Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka wychowania w internacie dziecka z wadą słuchu [10-2S-MWI1] Semestr zimowy 2020/2021
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka wychowania w internacie dziecka z wadą słuchu [10-2S-MWI1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 11:40 - 13:15
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Dorota Porembska
Literatura:

Baran J. Ritzke L. Stawowy-Wojnarowska I. „Wychowanie i nauczanie dzieci głuchych w internacie” Warszawa 1987 WSiP

Pietrzak W. „O współpracy nauczyciela i wychowawcy na terenie internatu” Szkoła Specjalna 3/89

Eckert U., Czajka I. „Rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci głuchych w internacie” Szkoła Specjalna 6/82

Eckert U. „Problemy czytelnictwa osób niesłyszących” Szkoła Specjalna 2/87

Hulek A. „Czas wolny ludzi niepełnosprawnych – zadania pedagoga” Wrocław 1989

Turska E., Korzon A. „Prace domowe uczniów głuchych” Szkoła Specjalna 3/89

Ziomko St. „Nauczyciel – wychowawca – gospodarz grupy wychowawczej” Szkoła Specjalna 5/88

Bieńkowska-Robak K. „Jak modyfikować procesy edukacyjne dla dzieci z wadą słuchu?” w: „Toruńskie Studia Dydaktyczne” Toruń 1994

Bieńkowska-Robak K., „Czas wolny dorosłych osób z uszkodzonym słychem – wybrane aspekty”, w: Fabiś A., Kędziora S., „Aktywność społeczna, kulturalna i oświatowa dorosłych”, wyd. Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Mysłowice-Zakopane 2009

Zakres tematów:

W ramach wykładów student poznaje cele, zadania i funkcje internatu jako miejsca pobytu dzieci z wadą słuchu, a także organizację i formy pracy dydaktyczno – wychowawczej w internacie. Egzamin pisemny.

Metody dydaktyczne:

podająca, poglądowa, praktycznego działania

Metody i kryteria oceniania:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia - 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 15 godz.

Przygotowanie się do zaliczenia, egzaminu - 10 godz.

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 5 godz.

Inne formy - obserwacja, przygotowanie i prowadzenie zajęć-20 godz.

Uwagi:

grupa wykładowa III DZPC-SUR-ED 1

link do zespołu

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad6bc0ca7ee2c4cda800c5a58b63ad3ca%40thread.tacv2/conversations?groupId=36519edd-150a-4227-9a1f-41282664e9b7&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)