Metodyka wspomagania rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka [10-2S-MWE]
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka wspomagania rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka [10-2S-MWE] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każda środa, 15:20 - 16:55
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Radosław Piotrowicz | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Rogers S., Dawson G. (2015) Early Start Denver Model dla małych dzieci z autyzmem. Wspieranie komunikacji , uczenia się i rozwoju społecznego . Fundacja rozwiązać autyzm, Warszawa Rogers. S., dawson G., Vismara L. (2015) Metoda wczesnego startu dla dzieci z autyzmem. Wyd. UJ. Kraków. Reddy l. (2014) Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka. PWN, Warszawa Nitsh C., Hunter G. (2012) Wspieranie rozwoju dziecka. Wyd. Olesiejuk Kołakowski A., Pisula A (20140 Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Sopot Odochwska -Szlachcic B., Mierzejewska B. (2013) Wzrok i słuch - zmysły wiodące w uczeniu sie w aspekcie integracji sensorycznej. Harmonia, Sopot Kranowwitz C. (2012) Nie -zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Harmonia, Sopot Piotrowicz R., Walkiewicz-Krutak M. (red.) Małe dziecko dużo pomysłów Wybrane obszary wspomagania rozwoju małego dziecka Wyd. APS. Bates J., Munday S.(2005). Dzieci zdolne, ambitne i utalentowane. Warszawa: Liber Faber A., Mazlish E.(1993). Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Poznań: Wyd. „Media Rodzina of Poznań, Inc” Galloway Ch. (1988). Psychologia uczenia się i nauczania. Tom I. Warszawa: PWN McGinnis E., Goldstein A.P.(2003). Kształtowanie umiejętności prospołecznych małego dziecka. Warszawa: Instytut Amity Palomares S., Schilling D., Winch C. (2008). Skrzynia skarbów. Ćwiczenia grupowe. Warszawa: Fraszka edukacyjna Schaffer H. R. (2006). Rozwój społeczny, Dzieciństwo i młodość. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Striefel S. (2000). Jak uczyć przez modelowanie i imitację. Gdańsk: SPOA |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Treści programowe: 1.Rozwój społeczny i emocjonalny – usystematyzowanie wiedzy, przypomnienie wiadomości 2.Podstawy rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka 3.Znaczenie wczesnych interakcji dla dalszego rozwoju emocjonalno- społecznego dziecka 4.Diagnozowanie dziecięcych umiejętności społecznych, a planowanie działań terapeutycznych 5.Metody nauczania umiejętności społecznych (modelowanie, odgrywanie ról, udzielanie informacji zwrotnych, transfer) 6.Jak pomóc dziecku poradzić sobie z emocjami? Etapy pracy nad wyrażaniem emocji negatywnych. 7.Planowanie działań wspierających rozwój emocjonalny i społeczny dziecka 8.Metody wspierające rodzinę w działaniach wspierających rozwój społeczno- emocjonalny dziecka. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1.Asymilacji wiedzy: pogadanka, praca z tekstem, dyskusja 2.Samodzielnego dochodzenia do wiedzy: metoda sytuacyjna, analiza przypadków 3.Praktyczna: inscenizacja, symulacja Praca zdalna |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
pisemna weryfikacja wiedzy (zakładam zrealizowanie testu on-line). Zostanie on przeprowadzone poprzez platformę TEAMS |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa III DZPC-WWR-WY 1 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a4ae02a85d50f40baaabf070f3614f517%40thread.tacv2/conversations?groupId=73d45608-142b-435d-b821-d920d8c857a5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.