Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka edukacji w klasach integracyjnych na I i II etapie edukacji [10-2S-MIE] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka edukacji w klasach integracyjnych na I i II etapie edukacji [10-2S-MIE]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Zn] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Danuta Al-Khamisy
Literatura:

1. Al-Khamisy, D. (2006). Edukacja przedszkolna a integracja społeczna. Warszawa: Żak

2. Al-Khamisy, D. (2000). Integracja społeczna. Praktyczne próby wdrażania. Warszawa: Żak

3. Al-Khamisy, D., Bogucka,(2009) J. Szkoła dla wszystkich. CMPPP, Warszawa

4. Al-Khamisy, D. (2013). Edukacja włączająca edukacją dialogu.....

5. Bogucka, J. (1996). Wychowanie i nauczanie integracyjne. Nowe doświadczenia. Warszawa: CMPP

6. Głodkowska, J. (2017). Dydaktyka specjalna. Warszawa PWN

Uzupełniająca

1 Klus- Stańska, D., Nowicka, M, (2005). Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej. Warszawa: WSiP

2. Maciarz, A. (1999). Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych. Kraków: Impuls

3. Misiorna, E.Ziętkiewicz (2006). Zintegrowana edukacja w klasach I-III. Poznań: wojewódzki Ośrodek Metodyczny.

4. Flis, R. (2005). Praca w klasie integracyjnej. Impuls, Kraków

Gajdzica Z., Kategorie sukcesów w opiniach nauczycieli klas integracyjnych jako przyczynek do poszukiwania koncepcji edukacji integracyjnej, Kraków 2013, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

materiały ORE oraz autorskie materiały prowadzącej

Zakres tematów:

Prawne podstawy tworzenia klas integracyjnych;

Prointegracyjne metody i formy pracy w szkolnej grupie integracyjnej

Etapy działania szkoły jako placówki integracyjnej w zakresie różnych płaszczyzn

Etapy pracy nauczyciela w edukacji integracyjnej; wizja, motywy, środki, wsparcie, plan działania, ewaluacja

Różnice i podobieństwa edukacji integracyjnej na każdym poziomie edukacji

Specyfika kształcenia zintegrowanego na etapie wczesnoszkolnym:

psychologiczne i pedagogiczne podstawy kształcenia zintegrowanego kształcenie

Współpraca nauczyciela wspomagającego z nauczycielami przedmiotów.

Współpraca szkoły z rodzicami.

Charakterystyka rozwojowa ucznia w okresie wczesnoszkolnym i wczesnej adolescencji

Analiza podstawy programowej na I i II etapie edukacji

- uczenie się w małych grupach w klasie, znaczenie superwizji, indywidualizowanie nauczania

ocenianie w szkole/ od oceny opisowej, kształtującej po ocenę formalną/

Wybrane metody i formy pracy w edukacji zintegrowanej; drama, zabawa swobodna, zabawa dydaktyczna, gra, dyskusja, metoda projektów

Współpraca z bazą specjalistów oraz innymi nauczycielami w organizowaniu pomocy psych-pedagogicznej

Praca nauczyciela wpierającego wobec dziecka z autyzmem, niepełnosprawnością intelektualną, z niepełnosprawnością ruchową, niedostosowaniem społecznym

Praca nauczyciela wpierającego wobec dziecka z ADHD

Zasady, metody i organizacja współpracy nauczycieli i współpracy z rodzicami;

Tutoring rówieśniczy jako wsparcie dla ucznia

Metody dydaktyczne:

metody pracy: wykład, dyskusja, projekt, film, prezentacje,

metody praktyczne, symulacje

Metody i kryteria oceniania:

Ocena wypowiedzi pisemnej w trakcie kolokwium

Projekt jednostek metodycznych pracy w klasie integracyjnej z propozycją dostosowania dla uczniów ze spe

projekt metod i form pracy z grupą zróżnicowaną

Projekt pomiaru pozycji dziecka w grupie,

Projekt metodyczny zabawy dydaktycznej z uwzględnieniem dostosowania dla uczniów ze spe

udział aktywny w hospitacji zajęć/ lekcji w klasie integracyjnej,

sprawozdania z hospitacji wg ustalonego planu

Egzamin ustny

Uwagi:

gr.wykładowa III ZZ/PC-TPE-WW

metody pracy: wykład, dyskusja, projekt, film, prezentacje,

metody praktyczne, symulacje

nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe np. wykład 12, ćwiczenia 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury 20

Przygotowanie się do egzaminu 20

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15

Inne formy; projekty metodyczne 30

Sumaryczna liczba punktów ECTS 5

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6f3d225a597a4e79874665c694edafe8%40thread.tacv2/conversations?groupId=ee7d7008-054e-4209-96d1-1af274f2c570&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)