Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy metodyki kształcenia przedszkolnego i wczesnoszkolnego [PC-5F-PKW] Semestr letni 2020/2021
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy metodyki kształcenia przedszkolnego i wczesnoszkolnego [PC-5F-PKW]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020L] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 13:30 - 15:05
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 185
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Beata Rola
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. E., Moszyńska A., Owczarska B., Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, Wydawnictwo: ZW SFS, Kielce 2000

2. Brzezińska A. I., Psychologiczne portrety człowieka Wydawnictwo: GWP, Gdańsk 2005

3. Cichocki A. (red.), Edukacja elementarna szansą nowej jakości wychowania, Wydawnictwo: Trans Humana, Białystok 2005

4. Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna podstawowo problemy i rozwiązania, Wydawnictwo: Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2006.

5. Klim - Klimaszewska A,. Trzylatek w przedszkolu. Gotowość dziecka trzyletniego do podjęcia edukacji przedszkolnej, Wydawnictwo: Erika, Warszawa 2011.

6. Klus-Stańska D., Szczepska-Pustkowska M. (red.), Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania, Wydawnictwo: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne Gandalf, Warszawa 2009

7. Laska E. I., Piątek T., Wokół zintegrowanego kształcenia uczniów w młodszym wieku, szkolnym, Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2005.

8. Wlaźnik B., Koncepcja pracy wychowawczo-dydaktycznej w edukacji przedszkolnej. Plany pracy i scenariusze zajęć, Wydawnictwo: Wyd. Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2008.

Literatura uzupełniająca:

1. Aktualne programy edukacyjne i przewodniki metodyczne z wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego – zasoby internetowe

2. Bałachowicz J., Kowalska A. (red.), Wczesna edukacja dziecka. Stan obecny – perspektywy – potrzeby, Wydawnictwo: WSP, Warszawa 2006.

3. Brejnak W., Czy Twój przedszkolak dojrzał do nauki?, Wydawnictwom: PZWL Wydawnictw: Lekarskie, Warszawa 2006.

4. Denek K., Ku dobrej edukacji, Wydawnictwo: Akapit, Toruń–Leszno 2005.

5. Dzierzgowska I., Jak uczyć metodami aktywnymi, Wydawnictwo: Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2007.

6. Jąder M., Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi. Wydawnictwo: Impuls, Kraków 2018.

7. Stańczak I., Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. Teoria i praktyka, Wydawnictwo: ZNP, Kielce 2008.

Zakres tematów:

1. Adaptacja dziecka do przedszkola, jego istota i uwarunkowania.

2. Prawidłowości rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i jego wpływ na organizację zajęć w przedszkolu.

3. Praca opiekuńczo-wychowawcza z dziećmi w przedszkolu i w szkole na różnych etapach edukacyjnych.

4. Proces wychowawczo – dydaktyczny w przedszkolu i szkole, jego istota i specyfika.

5. Teoretyczne i metodyczne podstawy organizowania procesu edukacyjnego w klasach I-III

6. Metody i formy pracy z dziećmi w przedszkolu i w młodszym wieku szkolnym (zgodnie z koncepcją kształcenia zintegrowanego) - aktywizujące metody nauczania, ich zastosowanie w procesie wspomagania rozwoju małych uczniów.

7.Etapy osiągania umiejętności kluczowych i sposoby realizacji w ramach obszarów edukacji przedszkolnej:

8. Organizacja nauczania i wychowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia/uczenia się:

- zdalna praca zespołowa nad podanymi zagadnieniami

- wykład interaktywny,

- dyskusja dydaktyczna, burza mózgów,

- praca z tekstem,

- prezentacja multimedialna, film;

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie przedmiotu będzie po uzyskaniu pozytywnej oceny z testu wykonanego w formie pisemnej

Uwagi:

Praca synchroniczna i asynchroniczna z wykorzystaniem platformy TEAMS:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5c3a15169e88424da46b0630c2f92f1e%40thread.tacv2/conversations?groupId=4ff9370f-242f-42b6-ad3c-99849e62ecb3&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

• materiały będą przekazywane online w formie prezentacji multimedialnych, materiałów uzupełniających i literatury w formie skanów lub plików pdf.

• instrukcje wykonania zadań będą przesyłane mailem na adres grupowy lub umieszczone w aplikacji Microsoft Teams w zakładce „Zadania”

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)