Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka specjalna [PC-2F-DYS] Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Dydaktyka specjalna [PC-2F-DYS]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 9:50 - 11:25
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Elżbieta Paradowska
Literatura:

Wskazana w sylabusie przedmiotu (poniżej - w przyporządkowaniu do realizowanych tematów):

1. Mindmapping (mapy myśli)

- Buzan, T., Buzan, B. (2014 i wcześniejsze). Mapy twoich myśli. Łódź: Wydawnictwo RAVI.

2. Metoda Baśniowych Spotkań

- Głodkowska J. (2001). Zabawa i nauka w kręgu baśni. Warszawa: Wydawnictwo APS.

3. Techniki C. Freineta

Semenowicz H.(2009). Freinet w Polsce. Próby realizacji pedagogiki C. Freineta w Polsce. Gniezno: Polskie stowarzyszenie Animatorów Pedagogiki C. Freineta

LUB:

- Semenowicz H.(1980). Freinet w Polsce. Warszawa: Wydawnictwo WSiP.

4. Metoda projektów

- Chałas K. (2000). Metoda projektów i jej egzemplifikacja w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Nowa Era.

- Wiśniewska, E. (2013). Projekt jako metoda edukacyjna w teorii i praktyce kształcenia elementarnego. Płock: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku.

5. Szkoła Super- eksperyment pedagogiczny

- Haring N.G., Schiefelbusch R.L. (red.), (1982). Nauczanie specjalne. Rozdział 10: Podsumowanie: Szkoła Super. Warszawa: Wydawnictwo PWN.

6. Gry i zabawy interakcyjne

- Vopel K.W. (2009 i inne wydania). Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży. Kielce: Wydawnictwo Jedność, cz. 1,2,3,4; (s.5 – 16).

7. Gry i zabawy dydaktyczne

- Kapica, G. (1990). Rozrywki umysłowe w nauczaniu początkowym Warszawa, Wydawnictwo: WSiP

- Goźlińska E. (2004). Jak skonstruować grę dydaktyczną. Warszawa: Wydawnictwo WSiP.- Kapica G. (1986). Rozrywki umysłowe w nauczaniu początkowym. Warszawa: Wydawnictwo WSiP.

8. Metody aktywizujące

- Kubiczek B. (2007). Metody aktywizujące. Jak nauczyć uczniów uczenia się. Opole: Wydawnictwo Nowik.

- Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B. (2010). Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Kielce: Wydawnictwo Jedność.

9. Aspekt wychowawczy w kształceniu (2 zajęcia)

- Azrin N.H, Besalel V. A. (2000). Jak stosować praktykę pozytywną, autokorekcję i hiperkorekcję. Gdańsk: Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym.

- Striefel, S. (2000). Jak uczyć przez modelowanie i imitację. Gdańsk: Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym.

- Hall, R. V. i Hall, M. L. (2000). Jak stosować wzmocnienia. Gdańsk: Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym.

10. Trening wizualizacji

- Day J. (1997). Twórcza wizualizacja dla dzieci. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.

Zakres tematów:

Wskazany w sylabusie przedmiotu:

1. Zajęcia wstępne

2. Mindmapping (mapy myśli)

3. Metoda Baśniowych Spotkań

4. Techniki C. Freineta

5. Metoda projektów

6. Szkoła Super- eksperyment pedagogiczny

7. Gry i zabawy interakcyjne

8. Gry i zabawy dydaktyczne

9. Metody aktywizujące

10. Aspekt wychowawczy w kształceniu (2 zajęcia)

11. Trening wizualizacji

12. Zajęcia końcowe (podsumowanie omówionych zagadnień w ramach ćwiczeń Dydaktyka specjalna- wykonanie w podgrupach mapy myśli dotyczącej omówionej tematyki i zagadnień oraz ich zaprezentowanie przed grupą).(

Metody dydaktyczne:

Wskazane w sylabusie przedmiotu:

Praca z tekstem, ćwiczenia praktyczne - indywidualne i grupowe, prezentacja multimedialna osoby prowadzącej ćwiczenia

Metody i kryteria oceniania:

Wskazane w sylabusie przedmiotu:

Kolokwia cząstkowe (dwa) z tematyki ćwiczeń, prace zaliczeniowe (Mapa myśli - praca indywidualna, Scenariusz indywidualnych zajęć korekcyjno - usprawniających realizowanych metodą Baśniowych spotkań -praca grupowa), aktywność podczas zajęć.

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa II DUPC - C1 gr2

Zajęcia realizowane zgodnie z planem- w aplikacji Ms Teams

Osoba prowadząca zajęcia_dr Elżbieta Paradowska

e-mail: eparadowska@aps.edu.pl

Gr_2.

Nazwa zespołu w aplikacji Ms Teams: Dydaktyka specjalna_ćw_gr_2_pt_9:50

Link do zespołu:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6c59d1728c6e4b68ad0aec24baf7a31c%40thread.tacv2/conversations?groupId=0ae0b640-3283-4394-a3a9-89bc7a5d433d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)