Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole podstawowej - 2 [PC-2S-MN2]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole podstawowej - 2 [PC-2S-MN2] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Zn]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 19:50
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 17:20
(sala nieznana) |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 62 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Żabińska | ||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Chłapowski, W., Smirnow, E. (red.). (1983). Nauczanie historii w szkole podstawowej specjalnej. Warszawa: WSiP. 2. Frydrychowska, L.(1982). Nauczanie języka polskiego w klasach 5-8 szkoły podstawowej specjalnej. Poradnik metodyczny. Warszawa: WSiP 3. Głodkowska, J. (1999). Poznanie ucznia szkoły specjalnej. Warszawa: WSiP 4. Głodkowska, J. (red.). (2011). Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Warszawa: APS 5. Małkowska, T. (1983). Nauczanie przyrody w szkole podstawowej specjalnej. Warszawa: WSiP. 6. Muszyńska, I., Kowaliszyn, K. (1992). Nauczanie języka polskiego w klasie 3 i 4 szkoły specjalnej. Warszawa: WSiP 7. Pasternak, E. (1991). Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania w klasach wyższych szkoły podstawowej specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Lublin: UMCS. 8. Pasternak, E. (1994). Materiały z metodyki kształcenia upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w szkole specjalnej. Lublin: wyd. UMCS. 9. Sadowska, S. (red.). (2006). Nauczanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Toruń: Akapit 10. Siwek, H.(1992). Możliwości matematyczne uczniów szkoły specjalnej. Warszawa: WSiP. 11. Smykowska, D. (2006). Materiały metodyczne do nauczania dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim. Kraków: Impuls 12. Stawowy-Wojnarowska ,I.(red.). (1990). Nauczanie w klasach 4-8 szkoły specjalnej. Warszawa: WSiP. 13. Tkaczyk, G., Serafin, T. (red.).(2001). Poradnik metodyczny dla nauczycieli kształcących uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych. Warszawa: MEN. 14. Węglińska, M.(2005). Jak przygotować się do lekcji? Wybór materiałów dydaktycznych. Kraków: Impuls. 15. Wyczesany J. (2005). Pedagogika upośledzonych umysłowo. Kraków: Impuls |
||||||||||
Zakres tematów: |
-Planowanie procesu kształcenia i wychowania dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną na II etapie edukacji. 2. Dostosowywanie procesu kształcenia i wychowania do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną na II etapie edukacji. 3. Kontrola i ocena wiadomości i umiejętności uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w klasach IV - VIII szkoły podstawowej; wyniki sprawdzianów i egzaminów; ewaluacja programów nauczania 4. Kompetencje nauczyciela do pracy w klasach starszych w szkole specjalnej. |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
wykład dyskusja praca z tekstem metoda sytuacyjna |
||||||||||
Uwagi: |
gr. wykładowa II ZU/PC-ERIw link do zespołu w aplikacji Teams: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a9d96b711986f4d66997b385a5dd633e6%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=30ad41f0-8495-446e-895c-98607cc75a98&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.