Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka pracy z uczniem w grupie zróżnicowanej [PC-2S-MPG] Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka pracy z uczniem w grupie zróżnicowanej [PC-2S-MPG]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 19:00
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 57
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Danuta Al-Khamisy
Literatura:

Al-Khamisy D.(2013) Edukacja włączająca edukacją dialogu. APS Warszawa

Al-Khamisy, D (2021). Edukacja w klasie zróżnicowanej ORE

Bruner J.S. (1966). W poszukiwaniu teorii nauczania. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.

Brzezińska A. (2008). Nauczyciel jako organizator społecznego środowiska uczenia się, [w:] Roz-wijanie zdolności uczenia się. Wybrane konteksty i problemy. E. Filipiak (red.). Bydgoszcz: Wy-dawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego

Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych sp. z o.o.Techniki efektywnej pracy z grupa i jednostkaMateriałyszkoleniowe dla uczestnikówwarsztatów bloku Bopracowanew ramach projektuPraktyki pedagogiczne drogą do innowacyjnego szkolnictwa

Gagné R., Briggs L.J., Wager W.W. (1992). Zasady projektowania dydaktycznego. Warszawa: Wy-dawnictwa Szkolne i Pedagogiczne

Krzyżewska Jadwiga Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolne, AU Omega, Suwałki,1998

K. Rau, E. Ziętkiewicz: „ Jak aktywizować uczniów. Burza mózgów i inne techniki edukacyjne ” Oficyna Wydawnicza G&P, Poznań 2000.

Reid J.-A., Forrestal P., Cook J. (1996). Uczenie się w małych grupach w klasie. Warszawa: Wydaw-nictwa Szkolne i Pedagogiczne

Zakres tematów:

Zastosowanie dialogu edukacyjnego w planowaniu pracy w grupie zróżnicowanej

Grupa, jako zbiorowość jednostek, jej prawa w społeczeństwie w kwestii przyjmowania pewnych pozycji i zależności jednostek. Role w grupie.

- Etapy uczenia się w klasie w małych grupach, organizacja klasy, kierowanie małymi grupami. Tutoring rówieśniczy jako forma wsparcia dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

- Praca w małych grupach i uczenie się kooperacyjne jako strategia dialogowej edukacji, aranżacja przestrzeni do pracy w grupach.

- Ocenianie włączające i ocenianie kształtujące w grupie zróżnicowanej.

- Organizacja klasy w kształceniu włączającym z uwzględnieniem klimatu klasy. Elastyczność doboru i stosowania metod w kształceniu włączającym.

- Rola współpracy i wsparcia rówieśniczego w kształceniu włączającym. Dostosowanie form i warunków sprawdzania wiedzy i umiejętności do zdiagnozowanych u uczniów zaburzeń.

Tutoring rówieśniczy jako forma wsparcia dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Rola współpracy i wsparcia rówieśniczego w kształceniu włączającym.

Metody dydaktyczne:

wykład interaktywny

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny po zaliczeniu ćwiczeń.

Uwagi:

gr. wykładowa II ZU/PC-EIW

wykłady prowadzone zdalnie na plartormie Teams

link do przedmiotu:

terminy: 28.02.21, 13.03.21, 9.05.21

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3058abcb5ce046d7886215f7ba130a4a%40thread.tacv2/conversations?groupId=af6a66d6-fcb6-40c7-b528-870b3b4d6869&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)