Kierunki pedagogiki współczesnej [PC-5F-KPE]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Kierunki pedagogiki współczesnej [PC-5F-KPE] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana) |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Zamarian | ||||||||||
Literatura: |
24.10.20: S. Wołoszyn, Nauki o wychowaniu w Polsce w XX wieku, Kielce 1998, s. 31-98. H. Berner, Współczesne kierunki pedagogiczne, w: Pedagogika, t. 1: Podstawy nauk o wychowaniu, red. B. Śliwerski, Gdańsk 2006, s. 195-204. Ch. Galloway, Psychologia uczenia się i nauczania, t. 1, Warszawa 1988, s. 100-123, 267-303. J.B. Watson, Behawioryzm oraz Psychologia, jak ją widzi behawiorysta, Warszawa 1990, s. 409-438. 29.11.20: P. Bourdieu, J.-C. Passeron, Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania, Warszawa 1990, s. 59-69. - H.A. Giroux, Teoria krytyczna i racjonalność w edukacji obywatelskiej, w: Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Warszawa 1993, s. 103-139. 24.01.21: W. Dilthey, Budowa świata historycznego w naukach humanistycznych, Gdańsk 2004, s. 19-73, s. 190-221. S. Hessen, O sprzecznościach i jedności wychowania, Warszawa 1997, s. 142-155, 156-178. H.G. Gadamer, Koło jako struktura rozumienia, w: Wokół rozumienia, wybór G. Sowiński, Kraków 1993, s. 227-234. A. Folkierska, Pytanie o pedagogikę, Warszawa 1990, s. 200-262. 06.02.21: K. Ablewicz, Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki antropologicznej, Kraków 2003, s. 99-120. W. Lippitz, Różnica i obcość. Studia fenomenologiczne w obrębie nauk o wychowaniu, Kraków 2005, s. 61-85. |
||||||||||
Zakres tematów: |
24.10.20:Wprowadzenie: różnicowanie się pedagogiki i sposoby jej uprawiania; Pedagogika analityczno-empiryczna; 29.11.20: Pedagogika krytyczna; 24.01.21: Pedagogika kultury; Pedagogika hermeneutyczna; 06.02.21: Pedagogika fenomenologiczna; kolokwium. |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Spotkania na MS Teams w czasie rzeczywistym (link do kanału w zakładce Uwagi) |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest: - obecność i aktywny udział studenta w spotkaniach; - pozytywna ocena kolokwium (znajomość i rozumienie treści realizowanych podczas ćwiczeń). |
||||||||||
Uwagi: |
gr.ćwiczeniowa II ZM/PC 2 link do kanału: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a4a443267f85e4d5c9509255302a6833c%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=3d42c44e-8419-4537-b0f3-ea056d7b0da7&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.