Programy wychowawcze w edukacji włączającej [PC-2S-PWW]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Programy wychowawcze w edukacji włączającej [PC-2S-PWW] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 29 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Oksana Pietraszek | ||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3adf5232896d664dd3897cfd341bcdf697%40thread.tacv2/conversations?groupId=c73d3f83-3f9b-40a8-9b92-8079492f6ba2&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 | ||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Al-Khamisy, D. Edukacja włączająca edukacją dialogu. 2013, Warszawa, APS Brzezińska, A. (2000). Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. (wybrane fragmenty) Dunn, J. (2008). Przyjaźnie dzieci. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Schaffer, R. (2006). Rozwój społeczny. Dzieciństwo i młodość. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. (wybrane fragmenty) Literatura uzupełniająca Bloomquist, M. L. (2011). Trening umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi. Kraków: WUJ. Goldstein, A. P., McGinnis, E. (2001). Skillstreaming. Kształtowanie umiejętności ucznia. Nowe strategie i perspektywy nauczania umiejętności prospołecznych. Warszawa: Fundacja KARAN. Goldstein, A. P., McGinnis, E. (2001). Skillstreaming. Kształtowanie młodego człowieka. Nowe strategie i perspektywy nauczania umiejętności prospołecznych. Warszawa: Fundacja KARAN. Harpur, J., Lawror, M., Fitzgerald, M. (2012) Interwencje społeczne dla nastolatków z Zespołem Aspergera. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Herzberg, M. (2012). Pomaganie dzieciom nielubianym przez rówieśników z powodu zachowań antyspołecznych. Warszawa: Parpa Media Wydawnictwo Edukacyjne. Kazdin, A. E., Weisz, J. R. (red.). Psychoterapia dzieci i młodzieży. Metody oparte na dowodach. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. (wybrane fragmenty). Larson, J. (2012). Najpierw pomyśl. Trening radzenia sobie z gniewem i agresją uczniów szkół ponadpodstawowych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Lipińska-Lokś, J. (2011). Zmiany stosunków między dziećmi pełnosprawnymi i dziećmi z niepełnosprawnością w klasach integracyjnych. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski. Marczak, A. (2006). Program pracy z dzieckiem z objawami nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) w przedszkolu i w szkole. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Odom, S. L., Ostrovsky, M., Peterson, C., Skellenger, A., Spicuzza, R., Chandler, L. K., McEvoy, M. A., Favazza, P. C. (1997). PLAY TIME/ SOCIAL TIME. Jak organizować pracę grupy, żeby uczyć umiejętności społecznych. Plummer, D. M. (2010). Jak kształtować umiejętności społeczne. Gry i zabawy grupowe dla dzieci od pięciu do jedenastu lat. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Pulchny-Wrona, M., Wolińska-Chlebosz, A. (2009). Jak ćwiczyć społeczne umiejętności komunikacyjne i zwiększać samodzielność u osób z autyzmem. Kraków: wydawnictwo JAK. Reddy, L. A. (2014). Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka. Warszawa: PWN. Rola, B., Dubińska, B., Piotrowicz, R. (2013). Poznaję i akceptuję siebie i innych. Katowice: wydawnictwo Credo. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
28.11. 2020 r. Idea i zasady pracy w grupie zróżnicowanej, zdalna realizacja ćwiczeń- udostępnienie autorskich prezentacji i materiałów (3 h) 12.12. 2020 r. Metodyka konstruowania programów wychowawczych, zdalna realizacja ćwiczeń- udostępnienie autorskich prezentacji i materiałów (3 h) 13.12. 2020 r. Możliwości rozwoju umiejętności współbycia u dzieci z niepełnosprawnością i dzieci sprawnych, zdalna realizacja ćwiczeń- udostępnienie autorskich prezentacji i materiałów (3 h) 17.01. 2021 r. Zasady tworzenia programów wychowawczych, zdalna realizacja ćwiczeń- udostępnienie autorskich prezentacji i materiałów (3 h) 14.02.2021 r. Programy rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci – przykłady z praktyki, zabawa dydaktyczna jako aktywność dziecka; pojęcie, cechy, funkcje, organizacja, dostosowanie do pracy w grupie zróżnicowanej zdalna realizacja ćwiczeń- udostępnienie autorskich prezentacji i materiałów (3 h) |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja programu na zajęciach (zespoły 2-3 osobowe) Wypowiedzi na zajęciach Wystąpienia w czasie zajęć Wypowiedzi w czasie dyskusji grupowej rozwijanie umiejętności, pokaz, ćwiczenie, instruktaż, inscenizacja |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
ćwiczenia: praca w grupach, samodzielna (grupowa) prezentacja programu, dyskusja, metody aktywizujące (przykładowe ćwiczenia dla grupy), samodzielna praca studenta na podstawie zadań i problemów wysłanych online. |
||||||||||||
Uwagi: |
gr.ćwiczeniowa I ZU/PC-EIWw 1 Godziny kontaktowe (ćwiczenia): 15h kontakt - na platformie McTeams lub e-mail: roksana.kotormus@wp.pl link na platformę Teams : https://teams.microsoft.com/l/team/19%3adf5232896d664dd3897cfd341bcdf697%40thread.tacv2/conversations?groupId=c73d3f83-3f9b-40a8-9b92-8079492f6ba2&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.