Metodyka wychowania fizycznego [PC-5F-MWF]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka wychowania fizycznego [PC-5F-MWF] | ||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 16:35 - 19:00
(sala nieznana) |
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||
Prowadzący: | Michał Knittel | ||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dni 14 lutego 2017r. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Dz.U. z 2017r.,poz 356. 2.Bondarowicz M.,Staniszewski T. ( 2015 ). Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. AWF Warszawa 3.Kierczak U.( 2013 ). Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Poradnik metodyczny. Oficyna Wyd.Impuls 4.Warchoł K.( 2014 ). Autorski program nauczania wychowania fizycznego. Fosz 5.Kutzner -Kozińska M.(1997). Korekcja wad postawy.AWF Warszawa Literatura dostępna w IBUK libra i pdf. Literatura uzupełniająca: 1. Bielski J., (2005). Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Kraków: Oficyna Wyd. Impuls 2. Nitecka -Walerych A.(2007). (red..) Kultura fizyczna i zdrowie w kształceniu zintegrowanym. Gdańsk. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 3. Trześniowski R., (1972). Gry i zabawy ruchowe. Warszawa 4. Bondarowicz M., (1997). Zabawy w grach sportowych Warszawa |
||||||||
Zakres tematów: |
1. Analiza dokumentów regulujących realizację wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej ( podstawa programowa ). 2.Bezpieczeństwo i higiena na zajęciach wychowania fizycznego. 3.Specyfika wychowania fizycznego i zdrowotnego w klasach I - III. 4.Rola gier i zabaw w wychowaniu fizycznym. 5.Organizacja lekcji - podstawowe zasady, cele, metody, formy. 6.Klasyfikacja zabaw i gier ruchowych oraz metodyka ich nauczania. 7.Korektywa i kompensacja na lekcjach wychowania fizycznego. |
||||||||
Metody dydaktyczne: |
- zajęcia odbywają się na platformie Teams - konsultacje indywidualne za pośrednictwem platformy Teams i poczty elektronicznej w domenie APS w godzinach dyżurów i zajęć dydaktycznych ( zgodnie z planem dostępnym w USOS ). |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Osiągnięcie zakładanych efektów nauczania weryfikowane będzie na podstawie: - samodzielne opracowanie wybranych tematów w formie wypowiedzi ustnej - przygotowanie własnych scenariuszy bądź konspektów zajęć wychowania fizycznego. |
||||||||
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe - 9h Przygotowanie do zajęć - 2h Przygotowanie scenariusza zajęć - 2h gr.ćwiczeniowa II ZM/PC 1 Link Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2a9af607054041d7923f9a8b7411e40a%40thread.tacv2/conversations?groupId=996d387e-fb71-4b33-bc9c-2c1fd1385713&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.