Metodyka wychowania w internacie dziecka z wadą słuchu [10-2S-MWI1]
Semestr zimowy 2020/2021
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka wychowania w internacie dziecka z wadą słuchu [10-2S-MWI1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 11:40 - 13:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Dorota Porembska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Baran J. Ritzke L. Stawowy-Wojnarowska I. „Wychowanie i nauczanie dzieci głuchych w internacie” Warszawa 1987 WSiP Pietrzak W. „O współpracy nauczyciela i wychowawcy na terenie internatu” Szkoła Specjalna 3/89 Eckert U., Czajka I. „Rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci głuchych w internacie” Szkoła Specjalna 6/82 Eckert U. „Problemy czytelnictwa osób niesłyszących” Szkoła Specjalna 2/87 Hulek A. „Czas wolny ludzi niepełnosprawnych – zadania pedagoga” Wrocław 1989 Turska E., Korzon A. „Prace domowe uczniów głuchych” Szkoła Specjalna 3/89 Ziomko St. „Nauczyciel – wychowawca – gospodarz grupy wychowawczej” Szkoła Specjalna 5/88 Bieńkowska-Robak K. „Jak modyfikować procesy edukacyjne dla dzieci z wadą słuchu?” w: „Toruńskie Studia Dydaktyczne” Toruń 1994 Bieńkowska-Robak K., „Czas wolny dorosłych osób z uszkodzonym słychem – wybrane aspekty”, w: Fabiś A., Kędziora S., „Aktywność społeczna, kulturalna i oświatowa dorosłych”, wyd. Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Mysłowice-Zakopane 2009 |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
W ramach wykładów student poznaje cele, zadania i funkcje internatu jako miejsca pobytu dzieci z wadą słuchu, a także organizację i formy pracy dydaktyczno – wychowawczej w internacie. Egzamin pisemny. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
podająca, poglądowa, praktycznego działania |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia - 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury - 15 godz. Przygotowanie się do zaliczenia, egzaminu - 10 godz. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 5 godz. Inne formy - obserwacja, przygotowanie i prowadzenie zajęć-20 godz. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa wykładowa III DZPC-SUR-ED 1 link do zespołu https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad6bc0ca7ee2c4cda800c5a58b63ad3ca%40thread.tacv2/conversations?groupId=36519edd-150a-4227-9a1f-41282664e9b7&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.