Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka edukacji wczesnoszkolnej uczniów niesłyszących [10-2S-MEN1] Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka edukacji wczesnoszkolnej uczniów niesłyszących [10-2S-MEN1]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:40 - 13:15
(sala nieznana)
każdy czwartek, 13:30 - 15:05
(sala nieznana)
każdy piątek, 13:30 - 15:05
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Marta Lewandowska, Katarzyna Wereszka
Literatura:

Korzon A. „ Totalna komunikacja jako podejście wspomagające rozwój zdolności językowych uczniów głuchych”, Wyd.WSP Kraków 1996

Kupisiewicz M. „ Dziecięca matematyka. Książka dla rodziców i nauczycieli dzieci z wadą słuchu” 1999

Pietrzak W. " Język migowy elementem składowym rozwoju sprawności językowej dziecka głuchego" w: Pietrzak W. "Język migowy dla pedagogów", WSiP, 1992

Pietrzak W. "Zastosowanie metody kombinowanej w pracy z uczniami klas wyższych nad rozumieniem tekstu pisanego", Szkoła Specjalna nr.6 ,1985

Csanyi Y„Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu” , WSiP . 1994

Jędrzejczak M. „Wzrokowa percepcja sygnałów mowy z ust przez dzieci głuche”,Audiofonologia tom IV1997

Korzon A. „Rozwiązywanie problemów przez dzieci niesłyszace a treści programu nauczania klas poczatkowych” w: S.Mihlewicz „ Aktualne problemy wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych”, Oficyna wydawnicza „Impuls”2000

Korzon A.(red.) „Wychowanie słuchowe dzieci z wadą słuchu.” Infograf,

Maciarz A. „Uczniowie niepełnosprawni w szkole powszechnej. Poradnik dla nauczycieli” WSiP, 1992

Zakres tematów:

Kształcenie na odległość odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej w domenie APS; Ćwiczenia:

Na czas edukacji on-line przesłano studentom materiały elektroniczne oraz zagadnienia do samodzielnego opracowania (z możliwością zgłaszania pytań i uwag. Udzielano konsultacji indywidualnych za pośrednictwem poczty elektronicznej

ZDALNA KONTYNUACJA ĆWICZEŃ polegała na systematycznym sukcesywnym udostępnianiu autorskich prezentacji i materiałów , uzyskiwaniu potwierdzenia odebrania materiałów przez studentów oraz udzielaniu konsultacji na bieżąco, codziennie po godz.19.00

Konstrukcja i tłumaczenie tekstu dla ucznia niesłyszącego w PJM i SJM - różnice językowe - analiza materiałów opracowanych przez studentów - praca była kontynuacją zajęć stacjonarnych

Zajęcia właściwe - poznawcze z uczniem niesłyszącym. Przesłany zestaw pytań do analizy wraz z linkiem do tekstu podrozdziału do następującej pozycji:

A.Korzon i K.Plutecka: Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej, IMPULS 2010: https://www.ibuk.pl/fiszka/2513/ksztalcenie-zintegrowane-uczniow-nieslyszacych-w-teorii-i-praktyce-edukacyjnej.html

Metoda kombinowana - pojęcie, założenia, cele, zadania metody,W. Pietrzak: Język migany w szkole 2, WSiP oraz: Wereszka K.: Metoda kombinowana i jej praktyczne zastosowanie na lekcji języka polskiego. Szkoła Specjalna 2/2013

Rola czytania w edukacji ucznia niesłyszącego. Jako uzupełnienie problematyki przesłanie linku do wykładu: Czytanie i rozmowa z dzieckiem a sukces w szkole - prof. Barry'ego Zuckermana, Szkola Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego, Fundacja Powszechnego Czytania, 11 października 2019 [1h04min] https://wszechnica.org.pl/wyklady/dzial/edukacja/

Konstrukcja scenariusza z zakresu wprowadzenie nowej litery i analiza tekstu - materiały przesłane studentom drogą elektroniczną - wzór scenariusza i instrukcje do wykonania zadania (przygotowania scenariusza na zadany temat)

Rola języka migowego w kształceniu ucznia niesłyszącego - przesłane materiały - S.Łozińska, P.Rutkowski -Język migowy źródłem pamięci społecznej głuchych - studenci przygotowują konspekt artykułu

Etapy opracowania tekstu czytanki - przesłanie tekstu artykułu: M.Krajcovicowa: Praca z czytanką w klasach 1-3:369-Tekst artykułu-991-1-10-20160708.pdf - studenci formułują cele zajęć, analizują etapy opracowania czytanki, wskazują trudności które może mieć uczeń niesłyszący na poszczególnych etapach analizy

„Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiówz wykorzystaniem platformy Teams. Harmonogram zadań i materiały udostępnione na wyżej wskazanej platformie”.

Pytania do tekstu

Wprowadzenie pojęcia liczby

Analiza zadania tekstowego

Konstruowanie zadań tekstowych

Przygotowanie scenariusza dla ucznia niesłyszącego na temat: Obliczenia matematyczne. Zadania tekstowe

zaliczenie ćwiczeń na podstawie przesłanych prac

Metody dydaktyczne:

projekty, prezentacje, ćwiczenia praktyczne

Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom prezentacji wykładów w Power Point z komentarzem, materiałów elektronicznych oraz zagadnień do samodzielnego opracowania (z możliwością zgłaszania pytań i uwag. Konsultacje indywidualne za pośrednictwem poczty elektronicznej w godzinach dyżurów oraz dodatkowe konsultacje

Na czas edukacji on-line prowadzenie pracy i monitorowanie wykonywanie zadań przez studentów na platformie Teams

Metody i kryteria oceniania:

Ocena aktywności na zajęciach, przygotowanie prezentacji, przygotowanie scenariuszy zajęć

Ocenie podlegają prace i materiały opracowywane przez studentów. W przypadku scenariuszy brana będzie pod uwagę poprawność, rzetelność, dostosowanie i dostępność dla ucznia niesłyszącego.

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa III DZPC-SUR-ED 1

https://teams.microsoft.com/_#/school/files/Og%C3%B3lny?threadId=19%3A795fdfc3ffa545719be3a0c3cff6c829%40thread.tacv2&ctx=channel&context=General&rootfolder=%252Fsites%252FmetodykaedukacjiwczesnoszkolnejuczniwniesyszcychIIIr%252FShared%2520Documents%252FGeneral

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)