Metodyka pracy z uczniem w grupie zróżnicowanej [PC-2S-MPG]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metodyka pracy z uczniem w grupie zróżnicowanej [PC-2S-MPG] | ||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana) |
||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 27 | ||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||
Prowadzący: | Magda Lejzerowicz | ||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Al-Khamisy D., Edukacja włączająca edukacją dialogu. W poszukiwaniu modelu edukacji dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym,. Wyd. APS, Warszawa 2013. 2. Szczepkowska K., Edukacja włączająca w szkole - szanse i wyzwania, Warszawa, ORE, 2019 https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=24183 3. Lejzerowicz, M. (2016). Włączanie i integracja a stygmatyzacja osób z niepełnosprawnością w polskiej edukacji. Forum Oświatowe, 28(1), s. 133-157. 4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych. 5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej. 6. Reid J, Forrestal P, Cook J; " Uczenie się w małych grupach w klasie "; WSiP, W-wa 1996 7. Szumski G., Firkowska-Mankiewicz A., Wokół edukacji włączającej. Efekty kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, Wyd. APS, Warszawa 2010. Literatura uzupełniająca: 1. Rau K., Ziętkiewicz E.: Jak aktywizować uczniów. „Burza mózgów” i inne techniki w edukacji. Oficyna E.Brudnik, A.Moszyńska, B.Owczarska Wydawnicza G&P, Poznań 2000."Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie" Zakład Wydawniczy SFS Kielce 2000. 2. Florek A.: Dziecko w grupie. Warszawa, Wyd. Pedagog, 2010 3. Zacharuk T., Edukacja włączająca szansą dla wszystkich uczniów. Meritum. Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny Nr 1(20) 2011 4. Kształcenie nauczycieli przygotowujące do edukacji włączającej. Profil nauczyciela edukacji włączającej. Europejska Agencja Rozwoju Edukacji Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami. |
||||||||||||||
Zakres tematów: |
Grupa - role w grupie. Praca w grupach – organizacja zespołów, małe grupy, uczenie się kooperacyjne, aranżacja przestrzeni do pracy w grupach. Analiza podstawy programowej pod kątem dostosowania zawartych w niej treści do zróżnicowanych potrzeb uczniów. Analiza przykładowego programu nauczania pod kątem trudności w jego realizacji przez uczniów o specjalnych bądź specyficznych potrzebach edukacyjnych. Omówienie wybranych metod aktywizujących krąg praca w małych grupach (zasady doboru par i grup oraz różne techniki pracy grupowej) rysunek, linia czasu, gry i zabawy dydaktyczne, burza mózgów, dyskusja, za i przeciw, drama, metoda projektów, mapa pojęciowa, meta plan, piramida priorytetów. Rola współpracy i wsparcia rówieśniczego w kształceniu włączającym. Tutoring rówieśniczy jako forma wsparcia dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia z użyciem narzędzi multimedialnych, dyskusja, praca w grupach. |
||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i formy realizacji przedmiotu na odległość Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów w aplikacji Teams link do zespołu https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a9d681fdffdc34b02bcebb9dc43516fe9%40thread.tacv2/conversations?groupId=604e1174-8575-4757-8bfd-55fed418c618&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 kod do zespołu: hjd8vxx Osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie przygotowanej prezentacji wybranej metody pracy w grupie zróżnicowanej oraz prac cząstkowych: dostosowanie karty pracy do potrzeb uczniów z grupy zróżnicowanej, aktywności w trakcie zajęć, dyskusja w grupach zdalnych na wskazane tematy, wykonywania ćwiczeń na bieżąco w trakcie zajęć zdalnych na platformie Teames. Zaliczenie ćwiczeń zaplanowano w trakcie ostatnich zajęć w dniu 30.05, w razie indywidualnych potrzeb studentów dotyczących dostosowania zaliczenia proszę o kontakt indywidualny. |
||||||||||||||
Uwagi: |
gr. ćwiczeniowa II ZU/PC-EIWw2 Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów w aplikacji Teams link do zespołu https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a9d681fdffdc34b02bcebb9dc43516fe9%40thread.tacv2/conversations?groupId=604e1174-8575-4757-8bfd-55fed418c618&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 kod do zespołu: hjd8vxx |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.