Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zachowania trudne dzieci i młodzieży [PC-5F-ZTD] Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 9

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Zachowania trudne dzieci i młodzieży [PC-5F-ZTD]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 9 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 13:30 - 15:05
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Paulina Kamińska-Diduszko
Literatura:

Pospiszyl I., K., Żabczyńska E. (1985). Psychologia dziecka niedostosowanego społecznie. Warszawa: PWN

Hollin, C.R., Brownie, D., Palmer, E.J. (2004). Przestępczość wśród młodzieży. Rozpoznanie zjawiska, diagnozowanie i profilaktyka. Gdańsk: GWP

Kołakowski, A., Pisula, A. (2018). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Gdańsk: GWP.

Urban, B. (2000). Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość młodzieży. Kraków, UJ.

Urban, B., (2005) Zachowania dewiacyjne młodzieży w interakcjach rówieśniczych. Kraków: UJ.

Urban, B. (2012). Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze. Kraków: UJ

Kozak, S. (2007). Patologie wśród dzieci i młodzieży. Warszawa, Difin.

Zakres tematów:

Pojęcie zachowań problemowych i zachowań ryzykownych.-

Teoria zachowań problemowych Richarda Jessora.-

Uwarunkowania podejmowania zachowań ryzykownych.

Bunt okresu dojrzewania i jego funkcje.-

Nieprzystosowanie społeczne -źródła, diagnoza jego ryzyka.-

Przemoc w szkole -przemoc rówieśnicza, sprawcy i ofiary przemocy, przemoc symboliczna. przemoc dorosłych, uwarunkowania przemocy, diagnoza, rozpoznawanie zjawiska przemocy.-

Cyberprzemoc –formy, uwarunkowania, konsekwencje.-

Uzależnienia fizyczne i behawioralne –uzależnieni od alkoholu, narkotyków, dopalaczy, od komputera i Internetu.-

Grupy nieformalne.

Podkultury młodzieżowe.

-Konflikty w klasie, szkole.-

Trudności wychowawcze i adaptacyjne wynikające ze zmiany środowiska życia.-

Profilaktyka. Czynniki chroniące oraz czynniki ryzyka związane z zachowaniami ryzykownymi.-

Kształtowanie postaw prospołecznych -wychowanie do wartości i odpowiedzialności.

Metody dydaktyczne:

dyskusja, praca z materiałami źródłowymi,

Metody i kryteria oceniania:

Obecność podczas ćwiczeń

Udział w dyskusjach

Ocena przygotowanych zajęć na wybrany temat

Kolokwium końcowe- test

Uwagi:

gr ćwiczeniowa dla II DMPC 9

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aaffee6a21cc245499738496a27a283d5%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=5be19fdb-58b6-47ab-b0d5-adf9d9cb48b0&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)