Seminarium dyplomowe magisterskie - 4 i złożenie pracy [PE-2F-MR4]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Seminarium,
grupa nr 7
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe magisterskie - 4 i złożenie pracy [PE-2F-MR4] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Ligia Tuszyńska | ||||||||||||
Literatura: |
Bańka A., Społeczna psychologia rozwoju, Warszawa, Scholar, 2002. Bokszański Z., Tożsamości zbiorowe, Warszawa, PWN, 2005. Bejnarowicz J., Zmiany stanu zdrowia Polaków i jego uwarunkowań. Wyzwania dla promo¬cji zdrowia. „Promocja Zdrowia, Nauki Społeczne i Medycyna” 1996. Białecka-Pikul M., Wczesne dzieciństwo, [w:] Psychologia rozwoju człowieka, red. J. Trempała, PWN, Warszawa 2011. Brzezińska A., Dzieciństwo i dorastanie: korzenie tożsamości osobistej i społecznej, [w:] A. W. Brzezińska, A. Hulewska, J. Słomska (red.), Edukacja regionalna, PWN, Warszawa 2006. Budniak, A., Edukacja społeczno przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, impuls, Kraków, 2017 Dolińska-Zygmunt G., Behawioralne wyznaczniki zdrowia - zachowania zdrowotne [w:] Elementy psychologii zdrowia, red. G. Dolińska-Zygmunt, Wydawnictwo Uniwersyteckie. Wrocław 1996. Creswell John W., Projektowanie badań naukowych, Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wyd. UJ. Kraków 2013 Goriszowski W., Badania pedagogiczne w zarysie, WWS Warszawa 2007. Grębowski R., H. Kirschner, T. Januszko, Świadomość zdrowotna, Warszawa 2012. Krystoszek Z., Uwarunkowania, założenia i metody badań pedagogicznych, Warszawa 2011. Kulik T.B., Koncepcja zdrowia w medycynie [w:] Zdrowie w medycynie i naukach społecznych. red. T.B. Kulik, I. Wrońska. Oficyna Wydawnicza Fundacji Uniwersyteckiej, Stalowa Wola 2010. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2009. Nowak S., Metody badań społecznych, PWN, Warszawa 2020 Parlak, M., Edukacja przyrodniczo-ekologiczna dzieci w wieku przedszkolnym, Kielce 2019 Pilch T., Metodologia pedagogicznych badań środowiskowych, PWN. Warszawa 2011. Sampson, S.,D, Kalosze pełne kijanek. Jak dzięki rozwijaniu miłości do przyrody wychować kreatywne, odważne i odpowiedzialne dziecko., Przekład: Joanna Żywina, Białystok, 2016 Tuszyńska, L., Pedagogika zrównoważonego rozwoju z przyrodą w tle, Toruń, 2018 |
||||||||||||
Zakres tematów: |
• Wybór tematu i konceptualizacja pracy dyplomowej • Opracowanie rozdziałów teoretycznych na podstawie literatury • Metodologia badań pedagogicznych • Cel pracy i problemy badawcze • Metody jakościowe, ilościowe i mieszane • Narzędzia badawcze – opracowanie arkusza analizy dokumentów, kwestionariusz wywiadu i ankiety • Cytowanie literatury • Przebieg badań, • Dane statystyczne i prezentacja wyników • Analiza porównawcza wyników badań • Podsumowanie pracy, wnioskowanie i konkluzja • Dobór literatury przedmiotu – technika odwołań i cytowanie • Przygotowanie do egzaminu dyplomowego |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Przesyłanie całości prac dyplomowych do akceptacji prowadzacego, Dyskusja |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Złożenie i zaakceptowanie pracy dyplomowej warunkuje zaliczenie seminarium |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. seminaryjna II ZU/Pe - prof L. Tuszyńska Grupa otrzymała link do zajęć w aplikacji Teams przez USOS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.