Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną [PC-2S-MTI]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną [PC-2S-MTI] | ||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Zn]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana) |
||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||
Liczba osób w grupie: | 51 | ||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||
Prowadzący: | Agnieszka Żabińska | ||||||
Literatura: |
Affolter, F. (1997). Spostrzeganie. Rzeczywistość. Język. Warszawa: WSiP Olechnowicz, H. (2012). Terapia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Programy i metody. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Marcinkowska, B. (2011). Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (część 1). „Szkoła Specjalna”, nr 3, s. 215 – 223. Marcinkowska, B. (2011). Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (część 2). „Szkoła Specjalna”, nr 4, s. 296 – 302. Uzupełniająca: Delacato, C. (1995). Dziwne, niepojęte, autystyczne dziecko. Warszawa: SYNAPSIS. Kielin, J. (2013). Rozwój daje radość. Gdańsk: GWP. Knill M.,Knill Ch. (1995). Programy aktywności. Świadomość ciała. Kontakt i komunikacja. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej, MEN. Kopeć, D., (2013). Rzeczywistość (nie)edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną, Poznań:UAM |
||||||
Zakres tematów: |
1. Definiowanie niepełnosprawności oraz niepełnosprawności intelektualnej (Światowa Organizacja Zdrowia, DSM-V, ICD 10) 2. Charakterystyka funkcjonowania osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną.Charakterystyka funkcjonowania osób z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną. Charakterystyka funkcjonowania osób z głęboką sprzężoną niepełnosprawnością 3. Przegląd wybranych metod wspomagających rozwój dzieci z niepełnosprawnością intelektualną – zastosowanie metod w planowaniu pracy terapeutycznej i edukacyjnej dziecka: a. Metoda Ośrodków Pracy b. Metoda Porannego kręgu c. Programy aktywności Knillów d. Metoda F. Affolter. e. Metody oddziaływania na zaburzenia sensoryczne. SI, Snoezellen, MRR Sherborne. 4. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych - zakłócające zachowania dzieci i konstruktywne interwencje |
||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład |
||||||
Uwagi: |
gr. wykładowa II ZU/PC -EIWw link do zespołu w Teams: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ad8605c2553d34f8a83038f17806922f2%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=ab5a5025-db0e-48eb-8207-12ba647e60bd&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.