Konwersatorium z języka migowego - 1 [PC-2S-KJM1]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Konwersatorium z języka migowego - 1 [PC-2S-KJM1] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 28 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Wereszka | ||||||||||||
Literatura: |
1. Świdziński M. (red), 2003r., "Studia nad kompetencją językową i komunikacją niesłyszących", wyd. UW 2. Hendzel J.K., 1992r., "Słownik polskiego języka miganego", wyd. Pojezierze. 3. Szczepankowski B., 1994r., "Podstawy języka migowego", wyd. WSiP. 4. Pietrzak W., 1992r., "Język migowy w szkole 1", wyd. WSiP. 5. Pietrzak W., 1992r., "Język migowy w szkole 2", wyd. WSiP. 6. Pietrzak W., 1992r., "Język migowy w szkole 3", wyd. WSiP. 7. Romanowska P., Rzeźniczak D., Garncarek M., 2011r., "Migaj migiem Polski Język Migowy dla początkujących", wyd. studiokoloru. 8. Szczepankowski B., Koncewicz D., 2012r., "Język migowy w terapii", wyd. Wydawnictwo naukowe WSP w Łodzi. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Wprowadzenie teoretyczne: PJM, SJM, kulturowe podejście do społeczności głuchych; savoir vivre w komunikacji głuchych i słabosłyszących- Znaki daktylograficzne- Wprowadzenie słów migowych: powitanie/pożegnanie, zwroty grzecznościowe, kolory, rodzina, szkoła, pogoda, przedmioty, czynności codzienne, zdrowie, artykuły żywnościowe, jedzenie, picie.- Gramatyka twarzy – wprowadzenie zdań migowych (twierdzących, przeczących i pytających) z użyciem ekspresji twarzy. Wprowadzenie elementów pantomimicznych- Gramatyka przestrzenna. Wprowadzenie czasowników kierunkowych (migać, mówić, pytać, dać). Ćwiczenia- Demonstracja dialogów migowych. Tworzenie prostych opowiadań (autoprezentacja). |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
podające, praktyczne, dyskusja, autoprezentacja,kolokwium |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Weryfikacja zastosowanej wiedzy w praktyce poprzez spontaniczną rozmowę w PJM, kolokwium praktyczne- weryfikacja opanowanego słownictwa- Kontrola i sprawdzanie zadanych zadań.- Aktywność na zajęciach,- Ocena pracy w podgrupach w trakcie zajęć oraz ocena pracy domowej i forum dyskusyjny na platformie e-learningowej. - Ocena z kolokwium. |
||||||||||||
Uwagi: |
gr.ćwiczeniowa I ZU/PC-STP https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a53dd2a989f224a52b6cdcfb715008f87%40thread.tacv2/conversations?groupId=4bde0b0d-160e-4e40-898f-497f13f2524c&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.