoby prowadzącej ćwiczenia |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wskazane w sylabusie przedmiotu: Kolokwia cząstkowe (dwa) z tematyki ćwiczeń, prace zaliczeniowe (Mapa myśli - praca indywidualna, Scenariusz indywidualnych zajęć korekcyjno - usprawniających realizowanych metodą Baśniowych spotkań -praca grupowa), aktywność podczas zajęć. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa II DUPC - C1 gr2 Zajęcia realizowane zgodnie z planem- w aplikacji Ms Teams Osoba prowadząca zajęcia_dr Elżbieta Paradowska e-mail: eparadowska@aps.edu.pl Gr_2. Nazwa zespołu w aplikacji Ms Teams: Dydaktyka specjalna_ćw_gr_2_pt_9:50 Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6c59d1728c6e4b68ad0aec24baf7a31c%40thread.tacv2/conversations?groupId=0ae0b640-3283-4394-a3a9-89bc7a5d433d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.