Podstawy psychologii [PC-5F-PPY]
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Podstawy psychologii [PC-5F-PPY] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 9:50 - 11:25
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Hryniewicka | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Doliński, D., Strelau, J. (2016). Psychologia akademicka. Podręcznik akademicki. Gdańsk: GWP. 2. Gerrig R.J., Zimbardo P.G. (2011). Psychologia i życie. Wydanie nowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 3. Jankowska, M. (2008). Podstawy psychologii. Warszawa: Wydawnictwo UW. 3. Kosslyn S.M., Rosenberg R.S., (2006). Psychologia. Mózg. Człowiek. Świat, Znak, 2006. 4. Mietzel, G. (2011). Wprowadzenie do psychologii. Gdańsk: GWP. Literatura uzupełniająca 1. Augustynek A. (2019). Wprowadzenie do psychologii. Warszawa: Difin 2. Pilecka, W., Rudkowska, G. i Wrona, L. (red.),(2008). Podstawy psychologii. Podręcznik dla studentów kierunków nauczycielskich. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do nauk psychologicznych - definicja i cele psychologii, podział nauk psychologicznych, metody stosowane w psychologii 2. Koncepcje psychologii człowieka: koncepcja psychodynamiczna (psychoanaliza i neopsychoanaliza), koncepcja behawiorystyczna, koncepcja poznawcza, koncepcja humanistyczna. 3. Percepcja:wrażenia i spostrzeżenia. 4. Procesy uczenia się i pamięci. 5. Myślenie i rozwiązywanie problemów. 6. Emocje i uczucia. 7. Motywacja. 8. Inteligencja. 9. Temperament. 10 . Osobowość - teorie cech. 11. Funkcjonowanie człowieka w sytuacjach trudnych, stres, frustracja. 12.Człowiek jako istota społeczna. Ja w rzeczywistości społecznej. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Praca z tekstem źródłowym, dyskusja tematyczna, wykonanie zadanych ćwiczeń i zadań. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uzyskanie poprawnej oceny ze sprawdzianu obejmującego materiał omówiony na zajęciach oraz zdobyty samodzielnie zgodnie ze wskazaniami przekazanymi podczas 1-szych zajęć organizacyjnych, aktywność na zajęciach, samodzielne przygotowanie i wygłoszenie referatu na wybrany temat, znajomość literatury przedmiotu. W przypadku usprawiedliwionej nieobecności dodatkowa praca w terminie uzgodnionym z prowadzącym. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa I DMPC 2 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2b3dc4f523b14610aa38e83b24ac064a%40thread.tacv2/conversations?groupId=749924fa-6cf5-4b54-b7f3-dd7c7039233d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.