Metodyka pracy z uczniem w grupie zróżnicowanej [PC-2S-MPG]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka pracy z uczniem w grupie zróżnicowanej [PC-2S-MPG] | ||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 19:00
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
(sala nieznana) |
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 57 | ||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||
Prowadzący: | Danuta Al-Khamisy | ||||||||
Literatura: |
Al-Khamisy D.(2013) Edukacja włączająca edukacją dialogu. APS Warszawa Al-Khamisy, D (2021). Edukacja w klasie zróżnicowanej ORE Bruner J.S. (1966). W poszukiwaniu teorii nauczania. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy. Brzezińska A. (2008). Nauczyciel jako organizator społecznego środowiska uczenia się, [w:] Roz-wijanie zdolności uczenia się. Wybrane konteksty i problemy. E. Filipiak (red.). Bydgoszcz: Wy-dawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych sp. z o.o.Techniki efektywnej pracy z grupa i jednostkaMateriałyszkoleniowe dla uczestnikówwarsztatów bloku Bopracowanew ramach projektuPraktyki pedagogiczne drogą do innowacyjnego szkolnictwa Gagné R., Briggs L.J., Wager W.W. (1992). Zasady projektowania dydaktycznego. Warszawa: Wy-dawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Krzyżewska Jadwiga Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolne, AU Omega, Suwałki,1998 K. Rau, E. Ziętkiewicz: „ Jak aktywizować uczniów. Burza mózgów i inne techniki edukacyjne ” Oficyna Wydawnicza G&P, Poznań 2000. Reid J.-A., Forrestal P., Cook J. (1996). Uczenie się w małych grupach w klasie. Warszawa: Wydaw-nictwa Szkolne i Pedagogiczne |
||||||||
Zakres tematów: |
Zastosowanie dialogu edukacyjnego w planowaniu pracy w grupie zróżnicowanej Grupa, jako zbiorowość jednostek, jej prawa w społeczeństwie w kwestii przyjmowania pewnych pozycji i zależności jednostek. Role w grupie. - Etapy uczenia się w klasie w małych grupach, organizacja klasy, kierowanie małymi grupami. Tutoring rówieśniczy jako forma wsparcia dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. - Praca w małych grupach i uczenie się kooperacyjne jako strategia dialogowej edukacji, aranżacja przestrzeni do pracy w grupach. - Ocenianie włączające i ocenianie kształtujące w grupie zróżnicowanej. - Organizacja klasy w kształceniu włączającym z uwzględnieniem klimatu klasy. Elastyczność doboru i stosowania metod w kształceniu włączającym. - Rola współpracy i wsparcia rówieśniczego w kształceniu włączającym. Dostosowanie form i warunków sprawdzania wiedzy i umiejętności do zdiagnozowanych u uczniów zaburzeń. Tutoring rówieśniczy jako forma wsparcia dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Rola współpracy i wsparcia rówieśniczego w kształceniu włączającym. |
||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład interaktywny |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny po zaliczeniu ćwiczeń. |
||||||||
Uwagi: |
gr. wykładowa II ZU/PC-EIW wykłady prowadzone zdalnie na plartormie Teams link do przedmiotu: terminy: 28.02.21, 13.03.21, 9.05.21 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3058abcb5ce046d7886215f7ba130a4a%40thread.tacv2/conversations?groupId=af6a66d6-fcb6-40c7-b528-870b3b4d6869&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.