Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programy i pakiety edukacyjne [10-0S-PPE3] Semestr letni 2020/2021
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Programy i pakiety edukacyjne [10-0S-PPE3]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020L] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 9:50 - 11:25
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Monika Kupiec
Literatura:

1. Gruszczyk-Kolczyńska E. (red.) (2016), Konstruowanie autorskich programów wychowania przedszkolnego. W jaki sposób treści zawarte w tej książce pomogą w opracowaniu programu edukacyjnego dla starszych przedszkolaków. W: tegoż, Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu. Bliżej Przedszkola, Kraków.

2. Sanocka, K. (2012). Stereotypy płci w czytankach – wybrane przykłady zmian zachodzących w polskich szkołach. Dostęp: http://www.palimpsest.socjologia.uj.edu.pl/tl_files/palimpsest/2012-04-23/Pliki%20na%20strone/Sanocka.pdf

3. Skrzypczak, J. (2003). Podręcznik szkolny. Wymagania, ocena, rozbudowa, metodyka stosowania, Poznań.

4. Szyller, A. (2018). Ewaluacja podręczników zintegrowanych do edukacji wczesnoszkolnej. Perspektywa dorosłych. Warszawa: Wydawnictwo UW.

4. Witkowska-Tomaszewska A. (2015). Podręcznik jako narzędzie kreowania podmiotowości [w:] Bałachowicz J., Witkowska-Tomaszewska, Edukacja wczesnoszkolna w dyskursie podmiotowości. Wyd. APS, Warszawa.

5. Zalewska, E. (2009). Programy kształcenia i podręczniki szkolne w edukacji początkowej jako „wybór z kultury. W: D. Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska, Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania. Warszawa.

6. Zalewska E. (2009), Teoretyczne i metodologiczne konteksty badań nad podręcznikiem szkolnym w Niemczech: między ujęciem konwencjonalnym a dyskursywno- analitycznym, [za:] T. Höhne, Schulbuchwissen. Umrisse einer Wissen Und Mediwntheorie des Schulbuches, [w:] L. Huryło, D. Klus-Stańska, M. Łojko, Paradygmaty współczesnej dydaktyki. Kraków.

7. Aktualna Podstawa Programowa edukacji wczesnoszkolnej.

Zakres tematów:

Zakres tematyczny:

- podstawa programowa jako program - analiza założeń i zadań nauczyciela w ich realizacji;

- rodzaje programów, przykłady i kryteria ich wyboru;

- projektowanie autorskiego programu – metodyka i samodzielne próby;

- przykłady pakietów edukacyjnych;

- rola elementarza;

- podręcznik jako narzędzie uspołeczniania i indywiduacji - weryfikacja założeń podstawy programowej.

Metody dydaktyczne:

Metody aktywizujące, w tym praca w grupie i w parze.

Zajęcia prowadzone zdalnie w aplikacji Teams przy wykorzystaniu dostępnych w sieci narzędzi cyfrowych. Materiały ćwiczeniowe i prace zaliczeniowe udostępniane w zakładce PLIKI w folderach z datą zajęć w kanale ogólnym lubi kanałach grup.

Link do zespołu:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a574f9dff058543de9bc2f4e534a942d9%40thread.tacv2/conversations?groupId=343c306a-48ee-4e67-a91a-3bb9c9a5e13f&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Metody i kryteria oceniania:

- Obecność obowiązkowa na wszystkich zajęciach;

obowiązek zgłaszania trudności technicznych;

- aktywność;

- prace zaliczeniowe na w grupie:

1. analiza zadań nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej (notatka);

2. recenzja programu i uzasadnienie jego wyboru;

3. projekt autorskiego programu – prezentacja (4-5 slajdów);

4. analiza tekstu czytanki pod kątem rozwijania kompetencji czytelniczych dzieci;

5. analiza tekstu czytanki i poleceń pod kątem stereotypizacji.

Średnia z ocen składa się na ocenę końcową z przedmiotu, zatem złożenie tych prac jest obowiązkowe.

Uwagi:

grupa warsztatowa III DZPC-TYF-ED 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)