Etyka [AK-0F-ETY]
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 17
Przedmiot: | Etyka [AK-0F-ETY] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 17 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 11:40 - 13:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Iwona Stachowska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura przedmiotu przesyłana studentom w formie linków lub plików .pdf za pośrednictwem platformy MS Teams oraz poczty USOS: 1. I. Lazarii-Pawłowska, "Warunkowe i bezwarunkowe obowiązywanie norm moralnych, 2. Arystoteles, "Etyka nikomachejska", rozdz. 1,2, różne wydania. 3. I. Kant, "Uzasadnienie metafizyki moralności", Wydawnictwo ANTYK, Kęty 2001, s. 11-19, 30-49. 4. J.S. Mill, "Utylitaryzm", PWN, Warszawa 2006, rozdz. II, s. 9-35. 5. H. Jonas, "Zasada odpowiedzialności", Kraków 1996, s. 58-77. 6. P. Singer, "Etyka praktyczna", rozdz. 7, s. 170-208, różne wydania. 7. M. Środa, "Argumenty za i przeciw etyce zawodowej", [w:] "Etyka" nr 27/1994, s. 167-195. 8. L. Kołakowski, "Etyka bez kodeksu", w tenże: "Kultura i fetysze", Warszawa 2000. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wybrane problemy etyki ogólnej: warunkowe i bezwarunkowe obowiązywanie norm moralnych (2 godz.) 2. Wybrane teorie etyczne: etyka cnót (Arystoteles) (2 godz.) 3. Wybrane teorie etyczne: etyka obowiązku (Immanuel Kant) (2 godz.) 4. Wybrane teorie etyczne: etyka użyteczności (John Stuart Mill) (2 godz.) 5. Wybrane problemy etyki środowiskowej (Hans Jonas) (2 godz.) 6. Wybrane problemy z zakresu bioetyki (Peter Singer) (2 godz.) 7. Kodeksy etyczne: czy etyka potrzebuje kodeksów? (2 godz.) 8. Podsumowanie (1 godz.) |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- cotygodniowe przesyłanie za pośrednictwem platformy MS Teams (zadania) materiałów wraz z zagadnieniami, pytaniami przygotowanymi pod kątem dyskusji prowadzonej na zajęciach; - w trakcie zajęć: dyskusja, praca z tekstem, za pośrednictwem platformy MS Teams (studenci zgłaszają chęć uczestnictwa w dyskusji poprzez kliknięcie "żółtej łapki" bądź na czacie). |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji: na bieżąco na każdych zajęciach w oparciu o dyskusję, znajomość literatury przedmiotu; udział w dyskusji każdorazowo odnotowywany przez prowadzącego w formie plusów za aktywność (minimalna liczba plusów potrzebnych do zaliczenia ćwiczeń 4); dla osób nieaktywnych bądź nieaktywnych w wystarczającym stopniu przeprowadzona na platformie MS Teams odpowiedź ustna sprawdzająca znajomość analizowanych tekstów i treści poruszanych na zajęciach. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa II DMPW 4 link do zespołu na platformie MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a933f4326518a496c9589ed136286d5c8%40thread.tacv2/conversations?groupId=bd30f38d-cb28-4dd4-9e7c-5ab0233ab92f&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.