Metodyka wychowania fizycznego [PC-5F-MWF]
Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 8
Przedmiot: | Metodyka wychowania fizycznego [PC-5F-MWF] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każda środa, 13:30 - 15:05
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Adamina Korwin-Szymanowska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Przykładowa literatura 1. Madejski, E., Węglarz, J. (2018). Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego. Podręcznik dla nauczycieli i studentów. Kraków: Impuls. 2. Tatarczuk, J. (2011). Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski. 3. Warchoł, K. (2015). Podstawy metodyki współczesnego wychowania fizycznego. Rzeszów: Wydawnictwo Oświatowe FOSZE. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wprowadzenie do tematyki ćwiczeń. Poznajmy się Ruch, mózg i uczenie się Teoretyczne podstawy współczesnej metodyki wychowania fizycznego Konstruowanie programu autorskiego (1) – podstawy teoretyczne, koncepcje, cele, treści. Konstruowanie programu autorskiego (2) – procedury osiągania celów, metody, formy. Wychowanie fizyczne w warunkach naturalnych. Gry i zabawy w sali – przykłady Ocena jakości pracy ucznia w zakresie wychowania fizycznego. Bezpieczeństwo. Spotkanie podsumowujące. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
W trakcie zajęć będą stosowane następujące metody: - asymilacji wiedzy - pogadanka, dyskusja, praca z książką - samodzielnego dochodzenia do wiedzy - uczenie się przez odkrywanie, klasyczna metoda problemowa - metody praktyczne - uczenie się przez działanie, metody ćwiczebne, realizacji zadań |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wyzwanie podsumowujące zajęcia - jedno do wyboru: 1) esej 2) program autorski wychowania fizycznego 3) książka autorskich gier i zabaw ruchowych Kryteria oceny omówione na pierwszych zajęciach. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla II DMPC 8 Semestr realizowany na platformie TEAMS. Link umożliwiający wejście studenta do grupy jest wysyłany pocztą USOS. https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a304d0f19b61c45588248a6bc263b28ce%40thread.tacv2/conversations?groupId=89df656d-cf51-4d56-af35-ae3484123d85&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 2 ECTS 15h- godziny kontaktowe 45h - praca własna studenta z materiałami, źródłami celem przygotowania się do wytyczonych zadań w ramach prowadzonych zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.