Metodyka edukacji technicznej [PC-5F-MTE]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Metodyka edukacji technicznej [PC-5F-MTE] | ||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana) |
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||
Prowadzący: | Monika Rebizant | ||||||||
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Kupisiewicz, Cz. (2000). Dydaktyka ogólna. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Graf-Punkt. Niemierko, B. (2002) Ocenianie szkolne bez tajemnic. Warszawa: WSiP. Okoń, W. (2003).Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Żak. Węglińska, M. (1998) Jak przygotować się do lekcji - wybór materiałów dydaktycznych. Kraków: Impuls. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w zakresie edukacji technicznej LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Cholewińska-Szkolik, A. (2012) Wszystko, co można zrobić z modeliny, plasteliny i koralików. Warszawa: Wydawnictwo Zielona Sowa. Lipov, B. (2009) Dzieciaki szykują Święta: pomysłowe prezenty, świąteczne dekoracje, pyszne potrawy. Warszawa: Świat Książki Świć A. (2017), Kodowanie na dywanie w przedszkolu, w szkole i w domu. Opole: Wydawnictwo Nowik Tołłoczko, J. (2013) Boże Narodzenie. Świąteczne dekoracje i smakołyki. Warszawa: Świat Książki Van Saan, A. (2010) 365 pomysłów na majsterkowanie. Warszawa: Wydawnictwo REA Watt, F. (2007) 365 rzeczy do zrobienia. Poznanń: Wydawnictwo Publicat S.A |
||||||||
Zakres tematów: |
Opis realizowanych treści programowych: 1. Omówienie podstawy programowej zajęć technicznych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej 2. Analiza wybranych programów nauczania, podręczników i pomocy dydaktycznych 3. Rola i znaczenie zajęć technicznych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w zakresie integracji przedmiotowej. 4. Projekt cyklu zajęć technicznych - planowanie i realizowanie zajęć oraz przygotowywanie materiałów dydaktycznych, w tym z użyciem nowoczesnych technologii |
||||||||
Metody dydaktyczne: |
METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe W związku z pandemią COVID-19 zajęcia odbywają się w trybie zdalnym. Kształcenie zdalne przebiega w czasie rzeczywistym zgodnie z planem zajęć oraz z zasadami podziału studentów na grupy zajęciowe, z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams. |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - obecność i aktywność na zajęciach; - ocena projektu zajęć technicznych Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: 9 Przygotowanie się do zajęć praktyczno-technicznych: 9 Opracowanie pisemnych prac zaliczeniowych: 5 Prezentacja i opracowanie fotograficzne realizacji praktycznych: 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 |
||||||||
Uwagi: |
gr.ćwiczeniowa II ZM/PC 3 Link do Zespołu w aplikacji Microsoft Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a835bc8e73ceb43689e10827a70d3bb2f%40thread.tacv2/conversations?groupId=e7fec69a-a703-4226-8528-f48ca4ac3d9e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.