Systemy wsparcia osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PC-5F-SWS]
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 5
Przedmiot: | Systemy wsparcia osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PC-5F-SWS] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 11:40 - 13:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Kasper Sipowicz | ||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Charakterystyka szkolnictwa specjalnego. 2. Klasy i oddziały integracyjne w szkolnictwie ogólnodostępnym. 3. Zalety i wady szkolnictwa specjalnego, integracyjnego i ogólnodostępnego. 4. System poradni szkolno-pedagogicznych. 5. Model macierzy wsparcia. 6. Orzecznictwo dla celów kształcenia specjalnego. 7. Doradztwo zawodowe dla osób z SPE. 8. Edukacja seksualna dla osób z SPE. 9. Wsparcie instytucjonalne na poziomie rodziny osób z SPE. 10. Organizacje trzeciego sektora we wsparciu osób z SPE. 11. Osoby z niepełnosprawnościami w systemie prawa karnego. 12. Wsparcie dla osób pracujących z uczniem z SPE. 13. Edukacja zdrowotna osób z SPE (profilaktyka I fazy/zapobieganie, II fazy/obserwacja, III fazy/leczenie). 14. Czynniki psychologiczne i społeczne decydujące o skuteczności wsparcia osób z SPE. 15. Grupy samopomocowe osób z SPE i różnymi formami niepełnosprawności. 16. Znaczenie wolontariatu w systemie wsparcia. 17. System rentowy jako forma wsparcia instrumentalnego dla osób z SPE i różnymi formami niepełnosprawności. 18. Osoby z SPE wobec współczesnych narzędzi teleinformatycznych – profity i zagrożenia. 19. Uczniowie z nieheteronormatywną orientacją seksualną w polskim systemie oświaty. 20. Mniejszości narodowe, etniczne i religijne w polskim systemie oświaty. 21. Rodzaje placówek rehabilitacyjnych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych dla uczniów z SPE. 22. Systemy wsparcia uczniów z SPE w innych krajach UE. 23. Wizerunek osób z SPE kreowany przez media w Polsce. 24. Wizerunek osób z SPE kreowany przez media zagraniczne. 25. Rola rodziny w nauczaniu i wychowaniu osób z SPE. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
praca indywidualna, praca grupowa, dyskusja, metoda projektowa |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Pomiar efektów kształcenia: przygotowanie prezentacji na jeden z zaproponowanych tematów (zob. zakładka "zakres tematów). |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla II DMPC 5 Kod do zespołu na MS Teams: j8x38b8 Link do zespołu na MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a0f0994df3aaf45e5a61bae2feb20b709%40thread.tacv2/conversations?groupId=23be42c3-9e95-41e5-8463-133746a5d7c2&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.