Metodyka edukacji w klasach integracyjnych na I i II etapie edukacji [10-2S-MIE]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka edukacji w klasach integracyjnych na I i II etapie edukacji [10-2S-MIE] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Zn]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana) |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Prowadzący: | Danuta Al-Khamisy | ||||||||||
Literatura: |
1. Al-Khamisy, D. (2006). Edukacja przedszkolna a integracja społeczna. Warszawa: Żak 2. Al-Khamisy, D. (2000). Integracja społeczna. Praktyczne próby wdrażania. Warszawa: Żak 3. Al-Khamisy, D., Bogucka,(2009) J. Szkoła dla wszystkich. CMPPP, Warszawa 4. Al-Khamisy, D. (2013). Edukacja włączająca edukacją dialogu..... 5. Bogucka, J. (1996). Wychowanie i nauczanie integracyjne. Nowe doświadczenia. Warszawa: CMPP 6. Głodkowska, J. (2017). Dydaktyka specjalna. Warszawa PWN Uzupełniająca 1 Klus- Stańska, D., Nowicka, M, (2005). Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej. Warszawa: WSiP 2. Maciarz, A. (1999). Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych. Kraków: Impuls 3. Misiorna, E.Ziętkiewicz (2006). Zintegrowana edukacja w klasach I-III. Poznań: wojewódzki Ośrodek Metodyczny. 4. Flis, R. (2005). Praca w klasie integracyjnej. Impuls, Kraków Gajdzica Z., Kategorie sukcesów w opiniach nauczycieli klas integracyjnych jako przyczynek do poszukiwania koncepcji edukacji integracyjnej, Kraków 2013, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. materiały ORE oraz autorskie materiały prowadzącej |
||||||||||
Zakres tematów: |
Prawne podstawy tworzenia klas integracyjnych; Prointegracyjne metody i formy pracy w szkolnej grupie integracyjnej Etapy działania szkoły jako placówki integracyjnej w zakresie różnych płaszczyzn Etapy pracy nauczyciela w edukacji integracyjnej; wizja, motywy, środki, wsparcie, plan działania, ewaluacja Różnice i podobieństwa edukacji integracyjnej na każdym poziomie edukacji Specyfika kształcenia zintegrowanego na etapie wczesnoszkolnym: psychologiczne i pedagogiczne podstawy kształcenia zintegrowanego kształcenie Współpraca nauczyciela wspomagającego z nauczycielami przedmiotów. Współpraca szkoły z rodzicami. Charakterystyka rozwojowa ucznia w okresie wczesnoszkolnym i wczesnej adolescencji Analiza podstawy programowej na I i II etapie edukacji - uczenie się w małych grupach w klasie, znaczenie superwizji, indywidualizowanie nauczania ocenianie w szkole/ od oceny opisowej, kształtującej po ocenę formalną/ Wybrane metody i formy pracy w edukacji zintegrowanej; drama, zabawa swobodna, zabawa dydaktyczna, gra, dyskusja, metoda projektów Współpraca z bazą specjalistów oraz innymi nauczycielami w organizowaniu pomocy psych-pedagogicznej Praca nauczyciela wpierającego wobec dziecka z autyzmem, niepełnosprawnością intelektualną, z niepełnosprawnością ruchową, niedostosowaniem społecznym Praca nauczyciela wpierającego wobec dziecka z ADHD Zasady, metody i organizacja współpracy nauczycieli i współpracy z rodzicami; Tutoring rówieśniczy jako wsparcie dla ucznia |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody pracy: wykład, dyskusja, projekt, film, prezentacje, metody praktyczne, symulacje |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena wypowiedzi pisemnej w trakcie kolokwium Projekt jednostek metodycznych pracy w klasie integracyjnej z propozycją dostosowania dla uczniów ze spe projekt metod i form pracy z grupą zróżnicowaną Projekt pomiaru pozycji dziecka w grupie, Projekt metodyczny zabawy dydaktycznej z uwzględnieniem dostosowania dla uczniów ze spe udział aktywny w hospitacji zajęć/ lekcji w klasie integracyjnej, sprawozdania z hospitacji wg ustalonego planu Egzamin ustny |
||||||||||
Uwagi: |
gr.wykładowa III ZZ/PC-TPE-WW metody pracy: wykład, dyskusja, projekt, film, prezentacje, metody praktyczne, symulacje nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe np. wykład 12, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 Przygotowanie się do egzaminu 20 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15 Inne formy; projekty metodyczne 30 Sumaryczna liczba punktów ECTS 5 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6f3d225a597a4e79874665c694edafe8%40thread.tacv2/conversations?groupId=ee7d7008-054e-4209-96d1-1af274f2c570&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.