Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kierunki pedagogiki współczesnej [PC-5F-KPE] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Kierunki pedagogiki współczesnej [PC-5F-KPE]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Zn] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agnieszka Zamarian
Literatura:

24.10.20:

S. Wołoszyn, Nauki o wychowaniu w Polsce w XX wieku, Kielce 1998, s. 31-98.

H. Berner, Współczesne kierunki pedagogiczne, w: Pedagogika, t. 1: Podstawy nauk o wychowaniu, red. B. Śliwerski, Gdańsk 2006, s. 195-204.

Ch. Galloway, Psychologia uczenia się i nauczania, t. 1, Warszawa 1988, s. 100-123, 267-303.

J.B. Watson, Behawioryzm oraz Psychologia, jak ją widzi behawiorysta, Warszawa 1990, s. 409-438.

29.11.20:

P. Bourdieu, J.-C. Passeron, Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania, Warszawa 1990, s. 59-69.

- H.A. Giroux, Teoria krytyczna i racjonalność w edukacji obywatelskiej, w: Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Warszawa 1993, s. 103-139.

24.01.21:

W. Dilthey, Budowa świata historycznego w naukach humanistycznych, Gdańsk 2004, s. 19-73, s. 190-221.

S. Hessen, O sprzecznościach i jedności wychowania, Warszawa 1997, s. 142-155, 156-178.

H.G. Gadamer, Koło jako struktura rozumienia, w: Wokół rozumienia, wybór G. Sowiński, Kraków 1993, s. 227-234.

A. Folkierska, Pytanie o pedagogikę, Warszawa 1990, s. 200-262.

06.02.21:

K. Ablewicz, Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki antropologicznej, Kraków 2003, s. 99-120.

W. Lippitz, Różnica i obcość. Studia fenomenologiczne w obrębie nauk o wychowaniu, Kraków 2005, s. 61-85.

Zakres tematów:

24.10.20:Wprowadzenie: różnicowanie się pedagogiki i sposoby jej uprawiania; Pedagogika analityczno-empiryczna;

29.11.20: Pedagogika krytyczna;

24.01.21: Pedagogika kultury; Pedagogika hermeneutyczna;

06.02.21: Pedagogika fenomenologiczna; kolokwium.

Metody dydaktyczne:

Spotkania na MS Teams w czasie rzeczywistym (link do kanału w zakładce Uwagi)

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest:

- obecność i aktywny udział studenta w spotkaniach;

- pozytywna ocena kolokwium (znajomość i rozumienie treści realizowanych podczas ćwiczeń).

Uwagi:

gr.ćwiczeniowa II ZM/PC 2

link do kanału:

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a4a443267f85e4d5c9509255302a6833c%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=3d42c44e-8419-4537-b0f3-ea056d7b0da7&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)